Jump to content

OS max 25 LA


extream

Recommended Posts

Posted

Witam

Przymierzam sie do kupna w.w. silniczka. Prosze o wszelkie sugestie na jego temat. Ile ciagu mozna osiagnac ? Jakie paliwo stosowac. Planuje zamontowanie go do mojej pierwszej spaliny ( jeszcze nie zbudowanej ) cessny 177. Rozpietosc 140 cm waga ok. 2kg.(wedlug planow ) Pociagnie ja ??

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply
Posted

Czesc

Mam ten silniczek już pare latek i raczej odradzałbym kupowanie go...

Latam na 5% nitro, akrobacikiem rozpiętości 135cm. Niestety silnik ma bardzo mało mocy w stosunku do innych motorków tej pojemności no i jest mało rozwojowy. Radziłbym kupić wersje FX i dłuższa żywotność i większa moc no ale niestety tez i wyzsza cena.

Do zalet tego silniczka napewno można zaliczyć łatwą regulacje, która jest naprawde bajecznie prosta.

 

pozdrawiam

Łukasz

Posted

Do cessny 140cm i 2kg wagi OS 25LA? - Pomyłka! Za słaby!

 

Do takiego modelu dobrym wyborem staje się już silnik klasy .40 (6.5cm)

Takie silniki są dość popularne i o wiele łatwiej póżniej jest kupić model czy zdobyć plany właśnie pod taki silnik. Przy Twoim (założonym) modelu Cessny sprawdzi się bez problemu. Bez paniki jeżeli chodzi o moc. Co fajniejsze silnik ASP .40A czy SUPER TIGRE G40 RING są TAŃSZE od OS 25LA!

Posted

taki silnik nie pociagnie 140cm i 2kg bo bedzie to latanie na rzesach

ja bym dal tego mvvsa 4,6, kolega ma go w paiperku 150 cm i lata to bardzo poprawnie

Posted
W planach zalecany silnik to 2.5 cm3 - 4cm3........

 

HaHa...

W tego typu opisach powinno być zawsze umieszczane zdanie:

 

"Nie dotyczy silników OS MAX serii LA... Jeśli decydujesz sie na ich stosowanie- proponowane pojemnosci pomnóż x2..." :wink:

 

LA to bardzo słabe motorki zabawkowe... Ale idealnie nadają się jako pierwsze spaliniaczki...

Do modelu który zbudowałeś to moim zdaniem powinieneś nabyć OS MAX'a 40LA albo 46LA.

Będziesz dzięki temu dysponował niewielkim nadmiarem mocy który pozwoli Ci wyjść cało z niektórych opresji..

Posted

Kup MVVS 4,6 :) lżejszy i mocniejszy :) a cena taka sama

mój daje 2,1kg ciągu

 

śmoglo 10x6 albo 10x4 nie wiem dokładnie 12100 obrotów :)

Posted

MVVS 4,6 śmigło 10x4 ciąg około 2kg - waga 280 g bez tłumika (tłumik 55g)

ASP .40A śmigło 10x6 ciąg ponad 2,5kg - waga 462 g z tłumikiem

 

MVVS jak i np. ASP są dobrym wyborem do zakładanej cessny jednak do modeli przeznaczonych pod typową czterdziestkę MVVS jest już za słaby.

 

MVVS jest też SPORO droższy od ASP. W tym przypadku MVVS wydaje mi się być źle wybranym silnikiem.....

Posted

Ty mówisz o ASP a ja porównuje do OSa seri LA :) więc MVVS jest lepszy od OSa 40LA :D moc, cena i waga za tym przemawia:)

Posted

To ma być pierwsza spalina jak mu ktoś nie pomoże to MVVS może dać mu niezły wycisk Os jest łatwiejszy w regulacji i obsłudze :D

Posted

olo to już nei są tamte MVVSy :) Ja od takeigo zaczynałem :) A jak mu da w kość to mu na dobre wyjdzie, żaden mu się wtedy nie oprze ;)

Posted

OS 40LA ma taką samą moc jak MVVS 4,6 :) A cena tego pierwszego ... ogólnie śmiech na sali :) Na rynku są jednak (na szczęście) dostępne i inne równie dobre marki o przyzwoitej cenie. Osobiście użytkuję MVVS 4,6cm i przyznam że moc z tej pojemności jest niesamowita! Jednak kupiłem go tylko z myślą do napędu konkretnego modelu (Mały PIPER) z którym wcześniejszy OS 20 absolutnie nie dawał sobie rady a inne typowe silniki były zbyt duże gabarytowo (no i wagowo). Nasz kolega od cessny raczej nie ma takiego problemu więc jemu polecałbym ASP lub ST. Jeśli jednak ma zbędne pieniądze i boi się regulacji (ASP, Magnum, ST i MVVS to podobna regulacja i problemy z tym związane) to i OS 40LA będzie dobym wyborem. Jednak jak już wcześniej napisałem prosta regulacja OS to jest jedyna zaleta tego silnika nad resztą... czy warta tych pieniędzy?

Posted
OS 40LA ma taką samą moc jak MVVS 4,6 :) A cena tego pierwszego ... ogólnie śmiech na sali :) Na rynku są jednak (na szczęście) dostępne i inne równie dobre marki o przyzwoitej cenie. Osobiście użytkuję MVVS 4,6cm i przyznam że moc z tej pojemności jest niesamowita! Jednak kupiłem go tylko z myślą do napędu konkretnego modelu (Mały PIPER) z którym wcześniejszy OS 20 absolutnie nie dawał sobie rady a inne typowe silniki były zbyt duże gabarytowo (no i wagowo). Nasz kolega od cessny raczej nie ma takiego problemu więc jemu polecałbym ASP lub ST. Jeśli jednak ma zbędne pieniądze i boi się regulacji (ASP, Magnum, ST i MVVS to podobna regulacja i problemy z tym związane) to i OS 40LA będzie dobym wyborem. Jednak jak już wcześniej napisałem prosta regulacja OS to jest jedyna zaleta tego silnika nad resztą... czy warta tych pieniędzy?

 

No jeszcze dochodzi pewność pracy rzadziej samowolnie gasną :D

Posted

Wydaje mi sie ze warta...ST robi problemy ... gasnie w powietrzu itp. Wole jednak niezawodnosc.I jeszcze jedno : ja nie chce wytrzynowego silnika - ma byc do wolnych gornoplatow - ani tez trudnego w uzytkowaniu . Chce zeby pozwolil mi polatac na luzie :) A nie meczyc sie i denerwowac nad nim. Cena mvvs 4.6 - 305 zl os max 40 la - 279

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.