Skocz do zawartości

cap 232


pacek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam po rozbiciu OUYI latam sobie SEA BEE model w podobnym stylu wg mnie dużo lepiej wykonany no i pokryty oracoverem, ale wiadomo jak to jest nigdy dość no i postanowiłem kupić sobie coś nowego myślałem o extrze 300 ale jak to w życiu bywa czasem działamy impulsywnie i stało się zajrzałem do pudełka z capem i tak mi się spodobał że wróciłem z nim do domu.

 

pierwsze wrażenia: model porządnie wykonany pokryty oracoverem wszystko do siebie pasuje, zawiaski już wklejone dodatkowo zabezpieczone szpilkami, metalowe snapy i takie tam różne drobiazgi całkiem niezłej jakości (jak na tani zestaw)

 

rozpiętosc 1450

przewidywana waga ok 2700 (może się udać w sea bee się udało osiągnąć wagę podaną przez producenta - ten sam producent -phoenix)

silnik jaki chcę mu wsadzić to asp 61 4T

serwa na lotki h225 pozostałe standarty

 

p1000842zf9.jpg

 

p1000843jr8.jpg

 

p1000844vm1.jpg

Opublikowano

IMHO za slaby silnik. Mam taki (tylko Magnuma) w modelu LA Racer o masie 2200g i coz - lata dobrze, ale na prawde, wiecej mocy by nie zaszkodzilo.

Opublikowano

Obstawiam w ciemno, że model przy gwałtownym zaciągnięciu SW na dużej prędkości będzie dostawał autorotacji i próbował korkiem zejść w ramiona matki ziemi. Weź to pod uwagę podczas oblotu. Niestety miałem do czynienia z 3 Capami i każdy miał taką tendencję, mniejsze większe, wszystkie...

Opublikowano

ustaw nie wieksze wychylenia na wysokosci jak 12% i trzeba troche o tym pamietac. Nie przejmuj sie ze to niby tylko Cap tak ma. Sporo modeli w tym rozmiarze i takim profilu tak sie zachowuje. Ja latalem Staudacherem 1,55m i tez tak sie zachowywal, latalem na silniku GMS47, a modelik i tak dawal niesamowicie duzo frajdy z latatania :)

 

Efekt ten zalezny jest od zastosowanego profilu, i jego charakterystyki wzgledem liczyby Re, czyli cieciwy plata i predkosci lotu. Po przekroczeniu kątów krytycznych dochodzi do tzw oderwania strug, czyli przjescie oplywu laimnarnego w turbulenty, powietrze "odkleja sie" od gornej plaszczyzny skrzydla, gwałtownie spada siła nośna. Granice krytycznego kata mozna podniesc poprzez precyzyjne odwzrorowanie profilu i gladkosc powierzchni. Strefa oplywu odpowiadajacy przy krytycznym kątą natarcia jest bardzo czuła, każde minimalne zaburzenie (nierownosc, szczelina) moze zturbulizowac przelplyw wczesniej niz wynika to z charakterystyki

Opublikowano

że nienależy przesadzać z wychyleniami w wysokości to wiem przerabiałem to w combacie - ostry gaz zaciągnięcie steru i zamiast ciasnej pętli korek i dopiero po zmniejszeniu wychyleń zacząl zachowywać się przewidywalnie w Capku zacznę od mniejszych wychyleń i zobaczę co będzie bardziej zastanawiam się czy silnik będzie wystarczający nie chciałem wkładać większego ze względu na wagę a strasznie chcę zacząć latać z 4-suwem :)

Opublikowano

Pierwsze slysze zeby Capy zle znosily ostre zaciagniecie SW. Wg naszych polnocnoamerykanckich sasiadow Cap 232 to model najlepiej ze wszystkich wykonujacy sciane, harriera i ogolnie "3d monster"

Ja sam mialem Capka od Nastika, tego niebiesko czerwono bialego i potwierdzam ze byl bardzo stabilny. Byly to moje poczatki z modelami samolotow, nazwa 3D byla mi nawet obca, ale zawisy probowalem nim robic :) A co najwazniejsze model bez najmniejszych nawet prob wykrecenia sie robil mi sciane. Raz przy tak duzej predkosci ze skrzydla sie zlozyly i na tm zakonczylem przygode z tym modelikiem :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

no i w końcu oblatałem capika :D w sumie fajnie lata tylko cierpi na brak mocy :( jednak asp61 4t jest za słaby a przy okazji za lekki musiałem dołożyć ponad 100g ołowiu z przodu. trzeba będzie pomyśleć o innym napędzie, a próbowałem latać na master 12/6K i na apc 11/7 na 10% nitro, model do lotu wyszedł ponad 2650

 

pomyliłem się z wielkością smigła apc 13/6

Opublikowano

Heh, mowilem :P Sproboj latac na MA 12x8. Ja latam na takim i moim zdaniem jest najlepsze a probowalem roznych smigiel. Uzywam paliwa MT 10%. Moze sie troche poprawi jak silnik sie dotrze. Sproboj wtedy zubozyc jak tylko sie da, ten silnik dobrze to znosi.

Opublikowano
próbowałem latać na master 12/6K i na apc 11/7

Sugerowałbym raczej większe śmigła, np. 13x6. Nie mam doświadczeń z tym dokładnie silnikiem ale wydaje mi się że na tych śmigłach nie wykorzystujesz możliwości tego silnika. Osobiście w ASP 52 stosuję 13x4 i na tym śmigle model zachowuje się najlepiej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jak szaleć to szaleć, asp61 4t - słabizna, webra 61 marudziła odmawiała czasem współpracy, a na półce leżał asp91 2t :lol: .....

raz się żyje debiut wczoraj ale to ciągnie, początkowo bałem się o masę ale jest ok, jedyną wadą tego napędu jest to że na wolnych obrotach trochę telepie modelem, trzeba sprawdzać śrubki, :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.