Skocz do zawartości

Problem z heli 450


Strus00072

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki wielkie za podpowiedzi... spróbuje raz jeszcze... jak sie nie uda to jeszcze raz.... do bólu.... jak się wtedy nie uda.. :( będę zmuszony poprosić kogoś bardziej doświadczonego najlepiej z poznania o pomoc... moze przy okazji dowiem sie i naucze kilku ciekawych rzeczy:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i udało mi się ustawić głowice i super ekstra po czym odpalam a on zaczyna mi sie obracać w kółko raz w jedna a raz w drugą strone... i nie mam pojecia co dalej.. skonczyly mi sie pomysly... chyba wyprobowalem juz mozliwie wszystkie opcje yregulowania zyroskopu itd... na żyrku jest ustawione DS i DR w pozycji ON. delay na niecale 25 a limit na 60. w apce gyro na 45% powyzej wchodzi w jakis tryb automatyczny i zyrko reaguje samo a poniżej nie reaguje. serwo oczywiscie cyfr. RVMC czyli mikser wirnika ogonowego z glownym na 10% a powyzej polowy gazu 20%.. i obojetnie jakbym helika nie ustawil zawsze abo rybkuje albo obraca sie wkolo to w jedna to w druga...

Prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam napisz jaki heli jaka aparatura jaki zyroskop

spróbuj zrobić tak mikser wyłącz całkowicie czułość w aparaturze ustaw na 70% i spróbuj go poderwać jak będzie się obracał to zmień rewers jak tylko merdał ogonem to zmiejszaj czułość aż przestanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aparatura: optic 6

heli HK 450 gt

zyrko hk401b

 

dzieki za rade:) jutro przetestuje i napisze jaki efekt. :)

Pozdrawiam

 

 

P.S. wczesniej on juz latał.... troche uciekał ale dało rade... po krecie nie idzie za nic ponownie ustawić. wszystko wymienione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kret.....:(((((((( chyba żyro jest do d*** i do wymiany bo cokolwiek bym nie zrobil jakkolwiek bym nie ustawil to wciąż sie obraca wokol własnej osi z zatrważającą prędkościa i nie reaguje na drazek. łopatki w ogonie wychylaa sie w jedna strone i blokuja... na ziemi dziala ok. na szczescie dostały tylko łopaty i 2 chińskie serwa.. zrobily sie okragle:/ ale sam fakt... jestem zniesmaczony wynikiem dluuuugiej pracy... jakies pomysły????

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że masz helika prawidłowo złożonego i masz ustawioną prawidłowo aparaturę.

 

Zrób test bez łopat głównych. Postaw go na gładkiej powierzchni, takiej na której może się ślizgać.

Czy podczas rozkręcania obrotów w pewnym momencie zaczyna się kręcić?

Jak tak to przełącz rewers na serwie.

Jeśli ogon zaczyna wachlować/rybkować to zmniejsz czułość gyro.

Jeśli masz duże wibracje to gyro od tego potrafi wariować, trzeba się tego pozbyć.

Jak już to opanujesz i bez łopat głównych będziesz w stanie obracać helikiem na podłodze, zwiększaj obroty i zobacz czy nie ma wibracji.

Jak grzybek na wirniku nie jest idealnie na środku podczas obracania się wirnika to masz skrzywiony wał albo głowicę, możliwe też że flybar jest nierówno założony.

Wsadź śrubokręt w śrubę szpindla i zacznij szybko obracać, jak podczas obracania szpindlem ruszają się okucia to masz skrzywiony szpindel.

Sprawdź czy masz tarczę wypoziomowaną.

Wyważ łopaty główne.

Załóż łopaty, ustaw kąty łopat. łopaty nie mogą być ciasno skręcone, będzie to powodowało wibracje.

Załóż akumulator i kabinkę, sprawdź środek ciężkości helika. Złap za głowicę, podnieś go i przechyl w bok trzymając za głowicę, zobacz jak się helik obróci, jeśli ogonem w dół to musisz akumulator przesunąć do przodu.

 

Możesz startować, zrób zawis na wysokości 1m, na małej wysokości uciekanie helika w lewo jest normalnym objawem, jak ucieka na ogon lub kabinkę musisz przechylić tarczę do przodu/do tyłu, można to zrobić z poziomu aparatury lub orczykiem.

Jeśli obraca się wokół osi zwiększ czułość gyro, jeśli rybkuje, zmniejsz czułość gyro. Jeśli nie da rady ustawić ogona stabilnie to znaczy że masz za duże wibracje i gyro głupieje.

Wytoruj łopaty w zawisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem również na Opticu problemy z żyrem (ale to był assan GA-410), problem z ogonem był ten sam.Z początku się męczyłem tak jak ty, bo mi również doradzali ustawienie na 80%. Tymczasem w Opticu jest to jakoś dziwnie zrobione i musiałem się mocno nakombinować. Też myślałem, że żyro jest do d... I w końcu wpadłem na rozwiązanie: powyżej 50% czułości żyra ustawionej na tej aparaturze włącza się lampka na żyrku (tryb tail lock), przy której serwo same uciekało w którąś stronę, żyro nie dawało się wyregulować. Niby ogon chwilę trzymał, ale potem uciekał, helika się obracał. Poniżej tej wartości włączał się tryb normal, przy którym wszystko normalnie działało, ja latałem z czułością ustawioną na 30% w aparaturze (60% faktycznej czułości żyra) i było gites, ogon trzymał, nie było problemów po ustawieniu takiej wartości w nadajniku.

 

Dodam jeszcze jedno: nie wiem jak będzie z twoim żyrem, ale u mnie na przełączniku trybów lotu musiałem ustawić jeden tryb lotu z włączonym tail lockiem (z ustawioną w nadajniku czułością 100%), aby potem móc przełączyć na tryb z normalem, gdyż w przypadku jak włączałem model z trybem ustawionym na 30%, czyli dobrze sprawdzającą się wartością, to żyro nie chciało się logować ani w ogóle włączać, więc musiałbyś uważać i sprawdzać przed lotem, czy serwo właściwie chodzi. Ja zaliczyłem małego kreta przez to, straciłem tylko podwozie.

Popróbuj i daj znać jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kret..... :(((((((( chyba żyro jest do d*** i do wymiany bo cokolwiek bym nie zrobil jakkolwiek bym nie ustawil to wciąż sie obraca wokol własnej osi z zatrważającą prędkościa i nie reaguje na drazek. łopatki w ogonie wychylaa sie w jedna strone i blokuja... na ziemi dziala ok. na szczescie dostały tylko łopaty i 2 chińskie serwa.. zrobily sie okragle:/ ale sam fakt... jestem zniesmaczony wynikiem dluuuugiej pracy... jakies pomysły????

Pozdrawiam

źle masz ustawiony rewers na obudowie żyroskopu czyli przełącz DIP przy DR

 

czyli mikser wirnika ogonowego z glownym na 10% a powyzej polowy gazu 20%

wyłacz to a w apce gyro ustaw na 60% (wstępnie)

 

limit na 60

ile masz oddaloną kulkę od osi serwa? około 8mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROTON dobrze prawi, wytoruj łopaty, a przed tym wyważ je.

Ja jeśli mogę tak w skrócie to na HK401B zęby zjadłem, mało tego, że palił serwa ogonowe mimo ustawienia co do typu tzn, Digital-Analog.

Jak cokolwiek mogę pomóc, to proponuje zacząć od łopat wyeliminować wibrację, sprawdzić napęd ogona, czy mimo paska zębatego jego naciąg nie jest za luźny i się nie obślizguje na zębatkach-kołach napędowych itd.

W ramie jest taka mala zębatka odbierająca moc od zębatki głównej wirnika, zobacz, czy po krecie ona się nie wysunęła z łożysk, lub nie obcięło na jej wale radełkowania i obraca się jak chce.

Proponowane ustawienia na żyroskopie Delay 50-60, Limit-100-110, jeśli serwo analogowe to na suwaczku dajemy-OFF, jaki rewers?. To przed startem wejdź w tryb pracy HEADLOCK i rusz ręką intensywnie ogonem w stronę prawą na tą po której jest wirnik ogonowy, i jeśli wirnik ogonowy reaguje poprzez przestawienie łopat na większy kąt to jest OK, jeśli spłaszcza kąty do zera lub w druga stronę do rewers na żyrku jest źle ustawiony.

Przypominam że wirnik ogonowy obraca się w do tyłu, nie w stronę śmigłowca i wychylenie korygujące po Twoim ruchu powinno dać większy ciąg w stronę w którą próbujesz ruszyć ogon.

 

P.S.

Nie zaliczyłem kreta, nawet delikatnej przewrotki która by nie miała wpływu na wał główny, zawsze po takim czy innym kreciku wał szedł do wymiany.

Jeśli wał jest krzywy za chiny nie ustawisz torowania, a na pewno nie wyeliminujesz wibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem prawie takiego samego zestawu. Jeżeli helik się obraca to musisz przełączyć rewers na żyroskopie( tak jak pisał poprzednik). W nadajniku czułość żyroskopu ustawia się tak 0 do 50 % odpowiada czułości na żyrku 100 - 0 % w trybie normal (0% na radiu 100 % na żyroskopie ). Na radiu 50 - 100 % to czułość na żyroskopie 0 - 100 % w trybie Head Lock (zapali się kontrolka na żyroskopie). Ogon regulujemy w trybie normal i dopiero kiedy ustawimy ogon w tym trybie włączamy HL. Pamiętaj ,że przy HL nie stosujemy trymowania ogona i żadnego miksera gaz-ogon. jak chcesz latać w HL pamiętaj żeby logowac żyrko w tym trybie(ogon zapamiętuje pozycję). powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki wszystkim za porady!

Ogólnie rzecz ujmując to najpierw muszę sobie załatwić te serwa:P potem postąpie wg Waszych rad.

Co do spalenia sie serw... już raz tak mi się stało i jedno serwo się spaliło... na szczęście we wirniku a nie cyfrowe na ogonie...:)

Co do obrotu wirnika ogonowego... nie ma znaczenia w którą stronę się on obraca... za to znaczenie ma kąt wychylenia i w która stronę. (aczkolwiek z samej czystej ludzkiej ciekawości zrobie testy...:P)

wał jest prosty. szpindel też... wibracji na wirniku nie ma. Troche krzywy jest wał od wirnika ogonowego. ale tworzy kosmicznych wibracji jedynie lekka odchyłkę w pionie.

Na razie zaczekam na części potem zmontuje i przetestuje.

A wszystkim jeszcze raz wielkie wielkie dzięki:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, jeśli haczyk złożony jest według ogólnodostępnej instrukcji-specyfikacji, to łopaty wirnika ogonowego mają odgięte końcówki w przeciwną stronę niż się obracają, a i ich profil jest także inny na krawędzi natarcia i spływu. A na pewno oś obrotu łopat na szpindlu ogonowym, wypada bardzo niekorzystnie dla pracy serwa i żyroskopu, bo jest przesunięta daleko do tyłu w osi poprzecznej płata, a krawędź natarcia wysunięta bardzo przed oś płata, załóż łopaty wirnika głównego odwrotnie i zobacz rocznice, pęd i siła aerodynamiczna prawie wyrywa orczyki, a o subtelnym pilotażu możemy zapomnieć.

Wystarczy dla pewności jechać autem, i przez otwarte okno wystawić dłoń z podkładką pod mysz, trzymając ją w dłoni przed dłonią i jest nie do opanowania, a trzymaj ją na płasko za dłonią.

Te same kąty na głowicy z jaka rozbieżność w pracy na płatach nośnych.

Kąt np +11 mierzony na osi łopaty, jest zgodny ,a mierzony 15 mm dalej daje już 23 stopnie.

A instrukcja czy T-rexa450, czy HK, 450 opisuje, że wirnik ogonowy ma być w taki sposób zamontowany.

Nie kiedy w przypadku tzw" siepania-stręczenia" krawędzi paska, wyjmuję się rolkę napinającą w skrzynce ogonowej.

helicoptero-hk-450-lindo-barato_MLB-F-3294010894_102012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.