Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć do jakiej temperatury(orientacyjnie) może nagrzać się tłumik przy silniku benzynowym 50cm?

Opublikowano

Ciekawe..teoretycznie prawidłowo eksploatowany silnik to okolice 80-100'' stopni C.

Tłumik aż tak się nagrzewa od spalin że ma powyżej 180'' ? Nigdy nie sprawdzałem ale jeśli to prawda to trzeba mieć to na uwadze przy obsłudze modelu po locie :rolleyes:

Opublikowano

W silnikach żarowych. W benzynowych będzie znacznie wyższa temperatura spalin.

 

A ile wynosi? może ktoś po prostu sprawdzi, moim zdaniem 180 stopni C jest całkiem realne

Opublikowano

W benzynowym 50 cm jest na pewno koło 180-200 dokładnie nie powiem nie mam takiego termometru żeby to zmierzyć,ale cienka cyna z topnikiem w środku topi się na tłumiku,palcem kiedyś też przez przypadek sprawdziłem i skóra się spala po dotknięciu do tłumika,oczywiście silnik wcześniej musi pracować na maksymalnych obrotach przez kilka chwil.

Opublikowano

Dokładnie też podobnie myślałem, dzięki za weryfikację. Nie ma co porównywać z temperaturą cylindra, bo tam jest lepsze chłodzenie i praktycznie tych gorących spalin jest mało. Miałem plan wykonania tłumika z kompozytu, ale niestety nie znajdę żywicy epoksydowej odporniejszej niż 160 stopni więc cały plan poległ... Jestem ciekaw jak ten problem rozwiązała firma ES composites, która robiła(robi?) rezonansowe rury do benzyniaków.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.