Skocz do zawartości

Malowanie epp - maskowanie, prośba o pomoc.


jaciomp

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zabieram się za pomalowanie mojego SPADa i natknąłem się na dość poważny problem.

Otóż malowanie wymaga maskowania, ale żadna taśma maskująca papierowa oraz zwykła pakowa nie chce się trzymać powierzchni epp. Jakich metod używacie przy malowaniu natryskowym? Myślałem jeszcze o wspomaganiu taśmy szpilkami, ale mimo wszystko obawiam się, że taśma odfrunie i krawędzie nie wyjdą żyleta.

 

spad13_94-chambers-top_tn_zps7812d8da.jpg

spad13_94-chambers_zps418f497f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, aerografem. Epp prasowałem tylko tam gdzie należało zaokrąglić bryłę, oczywiście powierzchni skrzydeł nie ruszałem. Może masz jakąś super taśmę malarską bo taka niemarkowa za 2,50 nie działa i biurowa bezbarwna również. Może jakiaś markowa z mocniejszym klejem? Duże zamaskowane powierzchnie to się jeszcze jakoś trzymają ale te paski wzdłuż kadłuba to już odpadają zanim przykleję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę lepszy klej jest na firmowych taśmach papierowych typu tamya. Możesz też mieć starą taśmę, której klej jest zwietrzały. Możliwości jest wiele ja nie mam takich niedogodności przy malowaniu i wszystko się trzyma epp, a taśm tamya używam ze względu na różne szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma TAMIYA jest nie do pobicia pod względem jakości. Wadą - maksymalna szerokość chyba 19mm. Do cieniutkich linii taśmy AIZU - też w modelarskim sklepie.

No i wersja budget - czyli dobre taśmy lakiernicze, z naciskiem na dobre. W sklepach dla lakierników. Prawie jak Tamiya. A SPAD-zik będzie cacy. To jest malowanko Rickenbaker`a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, nie miałem nigdy problemów ze zwykłą taśmą malarską, papierową, kupowaną np. w obi, co prawda jest trochę droższa niż Twoja, kosztuje ok 5 zł. ale trzyma się dobrze. też zdarza mi się malować aerografem: http://pfmrc.eu/inde...190-tuning-epp/

myśle że to wina zwietrzałego kleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motylasty, bardzo fajny artykuł o malowaniu.

W moim przypadku średnio to widzę bo bym musiał podkleić papier taśmą, po czym pociąć na paski i jest to dużo więcej niepotrzebnej pracy, dlatego wolę gotową dobrą taśmę. Oczywiście emblematy i gwiazdy będą z szablonu a boczne logo wydrukowane.

 

Malowanie jest Reeda Chambersa z 94-ego, wybrałem ze względu na dobrą jego widoczność, odmienność od tradycyjnych kamuflaży oraz w miarę proste wykonanie, inne wydawały się zbyt skomplikowane acz piękne :)

http://www.cbrnp.com...1/showbirds.htm

 

 

 

Dzięki wszystkim za dobre rady i opinie. Podzielę się wrażeniami z malowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam taśmę Tesa marszczoną. Bardzo fajnie się układa. Można ją rozciągać i układać do krzywizn. Mogłaby być tylko cieńsza do precyzyjniejszych prac to lepiej by się układała na drobnych obłych kształtach, ale klej jest mocny więc taśma dobrze przylega. Krawędź i tak wychodzi żyletka jak na epp. Koszt w markecie to 15zł za 25m więc nie wiem czy dużo ale nie kupuję więcej tych no name. Może znacie inne tego typu taśmy do zastosowań typowo modelarskich? W marketach dużego wyboru nie ma.

spad2_zps2afcd8fd.jpg

spad1_zpsa98c58b9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a ja mam pytanie co do tego malowania... i w sumie wszystkich mu podobnych...

http://www.cbrnp.com...1/showbirds.htm

 

czy to się łapie w regulamin?

te samoloty w walkach uczestniczyły w zupełnie innych malowaniach - a przemalowane zostały dopiero wiosną 1919 roku na paradę...

kiedyś chciałam wykonać samolot właśnie w jednym z tych malowań no i to wzbudziło jednak trochę kontrowersji

 

czy samolot był już na jakichś zawodach? były jakieś spostrzeżenia w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.1.1 Model w klasie WWI

Model musi być półmakietą rzeczywistego wielopłatowego samolotu wojskowego wyprodukowanego

do końca 1918 roku. Model musi być wyposażony w trwale umocowane podwozie stałe (pod warunkiem,

że oryginał takie posiadał). Jeżeli jest to model prototypu lub wersji produkowanej po 1918 roku. to oryginał lub

pierwowzór musiał latać w okresie do 1918 roku. Model musi posiadać malowanie zgodne z oryginałem, który

odwzorowuje. W przypadku modelu o silniku gwiazdowym należy stosować jego imitację lub oprofilowanie.

Rozpiętość modelu:

- jednosilnikowy 70 – 86 cm

- wielosilnikowy 86 - 100 cm

Pozostałe wymiary wynikają z przeliczenia skali do rozpiętości z odchyłką +/- 3cm.

 

Ja ten zapis rozumiem tak, że samolot musiał pochodzić z okresu I wojny światowej, ale malowanie musi być odwzorowaniem tego samolotu z dowolnego okresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt - model musi mieć malowanie zgodne z oryginałem... ale z drugiej strony:

oryginał lub pierwowzór musiał latać w okresie do 1918 roku

 

a nie latał :) przynajmniej nie w tym malowaniu...

ja bardzo chętnie bym chciała zobaczyć takie modele na niebie - ciekawa jestem opinii innych :)

 

Ja ten zapis rozumiem tak, że samolot musiał pochodzić z okresu I wojny światowej, ale malowanie musi być odwzorowaniem tego samolotu z dowolnego okresu.

 

a tak interpretując... mógłby latać na zawodach p-38 w malowaniu Red Bulla :) może??

 

2012-09-02%252013-29-09%2520-%2520DSC00536.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.