Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich po dłuższej przerwie na forum :)

 

Mając trochę wolnego czasu zabrałem się za budowę combata Spitfire :) wg. planów Martina Elmberg po obróbce przez Stefana Noestra.

 

plany można pobrać tutaj. - polecam

 

http://members.aon.a...pit-pak-cad.zip

 

Wyposażenie :

 

Silnik - 0.15 ew. 0.25

Serwa - TowerPro

Zbiornik paliwa - ~180 ml

 

docelowo mam nadzieję, że mój spit bedzie wyglądał choć trochę podobnie ;) jak innego forumowicza - Vidlaka :

 

909b04ea48d91fc0m.jpg

http://pfmrc.eu/inde.../3244-spitfire/

 

 

U mnie narazie wygląda to tak :

 

659bdebf81e78b46m.jpg345b977f25b73b16m.jpg

 

Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki ;)

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

no nad tym się mocno zastanawiam...bo jasne - zawody fajna sprawa...ale z tego co się orientuję to najbliżej mam do Krakowa...100 km więc może być z tym ciężko :/ dlatego, narazie kwestie silnika odłożyłem na później :)

Opublikowano

Hmmm, z tego co wiem a raczej wiem dużo w tej kwestii to Kraków nie organizuje zawodów ACES 1/12 a ESA.

Zawody ACES 1/12 do którego budujesz model odbędą się w tym roku we:

1. 11.05 - Góra Kalwaria - WWI i WWII

2. 09.06 - Pabianice - TYLKO WWI

3. 06-07.07 - Zegrze Pomorskie - Euro Cup, WWI i WWII

4. 17-18.08 - Grabica - Mistrzostwa Polski, WWI i WWII

5. 14.09 - Wrocław (lub okolice) - WWI i WWII

6. 19.10 - Starachowice - Zakończenie Pucharu Polski 2013 - WWI i WWII

 

Aha no i nie łam się tylko wpadaj na zawody bo te spotkania to kwintesencja Air Combat!

Opublikowano

...kolejna porcja zdjeć obrazujących etap budowy :)

 

6716f06db30da6ecm.jpg 1f87bb00a10e793am.jpg

 

nie miałem wczoraj za dużo czasu, ale zwsze cos ;) , a co do Krakowa, to przyznaję się, że sam tego nie sprawdziłem tylko tak mi powiedziano :)

Opublikowano

Model z balsy w WWII to tak jakbyś zbudował ESA ze syropianu.Lata świetnie ale krótko.

W kombacie jak nie zrobisz modelu w 18-20 godzin to nie warto bo modele rozbijają się często .Tartaka natomiast ciężko naprawić .

Natomiast jako model do polatania i nabrania wrpawy przed zawodami to OK.

Do tego jednak płaskoloty Packa lepiej się nadawały.

Twoja praca ma jednak jedną niepodważalną zaletę ,robisz z co prawda zabytkowej ale sprawdzonej dokumentacji.

Model więc musi latać :)

Pilnuj tylko wagi bo Spitfire to nielot i musi być lekki tak jak te produkcji Ecika.

Opublikowano

To fakt, każda 2,5ka musi być lekka bo inaczej to "run Forest, RUN!!!". Poniżej 900 gram ma szanse dobrze latać.

Opublikowano

To fakt, każda 2,5ka musi być lekka bo inaczej to "run Forest, RUN!!!". Poniżej 900 gram ma szanse dobrze latać.

 

900 gram - rozumie, że ze wsytkim tzn - gotowy do lotu tak?

Opublikowano

Wydaje mi się, że na tym etapie budowy wręga silnikowa powinna mieć już wywiercone otwory na łoże i rurki zbiornika oraz wstawione i zabezpieczone nakrętki kłowe pod łoże. Po prostu wygodniej jest to zrobić przed wklejeniem wręgi. Wydaje mi się też, że wręga silnikowa nie jest wklejona między sklejki wzmacniające tylko między balsę a tylko dotyka do czołowych krawędzi sklejki, opierając się o nie. Przy ewentualnym uderzeniu (oby go nie było oczywiście) wręga zamiast wsunąć się między sklejki, naciśnie na nie powodując ich rozgięcie na zewnątrz i popękanie kadłuba na łączeniach. Natomiast po ewentualnym spotkaniu z przeciwnikiem w powietrzu silnik odfrunie w nieznane wraz z balsowym fragmentem nosa, wręgą i zbiornikiem paliwa. Nie jest łatwo znaleźć w wysokiej trawie taki zestaw.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wklejenie wregi to jest chyba tak, jak Pan pisze :) ...wrzucam lepsze zdjęcie :

8a385c4928d0867dm.jpg

 

a co do reszty uwag to pełna zgoda...po prostu nie mam jeszcze tych rzeczy, a palce mnie swędzą i musiałem już zacząć ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hmm, to rozwiązanie popychacza wysokości co zastosowałeś to trochę zbyt zawodne będzie. Śruby w złączce lubią się odkręcać i do tego nie ściskają równo wszystkiego co się do środka włoży. Poza tym chyba trochę zbyt wiotkie jest to w całości. Bowdeny nie są sztywne i do tego nie są w kołnierzu. Serwo też raczej zbyt słabe jak na wysokość, przydało by się coś z metalami lub 1/2 metal. Na popychacze do 2,5ki stosuję węgle 2 mm połączone w Y.

 

Linki do fotek: https://plus.google.com/photos/107431606907366073837/albums/5761481132552151937

Opublikowano

zgodnie z sugestią poprawiłem to trochę :) ,co do samych serw...to możecie podać jakieś godne polecenia?? na gaz, i na wysokość :) z góry thx

 

6f768719845b6c68m.jpg

 

i ps. czym najlepiej kleić zawias dyskietkowy do balsy??

Opublikowano

Robiłeś już jakąś spalinę? Pytam, bo coś mi się wydaje, że masz podobne podejście jak do elektryków a to nie to samo. Na wysokość TP MG 16 na lotki MG 90 lub 90s na gaz może być dowolne 9g ale lepiej też MG 90 bo pewnie będziesz musiał dać zasilanie 6V czyli 5x 1,2NiMH enelop 2000mAh montowane pod silnikiem żeby dodatkowego ciężaru nie dokładać chociaż pewnie się nie obejdzie. Spitek ma krótki nos i jak dasz lekki silnik to trudno go będzie wyważyć.

Gdybyś te dwa czarne pancerze pociągnął aż do serwa i w nie włożył dwa pręty węglowe 1,8mm połączone przy serwie dratwą i klejem.... ta złączka elektryczna ..... jak wspomniał Karol ... nie najlepszy pomysł. Ale nie zalewaj tego CA bo się bowdeny kruche zrobią. Lepiej to potraktować żywicą albo zrobić na nowo, jak należy. O zawiasach z dyskietek też bym zapomniał. Jest taki wybór gotowych zawiasów że nie ma co kombinować.

Opublikowano

Witam :)

 

no przyznaję się bez bicia ;) ...to mój "pierwszy raz" :) ...thx za rady :) przy najbliższym zamówieniu kupię i wymienię te serwa, popychaczę też itp.

 

a jeśli chodzi o silnik - to celuję w Silnik OS Max 15 LA.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.