Skocz do zawartości

Cessna 195 depron plus spalina.


TOMEK.CEKALA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zauroczony cessną 195,postanowiłem że sam spróbuje ją wykonać.

Materiały jakich użyłem to głównie podkład pod panele listewki sosnowe i trochę sklejki 3mm.

Rozpiętość-1320mm

Długość-900mm

Silnik 2,5cm asp

Trzy serwa 9g tower pro i na lotki serwo hitec standard.

Na poszycie użyłem depronu 3mm całość została pokryta papierem na wikol i zostanie pomalowana,budowa jest już w 80% ukończona zostało malowanie wykonanie maski i dopieszczenie modelu.

Kilka zdięć z budowy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Capriman staram się jak mogę a jak nie mogę to też się staram ;).Prace nadal idą do przodu i już niewiele zostało do końca ale teraz zaczyna się najgorsza część jak dla mnie czyli budowa maski i oszklenie,cessna dostała już podstawowy biały kolor.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba ten model. Też próbuję wykonać model tą techniką. Zastanawiam się tylko jaki wpływ na wagę ma papier klejony na wikol i malowanie. Możesz podać wagę kadłuba i skrzydeł jaka ci wyszła?

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym stanie waga modelu to 800g,model bez papieru i farby ważył 650g więc wychodzi na to że przytył 150g czyli jak na dość spory model to nie wiele a za to powierzchnia będzie bardzo odporna na paliwo i olej,mam cessnę 150 oklejoną taśmą pakową i olej którym jest opluta po każdym locie stopniowo zaczyna niszczyć taśmę która zaczyna odlepiać się od pianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i po oblocie niestety niezbyt udanym.

Silnik 2,5cm nie dał rady pociągnąć cessny w przestworza i oblot zakończył się kretem,na szczęście model okazał się kreto-odporny i najbardziej ucierpiała moja duma :P ,straty to złamane śmigło i uszkodzony ster wysokości do naprawienia w pięć minut.

Pierwsze próby startu były z kółek i nie można było rozpędzić modelu do prędkości startowej i na takim etapie powinien się oblot definitywnie zakończyć,jednak postanowiłem ją ulotnić z wyrzucając model z ręki.

Po wyrzucie leciała prosto i cały czas na takiej samej wysokości,gdy przeleciała kilka metrów chciałem nabrać wysokości i po lekkim ruchu drążka model zaczął powolutku się wznosić,po chwili stracił prędkość i wyrąbał przepięknego kreta zwalając się na skrzydło.

Wniosek nasuwa się jeden trza kupić większy silnik ;).

post-6715-0-81758300-1366638247.jpg

 

post-6715-0-20788300-1366638263.jpg

 

Na razie cessna ląduje na półeczkę i czeka na przypływ funduszy na zakup silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile waży model, zatankowany i gotowy do lotu z silnikiem 2,5cm3?. Sam w tej chwili składam w sumie złożyłem do kupy trenera o rozpiętości 1340mm. Jego waga po zatankowaniu to niecałe 1900 gram. Silnik mój to ASP 25, czyli 4cm3. Śmigło APC 10x4. Robiąc próby, ciąg wydaje się duży, ale waga 1900 na taka rozpiętość to już jest dużo i pewnie wyjdzie, że minimalna prędkość lotu to jakieś 40km/h :). Film z 1 odpaleniem ASP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu.

Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no pierw parę minut pochodził na wolnych..:). Pierwsze parę minut na wolnych, ale później musisz mu trochę podeptać. Maksymalnie pracował po 2-3 minuty. Obroty musisz dawać też na maksa, dlatego że to jak w docieraniu np. motocykla skuteru czy samochodu. Musisz dać czasem na maksa, by tłok osiągnął maksymalne górne położenie, by i tam wycierało się, bo później może to być utrudnione. Przy wyższych obrotach minimalnie nie do zmierzenia tłok osiąga większy dół i górę w swoim skoku. Ale to moja teoria;). P.s. pierwsze odpalenie to wiesz popyrkotał i gasł bo musiałem go wyregulować, chodzi o tylną regulację wysokich obrotów - która była u mnie tak skręcona, że prawie paliwa nie puszczało;). Teraz pali od pierwszego, może w ten weekend zrobię oblot tego trenerka.

 

Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu.

Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie.

 

Na tym filmie ASP 25 4cm3 ma śmigło APC 10x4 i widać, i czuć;), że ma ciąg i jest to optymalne śmigło. Tylko jest jedna sprawa, ciąg na nim może mieć największy, ale np, na śmigle 9x6 może może na pewno...będzie szybciej latał, a to też jest ważne, szczególnie gdy model ma dużą prędkość minimalną. No nic pierwszą próbę zrobię na tym 10x4, jak model przeżyje lot, to później sprawdzę 8x5, 8x6, 9x5, 9x6, bo takie posiadam. Jako rozrusznik posłużyłem się wkrętarką Black&Decker + tuleja z gumą własnego pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.