Jump to content

cap 232


pacek

Recommended Posts

witam po rozbiciu OUYI latam sobie SEA BEE model w podobnym stylu wg mnie dużo lepiej wykonany no i pokryty oracoverem, ale wiadomo jak to jest nigdy dość no i postanowiłem kupić sobie coś nowego myślałem o extrze 300 ale jak to w życiu bywa czasem działamy impulsywnie i stało się zajrzałem do pudełka z capem i tak mi się spodobał że wróciłem z nim do domu.

 

pierwsze wrażenia: model porządnie wykonany pokryty oracoverem wszystko do siebie pasuje, zawiaski już wklejone dodatkowo zabezpieczone szpilkami, metalowe snapy i takie tam różne drobiazgi całkiem niezłej jakości (jak na tani zestaw)

 

rozpiętosc 1450

przewidywana waga ok 2700 (może się udać w sea bee się udało osiągnąć wagę podaną przez producenta - ten sam producent -phoenix)

silnik jaki chcę mu wsadzić to asp 61 4T

serwa na lotki h225 pozostałe standarty

 

p1000842zf9.jpg

 

p1000843jr8.jpg

 

p1000844vm1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam w ciemno, że model przy gwałtownym zaciągnięciu SW na dużej prędkości będzie dostawał autorotacji i próbował korkiem zejść w ramiona matki ziemi. Weź to pod uwagę podczas oblotu. Niestety miałem do czynienia z 3 Capami i każdy miał taką tendencję, mniejsze większe, wszystkie...

Link to comment
Share on other sites

ustaw nie wieksze wychylenia na wysokosci jak 12% i trzeba troche o tym pamietac. Nie przejmuj sie ze to niby tylko Cap tak ma. Sporo modeli w tym rozmiarze i takim profilu tak sie zachowuje. Ja latalem Staudacherem 1,55m i tez tak sie zachowywal, latalem na silniku GMS47, a modelik i tak dawal niesamowicie duzo frajdy z latatania :)

 

Efekt ten zalezny jest od zastosowanego profilu, i jego charakterystyki wzgledem liczyby Re, czyli cieciwy plata i predkosci lotu. Po przekroczeniu kątów krytycznych dochodzi do tzw oderwania strug, czyli przjescie oplywu laimnarnego w turbulenty, powietrze "odkleja sie" od gornej plaszczyzny skrzydla, gwałtownie spada siła nośna. Granice krytycznego kata mozna podniesc poprzez precyzyjne odwzrorowanie profilu i gladkosc powierzchni. Strefa oplywu odpowiadajacy przy krytycznym kątą natarcia jest bardzo czuła, każde minimalne zaburzenie (nierownosc, szczelina) moze zturbulizowac przelplyw wczesniej niz wynika to z charakterystyki

Link to comment
Share on other sites

że nienależy przesadzać z wychyleniami w wysokości to wiem przerabiałem to w combacie - ostry gaz zaciągnięcie steru i zamiast ciasnej pętli korek i dopiero po zmniejszeniu wychyleń zacząl zachowywać się przewidywalnie w Capku zacznę od mniejszych wychyleń i zobaczę co będzie bardziej zastanawiam się czy silnik będzie wystarczający nie chciałem wkładać większego ze względu na wagę a strasznie chcę zacząć latać z 4-suwem :)

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze slysze zeby Capy zle znosily ostre zaciagniecie SW. Wg naszych polnocnoamerykanckich sasiadow Cap 232 to model najlepiej ze wszystkich wykonujacy sciane, harriera i ogolnie "3d monster"

Ja sam mialem Capka od Nastika, tego niebiesko czerwono bialego i potwierdzam ze byl bardzo stabilny. Byly to moje poczatki z modelami samolotow, nazwa 3D byla mi nawet obca, ale zawisy probowalem nim robic :) A co najwazniejsze model bez najmniejszych nawet prob wykrecenia sie robil mi sciane. Raz przy tak duzej predkosci ze skrzydla sie zlozyly i na tm zakonczylem przygode z tym modelikiem :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

no i w końcu oblatałem capika :D w sumie fajnie lata tylko cierpi na brak mocy :( jednak asp61 4t jest za słaby a przy okazji za lekki musiałem dołożyć ponad 100g ołowiu z przodu. trzeba będzie pomyśleć o innym napędzie, a próbowałem latać na master 12/6K i na apc 11/7 na 10% nitro, model do lotu wyszedł ponad 2650

 

pomyliłem się z wielkością smigła apc 13/6

Link to comment
Share on other sites

Heh, mowilem :P Sproboj latac na MA 12x8. Ja latam na takim i moim zdaniem jest najlepsze a probowalem roznych smigiel. Uzywam paliwa MT 10%. Moze sie troche poprawi jak silnik sie dotrze. Sproboj wtedy zubozyc jak tylko sie da, ten silnik dobrze to znosi.

Link to comment
Share on other sites

próbowałem latać na master 12/6K i na apc 11/7

Sugerowałbym raczej większe śmigła, np. 13x6. Nie mam doświadczeń z tym dokładnie silnikiem ale wydaje mi się że na tych śmigłach nie wykorzystujesz możliwości tego silnika. Osobiście w ASP 52 stosuję 13x4 i na tym śmigle model zachowuje się najlepiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jak szaleć to szaleć, asp61 4t - słabizna, webra 61 marudziła odmawiała czasem współpracy, a na półce leżał asp91 2t :lol: .....

raz się żyje debiut wczoraj ale to ciągnie, początkowo bałem się o masę ale jest ok, jedyną wadą tego napędu jest to że na wolnych obrotach trochę telepie modelem, trzeba sprawdzać śrubki, :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.