Martius_28 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Witam wszystkich po dłuższej przerwie na forum Mając trochę wolnego czasu zabrałem się za budowę combata Spitfire wg. planów Martina Elmberg po obróbce przez Stefana Noestra. plany można pobrać tutaj. - polecam http://members.aon.a...pit-pak-cad.zip Wyposażenie : Silnik - 0.15 ew. 0.25 Serwa - TowerPro Zbiornik paliwa - ~180 ml docelowo mam nadzieję, że mój spit bedzie wyglądał choć trochę podobnie jak innego forumowicza - Vidlaka : http://pfmrc.eu/inde.../3244-spitfire/ U mnie narazie wygląda to tak : Zapraszam do dyskusji i konstruktywnej krytyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 to ma być model na zawody? bo jeśli tak to silnik max 2,5 no i wtedy zbiornik to max 110 ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 no nad tym się mocno zastanawiam...bo jasne - zawody fajna sprawa...ale z tego co się orientuję to najbliżej mam do Krakowa...100 km więc może być z tym ciężko :/ dlatego, narazie kwestie silnika odłożyłem na później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Hmmm, z tego co wiem a raczej wiem dużo w tej kwestii to Kraków nie organizuje zawodów ACES 1/12 a ESA. Zawody ACES 1/12 do którego budujesz model odbędą się w tym roku we: 1. 11.05 - Góra Kalwaria - WWI i WWII 2. 09.06 - Pabianice - TYLKO WWI 3. 06-07.07 - Zegrze Pomorskie - Euro Cup, WWI i WWII 4. 17-18.08 - Grabica - Mistrzostwa Polski, WWI i WWII 5. 14.09 - Wrocław (lub okolice) - WWI i WWII 6. 19.10 - Starachowice - Zakończenie Pucharu Polski 2013 - WWI i WWII Aha no i nie łam się tylko wpadaj na zawody bo te spotkania to kwintesencja Air Combat! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tochy Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Oj... lubią chłopki wyważać otwarte drzwi.... he he... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 ...kolejna porcja zdjeć obrazujących etap budowy nie miałem wczoraj za dużo czasu, ale zwsze cos , a co do Krakowa, to przyznaję się, że sam tego nie sprawdziłem tylko tak mi powiedziano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Model z balsy w WWII to tak jakbyś zbudował ESA ze syropianu.Lata świetnie ale krótko. W kombacie jak nie zrobisz modelu w 18-20 godzin to nie warto bo modele rozbijają się często .Tartaka natomiast ciężko naprawić . Natomiast jako model do polatania i nabrania wrpawy przed zawodami to OK. Do tego jednak płaskoloty Packa lepiej się nadawały. Twoja praca ma jednak jedną niepodważalną zaletę ,robisz z co prawda zabytkowej ale sprawdzonej dokumentacji. Model więc musi latać Pilnuj tylko wagi bo Spitfire to nielot i musi być lekki tak jak te produkcji Ecika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 To fakt, każda 2,5ka musi być lekka bo inaczej to "run Forest, RUN!!!". Poniżej 900 gram ma szanse dobrze latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 To fakt, każda 2,5ka musi być lekka bo inaczej to "run Forest, RUN!!!". Poniżej 900 gram ma szanse dobrze latać. 900 gram - rozumie, że ze wsytkim tzn - gotowy do lotu tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 tak, ale bez paliwa - bo gotowy do lotu to zatankowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Dzięki za rady ...dziś posklejałem w końcu pierwsze elementy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Wydaje mi się, że na tym etapie budowy wręga silnikowa powinna mieć już wywiercone otwory na łoże i rurki zbiornika oraz wstawione i zabezpieczone nakrętki kłowe pod łoże. Po prostu wygodniej jest to zrobić przed wklejeniem wręgi. Wydaje mi się też, że wręga silnikowa nie jest wklejona między sklejki wzmacniające tylko między balsę a tylko dotyka do czołowych krawędzi sklejki, opierając się o nie. Przy ewentualnym uderzeniu (oby go nie było oczywiście) wręga zamiast wsunąć się między sklejki, naciśnie na nie powodując ich rozgięcie na zewnątrz i popękanie kadłuba na łączeniach. Natomiast po ewentualnym spotkaniu z przeciwnikiem w powietrzu silnik odfrunie w nieznane wraz z balsowym fragmentem nosa, wręgą i zbiornikiem paliwa. Nie jest łatwo znaleźć w wysokiej trawie taki zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Jeśli chodzi o wklejenie wregi to jest chyba tak, jak Pan pisze ...wrzucam lepsze zdjęcie : a co do reszty uwag to pełna zgoda...po prostu nie mam jeszcze tych rzeczy, a palce mnie swędzą i musiałem już zacząć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Nie no spoko - tak jest dobrze, faktycznie na tamtym zdjęciu widok był mylący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 kolejny mały update z budowy ...ogon jest tylko przyłożony do reszty ..tak do zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Hi. Po małej przerwie, dziś trochę ruszyłem do przodu, efekt widać na zdjęciach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Hmm, to rozwiązanie popychacza wysokości co zastosowałeś to trochę zbyt zawodne będzie. Śruby w złączce lubią się odkręcać i do tego nie ściskają równo wszystkiego co się do środka włoży. Poza tym chyba trochę zbyt wiotkie jest to w całości. Bowdeny nie są sztywne i do tego nie są w kołnierzu. Serwo też raczej zbyt słabe jak na wysokość, przydało by się coś z metalami lub 1/2 metal. Na popychacze do 2,5ki stosuję węgle 2 mm połączone w Y. Linki do fotek: https://plus.google.com/photos/107431606907366073837/albums/5761481132552151937 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 zgodnie z sugestią poprawiłem to trochę ,co do samych serw...to możecie podać jakieś godne polecenia?? na gaz, i na wysokość z góry thx i ps. czym najlepiej kleić zawias dyskietkowy do balsy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Robiłeś już jakąś spalinę? Pytam, bo coś mi się wydaje, że masz podobne podejście jak do elektryków a to nie to samo. Na wysokość TP MG 16 na lotki MG 90 lub 90s na gaz może być dowolne 9g ale lepiej też MG 90 bo pewnie będziesz musiał dać zasilanie 6V czyli 5x 1,2NiMH enelop 2000mAh montowane pod silnikiem żeby dodatkowego ciężaru nie dokładać chociaż pewnie się nie obejdzie. Spitek ma krótki nos i jak dasz lekki silnik to trudno go będzie wyważyć. Gdybyś te dwa czarne pancerze pociągnął aż do serwa i w nie włożył dwa pręty węglowe 1,8mm połączone przy serwie dratwą i klejem.... ta złączka elektryczna ..... jak wspomniał Karol ... nie najlepszy pomysł. Ale nie zalewaj tego CA bo się bowdeny kruche zrobią. Lepiej to potraktować żywicą albo zrobić na nowo, jak należy. O zawiasach z dyskietek też bym zapomniał. Jest taki wybór gotowych zawiasów że nie ma co kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius_28 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Witam no przyznaję się bez bicia ...to mój "pierwszy raz" ...thx za rady przy najbliższym zamówieniu kupię i wymienię te serwa, popychaczę też itp. a jeśli chodzi o silnik - to celuję w Silnik OS Max 15 LA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi