Skocz do zawartości

Fokker DR I Deagostini napęd elektryczny


eptita

  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Fokker DR I Deagostini, napęd silnikiem spalinowym czy elektrycznym ?

    • Elektryczny
      3
    • Spalinowy
      18


Rekomendowane odpowiedzi

Ale tutaj na korzyść spaliny ewidentnie przemawia ekonomia, sam już zgłupiałem, co lepsze. Ankieta także pokazuje co powinno być zamontowane.

Fakt w moim heli jest silnik 550W to przy 35C 3S 2200mAh daje te 10-12 min lotu, ale 1KW to już koszty rosną dramatycznie, pakiet 5-6S 40-50C to 240-320 zł w zależności gdzie kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj na korzyść spaliny ewidentnie przemawia ekonomia,

 

Myślę, że ekonomia nie ma tu nic do rzeczy. Podobnie z treścią pytań w pierwszym poście. To klasyk, który raczej nie będzie służył do codziennego treningu akrobacji tylko do polatania od czasu do czasu i napawania się jego widokiem, zachowaniem w powietrzu i ..... no właśnie, tym niepowtarzalnym dźwiękiem czterosuwu. Wstawienie do niego elektrowni najcelniej określił MASK. To jakby to samo zrobić z Fordem Mustangiem. Na poparcie tego argumentu wrzucam link do filmu z zawodów Aircombat, gdzie w 1:23 minuty startuje kolega z pierwszym elektrykiem w tej dyscyplinie a za chwilę słychać dźwięk dwóch czterosuwów Piaskowego Potwora. Można sobie porównać choć film i tak nie oddaje nawet po części wrażenia tej przepaści, jaka dzieli dźwięk elektryka i spaliny.

Myślę, że taki efekt warty jest większych kosztów, kłopotów ze spalinowym silnikiem, zabrudzeniami itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka wydajność prądowa pakietu nie będzie Ci potrzebna.

6S to jest 22,2V czyli na 1000W potrzebujesz ok 50A co przy pakiecie 5Ah daje Ci tylko 10C

Właśnie po to się idzie w większe napięcie aby ograniczyć prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ekonomia nie ma tu nic do rzeczy. Podobnie z treścią pytań w pierwszym poście.

Uwierz mi Andrzeju, ekonomia tutaj to decydujący temat, a co do sporadyczność lotów zgodzę się jak najbardziej,mowa tutaj o pierwszym modelu latającym w życiu.

A z samym podejściem typu "musi byś spalinowy i to tylko czterosuwów " bo to klasyk, to raczej nie przy tej skali, widziałem parkflyiery o podobnej rozpiętości.

120cm (1200mm) to na trenerka także nie jest aż tak dużo, a model pokazany na filmiku to dwusilnikowy bombowiec Brytyjski Vickers lub Hadley, w rozpiętości prawie dwóch metrów.

 

Do naładowania takiego pakietu będziesz potrzebował solidnej elektrowni bo zwykłym imaxem b6 to będziesz ładował pakiet ponad 2h.

 

No moja elektrownia myślę, że podoła, to nie osławiony imax b6, ale znacznie lepszy sprzęt, a czy "dłużej nie znaczy lepiej" i na wstępie całego oblotu na pewno bym ją użyczył zainteresowanemu,

Pakiet 3S 2200 mAh. 35C w 40-50 minut.

Panowie 3,5kg masy z czego doczytałem, że margines przewidziany na napęd, to 450-500g. a silnik dedykowany to 8,6 ccm3 nie jak wspomniałem wcześniej 10ccm3.Byłem wprowadzony w błąd, Dane ze strony producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta ankieta, widać że napędy elektryczne nie mają jeszcze wielu zwolenników i powoli się przebijają .

Oczywiście są argumenty za i przeciw ale pisanie że elektryk nie może uciągnąć modelu 3,2 kg i to jeszcze dwupłata - jest nieprawdziwe. Ja latam modelem 5 kg (Mustang) ciąg silnika do masy modelu 1:1 pakiet 8S/4500mAh max. prąd pobierany przez silnik to 43 A, średni czas lotu 8 min ale to jest myśliwiec który potrzebuje cały czas napędu - dwupłat latałby dłużej. Drugi model: masa 3,1 kg ciąg do masy 1:1, pakiet 5S/4500mAh max. prąd pobierany przez silnik 35A średni czas lotu 10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,5 kg na 1,2 m, to sporo. Mój ma 1,5 m rozpiętości i waży 3,3 kg bez paliwa. Napęd stanowi stareńki Saito FA-65:

Nieźle daje sobie radę też trzydziestoletni OS FS-61 (nie Surpass).

A napęd elektryczny?..., no cóż, to kastracja :/

 

Czemu przy zapalaniu kręcisz go w prawo ?? patrząc na przód modelu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcę tak żeby zawsze zapalał i szedł do przodu, nie nie brudził modelu i nie gasł w locie :-). Poradziłeś sobie już z klapami ?

Ja krecę zawsze w lewo i też zawsze zapala i id.zie do przodu też. :D Klapy w tym modelu??? Chyba koledze tematy się rozminęły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.