Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem silnika bezszczotkowego.


ublizzard

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem.

Otóż zbliżam się do końca budowy mojego pierwszego modelu (a jest to RWD-5 by Skazoo) no i przyszedł już czas na elektronikę.

 

Oto co posiadam:

Aparatura: Turnigy 9x z odbiornikiem fabrycznym.

Pakiet: Robbe Roxxy-Power ZY 3S 1300mAh 30C

Regulator:Hobbyking SS Series 25-30A ESC

Silnik:EMAX CF2812

Serwa:Turnigy TG9e

 

Gdy wszystko podłączę, to serwa chodzą bez zarzutu (SW i SK, lotek na razie nie mam, ale są w planach :) ).

Nie słychać żadnych biipów, regulator milczy, nawet jak go włączę, gdy przepustnica jest na max.

No i niestety silnik nie odpowiada na ruchy drążka.

 

Czy ktoś mógłby mi pomóc, co z tym fantem zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem tylko regulator Robbe, sytuacja identyczna jak w przypadku HK, więc podłączyłem do Robbe silnik od heli, znów to samo, cały czas cisza.

 

Może ja coś źle podłączam:

 

Trójżyłowy kabel od regulatora podłączam do odbiornika w gniazdo BAT (odbiornik to: RX-9X8Cv2.jpg).

Podłączenie silnika i zasilania jest ok.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Znalazłem, powinienem podłączyć pod kanał 3 a nie pod baterię :unsure:

 

A już się przestraszyłem, że spaliłem regulator, bo wyczytałem to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=3493

Edytowane przez ublizzard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście może też być tak jak napisał Artur. Ja nie wsp[omniałem o tym bo napisałeś, że to nowy silnik więc małe prawdopodobieństwo, że "fabrycznie uszkodzony". Wykluczyć jednak tego nie można. Taki objaw też miałem ale po ewidentnym uszkodzeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie regulatora bez silnika nie powinno go uszkodzić. Sprawdź jeszcze jak przylutowane są kable w regulatorze i ew. wymień je. Te regulatory HK często mają słano przylutowane kable (ja już w 2 czy 3 wymieniałem/poprawiałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator nie zniszczy się "uruchomiony" bez silnika. Oczywiście nie mówimy tu o dłuuuuugoterminowym przetrzymywaniu.

Pewnie nie zwróciłeś uwagi ale gdy wszystko jest podłączone , a silnik nie chce pracowac to regulator nagrzewa się.

Często silnik nie chce uruchomic się - podczas gdy wcześniej wszystko było OK - gdy kolejny raz zmienialiśmy ustawienia EPA w nadajniku. Najświeższy przykłada - silnik zadziałał dopiero gdy EPA gazu przestawiłem wartości po stronie minimalnego wychylenia drążka. Regulator nagrzewał się. Natomiast kiedyć pod termokurczkę regulatora dostała się drobinka sniegu powodując na tyle zwarcie, iż silnik pracował tak jak u ciebie na filmie podczas gdy wszystkie stery działały poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lutowania i połączeń to sprawdzałem wielokrotnie, wszystko jest ok.

 

Irku masz rację, radiator nieco nagrzewa się, ale ponowne zaprogramowanie nic nie zmienia.

Co to jest EPA?

 

Bartku (GEX999) z tego co wiem, to w moim regulatorze nie ma możliwości programowania timingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPA - to maksymalne wychylenia ramienia serwa. Możesz ustawić by tylko trochę wychylało się - np często tak jest w serwie przepustnicy silnika spalinowego - lub by wychylało się maksymalnie. W moim Optic 6 jest to 125% w gorę i w dół dla każdej czynności. Czyli np ustalam wartość wychylenia steru wysokości ( kierunku, lotek itp.) w górę i w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.