Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Cicho coś w dziale, więc postanowiłem pokazać moją radosną twórczość z końca 2012 roku.

Latania 3D zacząłem się uczyć na metrowych akrobatkach EPP. Najpierw był Zoom Zoom 4D a potem 3 kolejne Yaki z RC Factory. Ostatniego maltretuje obecnie mój syn, dodając kolejne metry taśmy - jej procentowy udział w masie modelu rośnie z każdym lotem. Te Yaki tak bardzo mi się podobały, że aż zamarzyłem sobie takiego zrobić z benzynką. W twórczym amoku przyjąłem, że model ma mieć 170cm, żeby popędził go ten silnik:

post-6902-0-41301300-1360510582.jpg

On ze wszystkimi bebechami i śrubami, zapłonami itd waży 1050g, ale w tym samym twórczym amoku Yak jakoś wyszedł 180cz rozpiętości i zamiast wymarzonych 3,5kg (abstrakcja) ważył 4250g. Dla tego motoru to za dużo - kupiłem kolejny silnik DM-33:

post-6902-0-60649400-1360515332.jpg

Dwa słowa o nim - NAJGORZEJ WSTĘPNIE SPASOWANY CHIŃSKI SILNIK JAKI WIDZIAŁEM. Tarcia w cylindrze początkowo uniemożliwiały rozruch. teraz jest już po paru bardzo bogatych litrach i wypluł już pewnie jakieś setne części swoich powierzchni pracujących. Jest very ok, choć irlandzki gaźnik Tillotson uniemożliwia zgaszenie silnika przy w pełni zamkniętej przepustnicy - skąd bierze fałszywe powietrze - nie wiem - czekam na propozycje.

Teraz samolot waży 4550g i wisi dużo poniżej połowy gazu, a jeszcze jest zalany, więc narzekać nie ma co.

Trochę faktów:

Silnik DM-33 ccm

Śmigło Turnigy 20x6 - polecam do trzydziestek 3D

Serwa - ogon XQ 4020D (21kg), lotki - pomarańczowe cyfrówki HK - mają niby paręnaście kilo i mega szybkość, ale też duże luzy i trzepotanie jak Brigitte Bardot - pójdą do wymiany, gaz - HS225mg

Pakiet - 1szt!!!!! dla serw i zapłonu - LiFe Zippy 2100mAh. Proszę nie piszcie mi tylko, że tak nie wolno, bo zakłócenia itd. Dałem filtr ferrytowy, jak na razie zakłóceń brak - teoretyzowanie mnie nie interesuje - działa i jest OK

Prąd do zapłonu leci przez Beca Castle Creations.

Podwozie i rura węgiel, przy czym podwozie musiałem w paskudny sposób podnieść - większy silnik - większe śmigło.

No i teraz najważniejsze:

CAŁY SAMOLOT JEST ZROBIONY ZE STYRODURU XPS!!

Kadłub to ażurowane płyty w przedniej części oklejone sklejką lipową 3mm a skrzydła i stateczniki to pianka z minimalną ilością drewna, węgla i szkła. Tu Wielkie Podziękowania dla Pawła, który mi te cuda powycinał. Okrągła morda jest zrobiona z czarnego EPP. Całość oklejona jest folią samoprzylepną (morda, skrzydła i stateczniki) i folią termokurczliwą - kadłub.

post-6902-0-10368600-1360515419_thumb.jpg

post-6902-0-53585100-1360515463_thumb.jpg

post-6902-0-69086500-1360515505_thumb.jpg

post-6902-0-62256100-1360515539_thumb.jpg

post-6902-0-65734200-1360515574_thumb.jpg

Do zrealizowania tego projektu przyuczyłem się prostego programu do rysowania:

post-6902-0-07622400-1360516240_thumb.jpg

Jako że lubię podenerwować kolegów z lotniska szybkością z jaką moje modele są gotowe do tankowania po przyjeździe na latanie - serwa lotek same się wpinają na dobrze spasowanych goldach 3,5mm a skrzydłą trzyma w kupie 1 guma - wytrzymuje nawet szybkie beczki.

post-6902-0-22394700-1360515612_thumb.jpg

post-6902-0-88079300-1360515646_thumb.jpg

post-6902-0-28607900-1360515677_thumb.jpg

Jestem po sześciu lotach na nowym silniku i już widzę wielki potencjał - ten sezon minie mi pod znakiem Yaka. Wielkie powierzchnie sterowe i nośne, maksymalne wychylenia i zapas mocy. Model lata sztywno i dokładnie wykonuje polecenia drążków - dziś postaram się wrzucić jakieś filmy z dzisiejszych lotów.

PS Znalazłem jeszcze parę zdjęć (niestety z komórki), które obrazują składanie kadłuba.

post-6902-0-80287900-1360517746_thumb.jpg

post-6902-0-77725400-1360517763_thumb.jpg

Wzmocnienia łoża silnika:

post-6902-0-38042300-1360517810_thumb.jpg

Wypalone tunele na kable:

post-6902-0-93127500-1360517825_thumb.jpg

Przyrząd do wycinania ażurów:

post-6902-0-60942800-1360517887_thumb.jpg

I finito:

post-6902-0-08698400-1360517927_thumb.jpg

Jeszcze na silniku 26ccm - zrobiłem na nim może 3 loty i już wiedziałem, że jest za słaby:

post-6902-0-37475800-1360517960_thumb.jpg

Opublikowano

Ciekawa konstrukcja :) ,może wyglądem nie poraża ale najważniejsze że dobrze lata .

Fajnie widzieć coś niefabrycznego ,innego jak mają wszyscy .

Pogratulować pomysłu i powodzenia w nadchodzącym sezonie.

Opublikowano

Gratuluję udanego i skończonego projektu. Super, że użyłeś styroduru to genialny materiał nie doceniany w większych modelach. Znakomicie zastępuje balsę np w żeberkach skrzydeł, w tej technologi skrzydło można zbudować dużo szybciej a zarazem finalnie jest bardziej odporne na urazy mechaniczne.

Dobrze zobaczyć coś nowego na forum.

Jeszcze raz gratuluję.

Opublikowano

Dzięki za dobre słowo, chłopaki.

Styrodur jest w pewnym sensie przeciwieństwem laminatu - ma zerową odporność na zadrapania i zagniecenia w transporcie (jak z jajem), ale z kolei jego ewentualna naprawa to bajka, w przeciwieństwie do włókien. Gdyby nie tymczasowość moich samolotów do kręcenia przy nodze to pokusiłbym się o nałożenie na całość ultracienkiej tkaniny z minimalną ilością żywicy a na to lakieru. wtedy można by jeszcze odchudzić konstrukcję a laminat dałby powierzchniową sztywność i odporność.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.