Karol.M Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Czadowa maszyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Pojawił się jeden problem. Z samym silnikiem model jest już mocno przeciążony na przód. Także jak dojdzie jeszcze bateria, odbiornik i regulator to będzie niezły sajgn. Serwa kierunku i wysokości postaram się umieścić pod skrzydłami. Ale już przewiduję co najmniej 30-40 g ołowiu na ogonie w postaci płozy. Jest jeszcze inne wyjście. Odpiłować sekcję ogonową i wstawić z 10 cm rurki ? Wzmocnień nie będę musiał szczędzić w to miejsce , mogą być nawet stalowe . Jakbyście rozwiązali tego typu problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol.M Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Na początek napisz jaki masz silnik i jaki pakiet chcesz zastosować oraz ile waży model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Wyjscia są dwa. Maksymalnie wszystko cofać co można łącznie z serwami na płacie. Drugie to jak wspomniałeś-ołów,bo ciąć,wydłużać tylko po to żeby masy doszło to chyba nie ma sensu. Powinienieś w fazie składania wszystko poważyć,a tak niepotrzebna niespodzianka..Po lekkim namyśle patrząc na ten kadłub pomyślałem ,ze zamiast ołowiu powinieneś go pożadnie wzmocnić szkłem bądź węglem. Dojdzie Ci trochę masy na ogonie ,a przy okazji wzmocnisz go , bo czuje,ze to będzie jego najsłabszy punkt.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Karolu, silnik emax CF-2822. Serwa już zamontowałem pod skrzydłami jedno na "leżąco" , drugie (mniejsze na kierunek) na "stojąco", najdalej, jak się dało. Model ze wszystkim, prócz baterii i jednego bowdenu waży 460 g (bateria 1000 mAh -> 100g ,1300 mAh -117g) Czyli do lotu około 600-700g wliczając balast na ogonie, bowden i kosmetykę. Obciążenia powierzchni jeszcze nie liczyłem, ale tragedii się nie spodziewam bo skrzydło miało wymiary ściągane z DLG. Marku, Konstrukcja kadłuba jest praktycznie taka sama, jak w Guppy'm , a on miał dużo cięższe usterzenie i do tego dawało większy moment wokół osi belki z racji kształtu " T ". Ale przy kształtowaniu płozy i jej gładkim przejściu raczej użyję warstwy laminatu zachodzącego za mocowanie poziomego statecznika, aniżeli szpachli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Proste! Mniejszy pakiet Wiem, że to nie najtańsze rozwiązanie, ale.... innego już chyba nie ma (biorąc pod uwagę nie chcesz zmieniać innych podzespołów). W końcu to szybowiecmoto, a nie motoszybowiec! Myślę, że 2 x 800 wystarczy Ci na duuuużo zabawy PS. Bardzo fajny model Ci wyszedł ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Wrzuciłem rzut z góry do programu liczącego ŚC i tak średnio to wygląda, a w zasadzie tragicznie bo raz, że żeby osiągnąć taki środek ciężkości to musiałbym chyba zrezygnować z silnika i baterii ; dwa, środek ciężkości za środkiem aerodynamicznym ? To chyba oznacza kiepską stabilność? Chyba, że ten program pokazuje C.G jako to, gdzie ten kształt(y) miałby swój środek ciężkości, gdyby wyciąć go z doskonale jednolitej i sztywnej płyty, a wyważyć model trzeba tak, żeby ŚC był przed A.C (total) ??? Nie jestem obeznany w tych sprawach. Pośmiejcie się ze mnie , zobaczcie sami i powiedzcie, co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Zrób na 1/3 cięciwy,a pózniej przesuwaj do tyłu.Możesz też sprawdzić na sucho rzucając,,Coś namieszałes w programie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Ja bym zrobił nowy kadłub elektro a ten przerobił na wersję szybowcową, czyli dorobił nosek lub też w tym kadłubie który masz przesunąłbym serwa do przodu a pakiet pod skrzydła. Przy okazji pakiety Dualsky są lekkie, np. 70g pakiet 3s 800mAh http://www.nastik.pl/dualsky-800mah-30c5c-111v-p-1708.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Środek ciężkości będę dobierać eksperymentalnie, jako że nie doczekałem się odpowiedzi dokładnie na pytanie dotyczące umiejscowienia środka masy względem środka aerodynamicznego. Tak, jak mówi Marek, spróbuję na około 1/3 cięciwy, co będzie na pewno zbyt do tyłu i będę powoli przesuwać środek do przodu. Postaram się także udokumentować cały eksperyment. Edit: Oczywiście na filmach nagranych zawieszonym telefonem można podziwiać głównie niebo, trawę i moją bluzę. Także zostaje tylko opis słowny. Do testów zdjąłem kołpak ze śmigłem. Pierwszy środek ciężkości okazał się zbyt tylni i kąt zaklinowania za duży. Przesunąłem go na jakieś 80 mm od natarcia, zmniejszyłem kąt i było dużo lepiej. Niestety przy trzecim lądowaniu nie wytrzymało mocowanie statecznika poziomego- było tylko przyklejone i wzmocnione "kitem" balsowo- cyjanoakrylowym . Muszę zwiększyć powierzchnię styku i powinno być dobrze. Jak wróci kołpak, to jakieś 20-30 gramów ołowiu w postaci płozy wystarczy do wyważenia przy baterii 1 Ah. Edit2: Tak wygląda niewzmocnione łączenie , o którym była mowa: Tak (narazie) wzmocnienie: A tak docelowo: Tylna część będzie odgięta w drugą stronę po to, żeby lepiej trzymał się wklejony ołów płoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi