Marek:D Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć do jakiej temperatury(orientacyjnie) może nagrzać się tłumik przy silniku benzynowym 50cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Tak orientacyjnie to na pewno powyżej 180"c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ciekawe..teoretycznie prawidłowo eksploatowany silnik to okolice 80-100'' stopni C. Tłumik aż tak się nagrzewa od spalin że ma powyżej 180'' ? Nigdy nie sprawdzałem ale jeśli to prawda to trzeba mieć to na uwadze przy obsłudze modelu po locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W silnikach żarowych. W benzynowych będzie znacznie wyższa temperatura spalin. A ile wynosi? może ktoś po prostu sprawdzi, moim zdaniem 180 stopni C jest całkiem realne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W benzynowym 50 cm jest na pewno koło 180-200 dokładnie nie powiem nie mam takiego termometru żeby to zmierzyć,ale cienka cyna z topnikiem w środku topi się na tłumiku,palcem kiedyś też przez przypadek sprawdziłem i skóra się spala po dotknięciu do tłumika,oczywiście silnik wcześniej musi pracować na maksymalnych obrotach przez kilka chwil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Dokładnie też podobnie myślałem, dzięki za weryfikację. Nie ma co porównywać z temperaturą cylindra, bo tam jest lepsze chłodzenie i praktycznie tych gorących spalin jest mało. Miałem plan wykonania tłumika z kompozytu, ale niestety nie znajdę żywicy epoksydowej odporniejszej niż 160 stopni więc cały plan poległ... Jestem ciekaw jak ten problem rozwiązała firma ES composites, która robiła(robi?) rezonansowe rury do benzyniaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi