Jump to content

Jednocześciowy kadłub DLG


tomasxxx
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie po dłuższej przerwie w tym dziale .Od jakiegoś czasu chodziła za mną budowa formy do jednoczęściowego kadłubka do dlg ,zbierałem materiały i wszystkie potrzebne rzeczy nie pomijając oczywiście świeżej wiedzy mimo że z laminatami i formami się już działało.Formę wykonuję z MDF-u w połączeniu z rurką szklana o przekroju z 16 mm na 9,gondolka wzorowana na projekcie kolegów z rc groups z siodełkiem pod płat o profilu AG455ct i 0 kącie zaklinowania w stosunku do belki ogonowej {w/g rady Rafała dzięki za podpowiedzi} całość będzie pokryta 2-3 żywicy l-285 w celu wzmocnienia mdf-u.Po utwardzeniu 2 warstwy żywicy winyloestrowej AME 6000 T 35 w celu uzyskania idealnej powierzchni.Taki jest plan jak wyjdzie czas pokarze ,postaram się potem wkleić fotki z tego co jest poczynione.

 

dd9edcfc4e0e.jpg

2b024da09e02.jpg

3d6c40ef7495.jpg

3b8b107c8385.jpg

d7d980e40a4e.jpg

aa4d45f56558.jpg

f4db4ba961f0.jpg

62ce6e6968b1.jpg

bafe7d868022.jpg

 

Sorka za jakość zdjęć córka zapożyczyła aparat ,jak zwróci będą lepsze

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Po jakimś czasie i 2 warstwach zywicy T35 wygląda to tak

 

b92af312376c.jpg

 

32a620d32225.jpg

 

4eea9bc25452.jpg

 

c0839e678907.jpg

 

Teraz szlifowanie,szlifowanie,szlifowanie ,czekam na ostatni element ukladanki czyli 3m77 i zabierem sie też za skrzydła :)

4eea9bc25452.jpg

Link to comment
Share on other sites

Po kilku dobrych godzinach szlifowania uzyskałem upragnioną matkę,szlifowanie gradacjami 400,600,1500,2000 i na koniec pasta plerska BRIL 825,oto efekt :)

 

5b2b3c006453.jpg

 

263f7d254452.jpg

 

423392e11861.jpg

 

d0f826069485.jpg

 

c5ae9dda74ad.jpg

 

91d56f247c91.jpg

 

dc1ba1631662.jpg

 

64fe0f2b78a3.jpg

 

Teraz nadszedł czas na płytę podziału ,bedzie troche zabawy i stresu ze względu że podział bedzie na leżąco co potem może okazac się kłopotem przy otwieraniu formy heh ,ale jestem dobrej mysli.Dla zainteresowanych podam jeszcze troszke danych dł matki 105 cm ,wysokość gondolki w najwyższym punkcie 3,5 cm ,szerokosc 2,9 cm zejscie rurki z 16mm na 9.

Link to comment
Share on other sites

Do zagruntowania MDF-u 2 warstwy L-285 potem czarna żywica lub jak kto woli żelkot AME 6000 T 35 http://www.laminopol-dystrybucja.com.pl/oferta/zywice-poliestrowe/specjalnego-przeznaczenia/ świetny materiał do obróbki polecam.

Mam stresa hihi ciekawe czy uda sie potem rozlaminować w miejscu siodełka mimo że to tylko 4-5 mm .

Link to comment
Share on other sites

Zastanów się czy aby na pewno nie chcesz robić łączenia góra-dół. Rozwiążesz w prosty sposób problem siodła, a i z dopasowaniem płyty podziału nie będzie takich problemów ;)

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie,mam pomysł jak to rozlaminować czy się uda wyjdzie w praniu,a wole robić podział na leżąco bo potem wygodniej dodawać pasy wzmocnień z węgla itp.dodatkowo wklejkę z pet wytłaczającą miejsce pod osłonkę elektroniki tez wygodniej będzie mi ulokować na dwóch połówkach {tak mi się bynajmniej wydaje }.Podstawa to wosk i polivinyl minimum 6 warstw wosku i 2 polivinylu natryskowo sadzę że pomoże.Poza tym właśnie już deska na podział już zmasakrowana hihi powiedziało się A trzeba powiedzieć teraz B.

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję pomocy ,mianowicie jakie znacie alternatywy dla żywicy z mikrobalonem lub aerosilem .Chodzi o wypełnienie szczeliny na desce podziału przy kadłubie nie posiadam mikrobalonu ani aerosilu czym wiec to zastąpić myślałem nad żelkotem zapodanym ze strzykawki nie mam pomysłu może ktoś coś podpowie/

Link to comment
Share on other sites

Wiórowa z białym połyskiem Rafał miał to samo mówił że ze szpachla będzie lipa ,ale musiałem oczywiście sprawdzić :P myślę jeszcze nad jakąś żywicą powiedzmy 5 min z talkiem co sadzisz ?

Link to comment
Share on other sites

Jak robiłem formę pod kadłub, również na wiórówce, miałem dość poszarpane krawędzie(zerwana okleina), żeby szpachla miała się też do czego przyczepić, starałem się możliwie zwiększyć powierzchnię styku, żeby nie stało się właśnie coś takiego jak u Ciebie. Żywice 5min są zwykle dość gumowate i obróbka jest niemożliwa, dodanie talku wiele jej nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Jeśli stawiasz podziały, nawet z płyty wiórowej, to szczeliny między podziałem i modelem (kopytem) wypełniasz tylko raz, przed wykonaniem jednej połówki formy. Podczas nakładania żelkotu i następnie tkaniny, nie występują praktycznie żadne siły, tak więc to wypełnienie może się trzymać na słowo honoru. Po utwardzeniu połówki formy, podział i tak zdejmujesz, a jego rolę przejmuje krawędź wykonanej formy. W takim układzie, to, czym wypełnisz szczelinę pomiędzy modelem a płytą podziałową naprawdę nie ma wielkiego znaczenia. Proponuję plastelinę, albo specjalną, przemysłową, produkowaną do tego m. in. celu (jest trochę twardsza niż zwykła szkolna i w ograniczonej palecie barw) albo zwykłą, szkolną. Plastelina ma tą zaletę, że bardzo łatwo jest ją usunąć z formy i modelu, po wylaminowaniu pierwszej połówki formy. Patent sprawdzony i stosowany nie tylko w modelarstwie.

Pozdrawiam

Darek

Link to comment
Share on other sites

Chyba o nie tej jakości formy kolega mówi tutaj dokładność to jakość to po pierwsze po drugie dlatego musi byc mocna .ze nie pokrywa się żelkotem powierzchni krzywej tym bardziej przy samej linii kadłuba wiec przed położeniem żelkotu trzeba jeszcze usunać matkę wyszlifować i wypolerować miejsce łączenia i ponownie usadowić matkę w miejscu dla niej wytyczonym robiłem to ale niestety tym razem zabrakło mikrobalonu wiec chcę to czymś zastąpić stąd też moje pytanie czym ,wciąż sadze że żelkot będzie najodpowiedniejszy bo nie spłynie szczeliną na drugą stronę może ktoś ma jakieś doświadczenie ? Poniżej link do poprawnie wykonywanej formy

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1215235

Link to comment
Share on other sites

Takim spawem na pewno wyszłyby ostre krawędzie i dość odporne mechanicznie. Nie wiem tylko jak z obróbką tego, nie miałem przyjemności z tym pracować. Jeżeli masz możliwość zrobić tym próby, to warto sprawdzić, może dać zadowalający efekt ;)

Link to comment
Share on other sites

Tą technologią robiłem kadłub do dlg i właśnie używałem szpachli novol.

Nic nie odchodziło od podziału, natomiast matka odkleiła się pięknie a podział wyszedł ostro bardzo.

JAk znajde fotki to wkleje w ten post

post-48-0-89968100-1368166995.jpg

post-48-0-38148400-1368167007.jpg

post-48-0-28098800-1368167020.jpg

post-48-0-13181200-1368167033.jpg

post-48-0-69465000-1368167044.jpg

post-48-0-53474500-1368167055.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.