Jump to content

Problem z uruchomieniem silnika bezszczotkowego.


ublizzard

Recommended Posts

Mam pewien problem.

Otóż zbliżam się do końca budowy mojego pierwszego modelu (a jest to RWD-5 by Skazoo) no i przyszedł już czas na elektronikę.

 

Oto co posiadam:

Aparatura: Turnigy 9x z odbiornikiem fabrycznym.

Pakiet: Robbe Roxxy-Power ZY 3S 1300mAh 30C

Regulator:Hobbyking SS Series 25-30A ESC

Silnik:EMAX CF2812

Serwa:Turnigy TG9e

 

Gdy wszystko podłączę, to serwa chodzą bez zarzutu (SW i SK, lotek na razie nie mam, ale są w planach :) ).

Nie słychać żadnych biipów, regulator milczy, nawet jak go włączę, gdy przepustnica jest na max.

No i niestety silnik nie odpowiada na ruchy drążka.

 

Czy ktoś mógłby mi pomóc, co z tym fantem zrobić??

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze regulator i silnik od helikoptera Spirit Fun PLUS.

 

Na regulatorze napisane na nim jest: robbe BL-MOTOR SPEED CONTROL "AT" 18A 3 LIPO, a nie mam do niego instrukcji i nie wiem jak go zaprogramować.

Link to comment
Share on other sites

Podłączyłem tylko regulator Robbe, sytuacja identyczna jak w przypadku HK, więc podłączyłem do Robbe silnik od heli, znów to samo, cały czas cisza.

 

Może ja coś źle podłączam:

 

Trójżyłowy kabel od regulatora podłączam do odbiornika w gniazdo BAT (odbiornik to: RX-9X8Cv2.jpg).

Podłączenie silnika i zasilania jest ok.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Znalazłem, powinienem podłączyć pod kanał 3 a nie pod baterię :unsure:

 

A już się przestraszyłem, że spaliłem regulator, bo wyczytałem to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=3493

Edited by ublizzard
Link to comment
Share on other sites

Ech niestety nie koniec moich problemów, myślę że filmik wszystko pokaże:

 

 

Dodam, że na początku zaprogramowałem regulator.

Silnik to niemalże nówka, zamontowałem go po raz pierwszy.

Czy jest uszkodzony?

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś to samo - ale z winy regulatora. Więc podejrzewam tę samą przyczynę u Ciebie. Wcześniej napisałeś, że po prawidłowym podłączeniu regla do odbiornika działał silnik?

Link to comment
Share on other sites

oczywiście może też być tak jak napisał Artur. Ja nie wsp[omniałem o tym bo napisałeś, że to nowy silnik więc małe prawdopodobieństwo, że "fabrycznie uszkodzony". Wykluczyć jednak tego nie można. Taki objaw też miałem ale po ewidentnym uszkodzeniu silnika.

Link to comment
Share on other sites

No niestety uszkodzony regiel.

Podłączyłem regulator Robbe i Emaxa no i wszystko gra.

Tylko jak podłącze regulator HK to mam takie objawy jak na filmiku.

Chyba jednak zepsułem ten regulator włączając go bez silnika :(

Link to comment
Share on other sites

Podłączenie regulatora bez silnika nie powinno go uszkodzić. Sprawdź jeszcze jak przylutowane są kable w regulatorze i ew. wymień je. Te regulatory HK często mają słano przylutowane kable (ja już w 2 czy 3 wymieniałem/poprawiałem).

Link to comment
Share on other sites

Regulator nie zniszczy się "uruchomiony" bez silnika. Oczywiście nie mówimy tu o dłuuuuugoterminowym przetrzymywaniu.

Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale gdy wszystko jest podłączone , a silnik nie chce pracowac to regulator nagrzewa się.

Często silnik nie chce uruchomic się - podczas gdy wcześniej wszystko było OK - gdy kolejny raz zmienialiśmy ustawienia EPA w nadajniku. Najświeższy przykłada - silnik zadziałał dopiero gdy EPA gazu przestawiłem wartości po stronie minimalnego wychylenia drążka. Regulator nagrzewał się. Natomiast kiedyć pod termokurczkę regulatora dostała się drobinka sniegu powodując na tyle zwarcie, iż silnik pracował tak jak u ciebie na filmie podczas gdy wszystkie stery działały poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi Bartka, upewnij się, że poprawnie podłączasz kable między reglem HK i silnikiem, bez zimnych lutów, kiepskich połączeń, ew. spróbuj ustawić inny timing.

Link to comment
Share on other sites

Co do lutowania i połączeń to sprawdzałem wielokrotnie, wszystko jest ok.

 

Irku masz rację, radiator nieco nagrzewa się, ale ponowne zaprogramowanie nic nie zmienia.

Co to jest EPA?

 

Bartku (GEX999) z tego co wiem, to w moim regulatorze nie ma możliwości programowania timingu.

Link to comment
Share on other sites

EPA - to maksymalne wychylenia ramienia serwa. Możesz ustawić by tylko trochę wychylało się - np często tak jest w serwie przepustnicy silnika spalinowego - lub by wychylało się maksymalnie. W moim Optic 6 jest to 125% w gorę i w dół dla każdej czynności. Czyli np ustalam wartość wychylenia steru wysokości ( kierunku, lotek itp.) w górę i w dół.

Link to comment
Share on other sites

Nie masz co sprawdzać bo masz objaw uszkodzonego regla lub silnika. Gdyby po podłączeniu wszystkiego silnik w ogóle nie reagował to inna sprawa ale Ty masz chyba zbyt nową - mało modeli - aparaturę by zmieniac ustawienia.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.