Jump to content

Cessna 195 depron plus spalina.


TOMEK.CEKALA

Recommended Posts

Witam,zauroczony cessną 195,postanowiłem że sam spróbuje ją wykonać.

Materiały jakich użyłem to głównie podkład pod panele listewki sosnowe i trochę sklejki 3mm.

Rozpiętość-1320mm

Długość-900mm

Silnik 2,5cm asp

Trzy serwa 9g tower pro i na lotki serwo hitec standard.

Na poszycie użyłem depronu 3mm całość została pokryta papierem na wikol i zostanie pomalowana,budowa jest już w 80% ukończona zostało malowanie wykonanie maski i dopieszczenie modelu.

Kilka zdięć z budowy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Capriman staram się jak mogę a jak nie mogę to też się staram ;).Prace nadal idą do przodu i już niewiele zostało do końca ale teraz zaczyna się najgorsza część jak dla mnie czyli budowa maski i oszklenie,cessna dostała już podstawowy biały kolor.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mi się podoba ten model. Też próbuję wykonać model tą techniką. Zastanawiam się tylko jaki wpływ na wagę ma papier klejony na wikol i malowanie. Możesz podać wagę kadłuba i skrzydeł jaka ci wyszła?

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

W obecnym stanie waga modelu to 800g,model bez papieru i farby ważył 650g więc wychodzi na to że przytył 150g czyli jak na dość spory model to nie wiele a za to powierzchnia będzie bardzo odporna na paliwo i olej,mam cessnę 150 oklejoną taśmą pakową i olej którym jest opluta po każdym locie stopniowo zaczyna niszczyć taśmę która zaczyna odlepiać się od pianki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Temat nie umarł,co prawda prace trochę zwolniły ale nadal trwają.

Obecnie zostało już nie wiele do zrobienia a sezon lotów już za pasem,więc trzeba się pośpieszyć i wysłać cessnę w dziewiczy lot ;) .

post-6715-0-58448800-1366140156.jpg

post-6715-0-77816700-1366140226.jpg

post-6715-0-91124300-1366140279.jpg

Link to comment
Share on other sites

No i po oblocie niestety niezbyt udanym.

Silnik 2,5cm nie dał rady pociągnąć cessny w przestworza i oblot zakończył się kretem,na szczęście model okazał się kreto-odporny i najbardziej ucierpiała moja duma :P ,straty to złamane śmigło i uszkodzony ster wysokości do naprawienia w pięć minut.

Pierwsze próby startu były z kółek i nie można było rozpędzić modelu do prędkości startowej i na takim etapie powinien się oblot definitywnie zakończyć,jednak postanowiłem ją ulotnić z wyrzucając model z ręki.

Po wyrzucie leciała prosto i cały czas na takiej samej wysokości,gdy przeleciała kilka metrów chciałem nabrać wysokości i po lekkim ruchu drążka model zaczął powolutku się wznosić,po chwili stracił prędkość i wyrąbał przepięknego kreta zwalając się na skrzydło.

Wniosek nasuwa się jeden trza kupić większy silnik ;).

post-6715-0-81758300-1366638247.jpg

 

post-6715-0-20788300-1366638263.jpg

 

Na razie cessna ląduje na półeczkę i czeka na przypływ funduszy na zakup silnika.

Link to comment
Share on other sites

Ile waży model, zatankowany i gotowy do lotu z silnikiem 2,5cm3?. Sam w tej chwili składam w sumie złożyłem do kupy trenera o rozpiętości 1340mm. Jego waga po zatankowaniu to niecałe 1900 gram. Silnik mój to ASP 25, czyli 4cm3. Śmigło APC 10x4. Robiąc próby, ciąg wydaje się duży, ale waga 1900 na taka rozpiętość to już jest dużo i pewnie wyjdzie, że minimalna prędkość lotu to jakieś 40km/h :). Film z 1 odpaleniem ASP

 

Link to comment
Share on other sites

Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu.

Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie.

Link to comment
Share on other sites

Nie no pierw parę minut pochodził na wolnych..:). Pierwsze parę minut na wolnych, ale później musisz mu trochę podeptać. Maksymalnie pracował po 2-3 minuty. Obroty musisz dawać też na maksa, dlatego że to jak w docieraniu np. motocykla skuteru czy samochodu. Musisz dać czasem na maksa, by tłok osiągnął maksymalne górne położenie, by i tam wycierało się, bo później może to być utrudnione. Przy wyższych obrotach minimalnie nie do zmierzenia tłok osiąga większy dół i górę w swoim skoku. Ale to moja teoria;). P.s. pierwsze odpalenie to wiesz popyrkotał i gasł bo musiałem go wyregulować, chodzi o tylną regulację wysokich obrotów - która była u mnie tak skręcona, że prawie paliwa nie puszczało;). Teraz pali od pierwszego, może w ten weekend zrobię oblot tego trenerka.

 

Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu.

Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie.

 

Na tym filmie ASP 25 4cm3 ma śmigło APC 10x4 i widać, i czuć;), że ma ciąg i jest to optymalne śmigło. Tylko jest jedna sprawa, ciąg na nim może mieć największy, ale np, na śmigle 9x6 może może na pewno...będzie szybciej latał, a to też jest ważne, szczególnie gdy model ma dużą prędkość minimalną. No nic pierwszą próbę zrobię na tym 10x4, jak model przeżyje lot, to później sprawdzę 8x5, 8x6, 9x5, 9x6, bo takie posiadam. Jako rozrusznik posłużyłem się wkrętarką Black&Decker + tuleja z gumą własnego pomysłu.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.