Krzako Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Proponuje jakiegoś chińczyka za 33zł Obecnie w posiadaniu mam ten egzemplarz i sprawuje się świetnie (Akrobata o wadze ~420g na około 80% gazu ciągnie pionowo do góry). Za tą cenę nie ma się co zastanawiać. Do silnika potrzebujesz jeszcze regulator obrotów np. taki. Mam taki sam regulator tylko, że słabszą wersje (15/20) i również nie mam zastrzeżeń. Za 93 zł masz świetny zestaw napędowy Edit:// Link do regulatora poprawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 a ile to ustrojstwo waży .... ? może kup w silnik 3F np, dwoneczek z TP za ok 30zł i do tego regiel ! U mnie działa super w BF-109 zobacz filmiki na mojej stronie. EDIT: pisaliśmy prawie równo ... i też poleciłem silnik z tej serii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Krzako ten drugi link do regulatora obrotów to link do silniczka. jak możesz to daj właściwy. meloow napisz mi o co chodzi z tym silniczkiem - dzwoneczkiem z TP bo nie kumam o co chodzi :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 adi-000 już Ci wyjaśniam otóż ja używam w jednym z moich modeli takiego zestawu napędowego. Co najważniejsze jest tani i w miarę jest OK. http://nastik.pl/silniki-elektryczne-towerpro-c-45_130.html gdzieś tu na forum jest dokładna tabela ze specyfikacją tych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 "dzwoneczek" to przyswojona nazwa taniego silniczka produkowanego przez firmę TowerPro. (z racji chyba tego że troszeczkę przypomina dzwoneczek). Tutaj masz przykłady "dzwoneczków" Należy zauważyć iż pomimo identycznej konstrukcji (wygląd) i ceny silniki te dzielą się na kilka modeli o różnych parametrach. Jednym z nich jest parametr określający ilość obrotów na Volt (kv). Dla konstrukcji TowerPro mieści się ona pomiędzy 870kv a 2000kv (tak na oko). To ważny parametr przy wyborze silnika do modelu. Mówi on nam o tym jakich maksymalnych obrotów dążyć będzie silnik przy identycznym zasilaniu (napięciu). W praktyce oznacza to możliwość stosowania różnych śmigieł i optymalnego dobrania parametrów napędu do modelu. Zastosowane śmigło stanowi opór dla silnika i to ono w głównej mierze odpowiada za prąd jaki pobiera silnik. Im mniejsze kv tym mniejsze obroty maksymalne silnika - wówczas można stosować śmigła o większej średnicy (o większym oporze) dające większy ciąg statyczny lecz niższą prędkość strumienia zaśmigłowego (np śmigła typu SlowFly GWS`a). Takie napędy są dedykowane do modeli wolnolatających czyli popularnych ShockFlyerów czy ParkFlyerów. Konstrukcja takich modeli i tak nie pozwala lub nie przewiduje uzyskiwanie większych prędkości (styl lotu, czy opór płatowca). Pozwalana to zredukować pobierany prąd przez silnik w sposób taki iż jest on przetwarzany w najbardziej optymalny sposób. (nie wytwarza się wówczas zbędnie dużej prędkości strumienia zaśmigłowego które i tak nie jest wykorzystywane). To opcja dająca największy ciąg statyczny przy największej redukcji prędkości strumienia (pomimo mniejszych obrotów maksymalnych). Dal modeli szybszych (np delta, latające skrzydło, park jet) dedykowane są właśnie silniki o większym kv po to aby napęd mógł nadać większą prędkość lotu. Prędkość jak wiadomo kosztuje i dzieje się to kosztem ciągu statycznego. Dla tych silników dedykowane są śmigła mniejszej średnicy wytwarzające mniejszy opór przy większych prędkościach obrotowych lecz większe obroty pozwalają wytworzyć większą prędkość strumienia zaśmigłowego. Ciąg statyczny w tym przypadku będzie niższy aniżeli w przypadku opisanym wyżej pomimo nawet wyższych obrotów śmigła. Oczywiście cały czas zachowując identyczne napięcie zasilania i identyczny pobór prądu przez silnik w obu przypadkach! Więc decyzja o wyborze napędu zależy także o tego co ma ów napęd napędzać. Najczęściej jednak wybiera się opcję pośrednią dającą się zastosować w większej gamie modeli chodź nie do końca efektywnie. Meloow zaproponował Ci silnik o prędkości obrotowej 1750kv (notabene chyba dość drogi) i jeżeli ja zdecydowałbym się na taki silnik do delty zastosowałbym zasilanie 3s i śmigło nawet mniejsze niż 8x4 lecz o większym skoku (np. 6x5). Ciąg statyczny wysokości 600 gram nie jest potrzebny do takiej delty a tym sposobem można zwiększyć jeszcze trochę obroty i prędkość strumienia zachowując max pobierany prąd. Natomiast do wolnolatających modeli wystarczy obniżyć napięcie zasilania (2s) i założyć większe śmigło aby utrzymać pobierany prąd. Ciąg statyczny nie będzie dużo mniejszy od tego na śmigle 8x4 i pakiecie 3s. Pozwoli jednak natomiast efektywniej użyć napędu i zmniejszyć masę modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 marcin133 nie chodziło mi o zaproponowanie konkretnego silnika tylko właśnie serii silników z TowerPro i jak napisałeś powinno się dobrać odpowiedni silnik do danego modelu. Silniki te można nabyć bardzo tanio w stosunku do innych renomowanych firm i uważam że na początek modelarstwa są OK. Ja osobiście używam tego TowerPro Bm2408-21. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Ale zaproponowany silnik przez Ciebie będzie dobry. Ja tylko napisałem jak można taki wykorzystać (jedna z opcji oczywiście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 hHehe, pytanie może oczywiste, ale wolę się upewnić Kiedy silnik jest skierowany wałem do tyłu, trzeba zastosować śmigło pchające, nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Trzeba je ustawic napisem front do przodu Kazde smiglo sie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Trzeba je ustawic napisem front do przodu Kazde smiglo sie nadaje. Tak - każde śmigło może być ponieważ śmigła się dzielą na lewe i prawe a to nie problem dla silnika elektrycznego gdzie dowolnie można zmieniać kierunek obrotów. - należy założyć śmigło napisami do przodu czyli zgodnie z kierunkiem lotu i zastosować właściwy kierunek obrotów silnika. A to że wyboru kierunku obrotów nie ma w silnikach spalinowych śmigła prawe nazwano potocznie pchającymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 marcin133 powiedz mi jak przymocowałeś silniczek. do listewki??? mam dodatkowe mocowanie z radiatorem kupiłem silniczek TP 2408-21 i w komplecie dostałem też takie plastikowe coś jak to zamontować na silniczku ??? czy to może jest do przekładni?? szukałem na forum ale nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Mniej więcej tak : Tylko w przypadku silnika bezszczotkowego z ruchomym rotorem przykręcamy od przodu np. tak : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 dzieki ale chodzi mi o mocowanie w tym konkretnym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 To w czym problem ?? Jedyna różnica to śrubka dokręcana do listewki z przodu zamiast od boku. W zestawie masz śrubki i nakrętki do przykręcenia silnika do plastikowego mocowania.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 ja zrobiłem w ten sposób, że kupilem listewkę sosnową o bokach tak aby ciasno weszły w ten kwadratowy plastik i przez tą dziurkę przykrecilem wkrętem aby zabezpieczyć przed wysunięciem. Następnie w sirodkowej cześci był taki otworek pasujący do tego metalowego mocowania z tyłu silniczka. Wywierciłem otworki w tym plastiku pod śrubki które miałem w komplecie i skręciłem na nie. Jak narazie nic się nie urwało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 wykombinowałem coś takiego czy zrobiłem to prawidłowo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Tak może być Tylko zamiast dwóch listewek lepiej dać jedną na wymiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 nie bardzo mogę bo sie nie mieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Przecież można kupić jedną listewkę o wymiarach takich jak otwór mocowania ? Albo większą i trochę przeszlifować. Gdzie się nie mieści ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi-000 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 na razie jest to wersja robocza i po złożeniu wszystkiego do kupy wyjdzie czy trzeba by ją zmienić na grubsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.