ublizzard Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Mam pewien problem. Otóż zbliżam się do końca budowy mojego pierwszego modelu (a jest to RWD-5 by Skazoo) no i przyszedł już czas na elektronikę. Oto co posiadam: Aparatura: Turnigy 9x z odbiornikiem fabrycznym. Pakiet: Robbe Roxxy-Power ZY 3S 1300mAh 30C Regulator:Hobbyking SS Series 25-30A ESC Silnik:EMAX CF2812 Serwa:Turnigy TG9e Gdy wszystko podłączę, to serwa chodzą bez zarzutu (SW i SK, lotek na razie nie mam, ale są w planach ). Nie słychać żadnych biipów, regulator milczy, nawet jak go włączę, gdy przepustnica jest na max. No i niestety silnik nie odpowiada na ruchy drążka. Czy ktoś mógłby mi pomóc, co z tym fantem zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Nikt tak na prawdę ci nie pomoże,musisz sam dojść do tego co jest walnięte,najpierw sprawdź silnik z innym regulatorem,lub regulator z innym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Mam jeszcze regulator i silnik od helikoptera Spirit Fun PLUS. Na regulatorze napisane na nim jest: robbe BL-MOTOR SPEED CONTROL "AT" 18A 3 LIPO, a nie mam do niego instrukcji i nie wiem jak go zaprogramować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Podłącz go po prostu do odbiornika i EMAX'a i sprawdź czy słychać jakiekolwiek dźwięki. Stawiam jednak, że regiel HK jest uszkodzony, a tylko sam BEC działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 (edytowane) Podłączyłem tylko regulator Robbe, sytuacja identyczna jak w przypadku HK, więc podłączyłem do Robbe silnik od heli, znów to samo, cały czas cisza. Może ja coś źle podłączam: Trójżyłowy kabel od regulatora podłączam do odbiornika w gniazdo BAT (odbiornik to: ). Podłączenie silnika i zasilania jest ok. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Znalazłem, powinienem podłączyć pod kanał 3 a nie pod baterię A już się przestraszyłem, że spaliłem regulator, bo wyczytałem to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=3493 Edytowane 6 Kwietnia 2013 przez ublizzard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 No i tu jest pies pogrzebany,podepnij ten kabel pod trzeci kanał odbiornika,tylko zwróć szczególną uwagę na polaryzację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ech niestety nie koniec moich problemów, myślę że filmik wszystko pokaże: Dodam, że na początku zaprogramowałem regulator. Silnik to niemalże nówka, zamontowałem go po raz pierwszy. Czy jest uszkodzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Miałem kiedyś to samo - ale z winy regulatora. Więc podejrzewam tę samą przyczynę u Ciebie. Wcześniej napisałeś, że po prawidłowym podłączeniu regla do odbiornika działał silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Brak jednej fazy w silniku. Posprawdzaj połaczenia i przewody przy wejściu do silnika. Lubią się tam ułamywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plisken Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Użyj normalych normalnych goldów 3,5mm lub najnorrmalniej w świecie zlutuj przewody regulatora z silnikiem, a nie uzywaj złaczek prądowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 oczywiście może też być tak jak napisał Artur. Ja nie wsp[omniałem o tym bo napisałeś, że to nowy silnik więc małe prawdopodobieństwo, że "fabrycznie uszkodzony". Wykluczyć jednak tego nie można. Taki objaw też miałem ale po ewidentnym uszkodzeniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 No niestety uszkodzony regiel. Podłączyłem regulator Robbe i Emaxa no i wszystko gra. Tylko jak podłącze regulator HK to mam takie objawy jak na filmiku. Chyba jednak zepsułem ten regulator włączając go bez silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ten Robbe 18A do emaxa 2822 w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plisken Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Podłączenie regulatora bez silnika nie powinno go uszkodzić. Sprawdź jeszcze jak przylutowane są kable w regulatorze i ew. wymień je. Te regulatory HK często mają słano przylutowane kable (ja już w 2 czy 3 wymieniałem/poprawiałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Regulator nie zniszczy się "uruchomiony" bez silnika. Oczywiście nie mówimy tu o dłuuuuugoterminowym przetrzymywaniu. Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale gdy wszystko jest podłączone , a silnik nie chce pracowac to regulator nagrzewa się. Często silnik nie chce uruchomic się - podczas gdy wcześniej wszystko było OK - gdy kolejny raz zmienialiśmy ustawienia EPA w nadajniku. Najświeższy przykłada - silnik zadziałał dopiero gdy EPA gazu przestawiłem wartości po stronie minimalnego wychylenia drążka. Regulator nagrzewał się. Natomiast kiedyć pod termokurczkę regulatora dostała się drobinka sniegu powodując na tyle zwarcie, iż silnik pracował tak jak u ciebie na filmie podczas gdy wszystkie stery działały poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi Bartka, upewnij się, że poprawnie podłączasz kable między reglem HK i silnikiem, bez zimnych lutów, kiepskich połączeń, ew. spróbuj ustawić inny timing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Co do lutowania i połączeń to sprawdzałem wielokrotnie, wszystko jest ok. Irku masz rację, radiator nieco nagrzewa się, ale ponowne zaprogramowanie nic nie zmienia. Co to jest EPA? Bartku (GEX999) z tego co wiem, to w moim regulatorze nie ma możliwości programowania timingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 EPA - to maksymalne wychylenia ramienia serwa. Możesz ustawić by tylko trochę wychylało się - np często tak jest w serwie przepustnicy silnika spalinowego - lub by wychylało się maksymalnie. W moim Optic 6 jest to 125% w gorę i w dół dla każdej czynności. Czyli np ustalam wartość wychylenia steru wysokości ( kierunku, lotek itp.) w górę i w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 To dzisiaj wieczorem sprawdzę czy zmiana EPA dla gazu coś tu pomoże. Chociaż wątpię, by pomogło, bo przecież na innym regulatorze wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Nie masz co sprawdzać bo masz objaw uszkodzonego regla lub silnika. Gdyby po podłączeniu wszystkiego silnik w ogóle nie reagował to inna sprawa ale Ty masz chyba zbyt nową - mało modeli - aparaturę by zmieniac ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi