Jump to content

Fokker E.III


Adam P.

Recommended Posts

Jakoże świąteczny nadmiar czasu uderzył mi do głowy postanowiłem zacząć budowę dawno już planowanego modelu. Nie ma to być makieta, wiec nie licze każdego milimetra, ale staram się aby był przynajmniej podobny do pierwowzoru :D

Dobra, koniec paplenia, do rzeczy:

Planowane wyposażenie:

-Silnik TP BM 2408-21+GWS 8x4 lub 9x4.7

-regiel TP 25A+8xNiMh 800mAh

-serwa 2x dynam8.4g

Długość: 70cm

Rozpiętość: 90cm

Masa: ? (wg. baardzo wstępnych obliczeń ~300g)

A wygląda to tak:

e1ee3004eec22c1d.jpg

cd853079c851e9b8.jpg

E.III jest kanciasty, ma ostre krawędzie kadłuba, chciałem, aby w modelu było tak samo.

02c056bde6ad5452.jpg

Zastosowałem troche bardziej pracochłonną metodę-ściąłem krawędzie depronu pod kątem ok. 45° i skleiłem-metoda wydaje się trudniejsza, ale taka nie jest(przynajmniej dla mnie :) )

701dc37bb746f0ae.jpg

To miejsce czeka na jeszcze nie zaczętą makietkę silnika, oczywiście ze względów bezpieczeństwa do lotów bedzie zdejmowana :devil:

Planowany "kamuflaż":

Fokker-E-III-b.JPG

lub

Fokker-E-III.jpg

Mam jeszcze dylemat dot. sterowania- narazie przewiduje SK + SW + spory wznios skrzydel. Nie wiem czy to wystarczy, jeśli model ma latać to tylko w bezwietrzne dni :)

 

aaa... bym zapimniał: Wesołych świąt! :jupi:

Link to comment
Share on other sites

Niestety z powodu zamkniętych sklepów budowa stoi w miejscu :| więc ograniczam się do pomiarów, wykończeń itd..

To, co jest na fotkach + skrzydła waży teraz 45g. Wybrałem zieloną wersje, pokrycie taśmą(już zamówiona :) )

 

ps. Te dwa ostatnie zdjęcia to raczej nie oryginały(jeżeli jeszcze takie istnieją)-do pierwszego nie jestem pewien, ale drugi ma zbyt cofnięty płat(budowniczy postawił bardziej na lotność modelu niż na zgodność z oryginałem)

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę oklejać papierem z trzech powodów:

-To by był mój pierwszy w pełni oklejony papierem model, więc boje się go zepsuć :)

-zależy mi na wadze

-nie mam stosownej gramatury papieru+chwilowy brak funduszy na farby i takowyż papier :)

Ale obiecuje, że numer drugi będzie już oklejony papierem :D

___

Kolejny problem-wywarzenie. Podobno w modelach samolotów z tego okresu cieżko jest je wywarzyć, bo są za ciężkie na ogon. U mnie jest odwrotnie-jeżeli rozmieściłbym wyposażenie tak, jak planowałem, to ść wychodziłby mniej wiecej na krawędzi natarcia :|

Bez zdzierania poszycia z ogona i/lub ołowiu chyba nie wywalcze nic powyżej 1/3 cięciwy.

Dziś zrobiłem tylko wyloty spalin, szkiełko wiatrochronu, pomalowałem śmigło i przymierzyłem silnik, fotki dodam oczywiście jutro :)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj zrobiłem nic :) Ale wstawiam obiecane fotki:

Przypasowany silnik. Jeszcze bez cylindrów, ale już z "drewnianym" śmigłem :mrgreen: :

26434f995b3bf690.jpg

Ta część (wydech :P ) nie do końca wyszła-pasuje idealnie, ale jest ciut przykrótka-czeka mnie poprawka.

f534595e610f4da4.jpg

Widok ogólny:

03c2e6540cddf4c2.jpg

Zdejmowana maska silnika, po której po zdjęciu...

01c1f8ff2303ddce.jpg

...Po ktorej zdięciu....

2149f99e405d2685.jpg

...uzyskujemy łatwy dostęp do wyposażenia :)

Znalazłem odpowiedni drut, jutro może znajde kawałek sklejki, więc mam nadzieję, że tempo budowy przyspieszy.

 

Następny przystanek: podwozie :D

 

EDIT:

Fotki z ostatniej chwili:

70fcd20ecc875f11.jpg

7b9de71ed3743558.jpg

Podwozie jest już chyba* gotowe.

Zostało jeszcze:

-kozioł górny i olinowanie

-koła(może uda sie zrobić szprychowe)

-płoza i zawias steru kierunku

-bowdeny i wyposażenie

-pokrycie, makieta silnika, kaemu, i pare niepotrzebnych drobiazgów :)

 

*Myśle jeszcze nad oklejeniem podwozia papierem

Link to comment
Share on other sites

skrzydła mam, ale są nie warte wstawiania-dwie depronowe deski, w dodatku krzywo wycięte-do poprawki.

Przez ostatnie dwie noce z braku materiałów zabrałem się za "elementy dekoracyjne"

To, co udało mi się zrobić:

673075d7823d44ae.jpg

zbliżenie...

c60324b3af9cbfa5.jpg

...ujawnia ubogość detali, ale to się zmieni :)

Porównanie do ogniwa AAA:

5b8dae607dd3dc9b.jpg

Wszystko narazie złożone jest na sucho bez kleju, silnik oczywiście obraca się razem ze śmigłem :jupi:

I wyażurowana tektura :mrgreen:

8ce4f9ca2a9e00a9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chyba trochę ta imitacja silnika waży?!

Jak narazie 48g(~tyle co pusty kadłub :D ), ale zostały do zrobienia śruby, rozrząd, farba i może trochę rdzy i brudu ;)

Ale masa nie ma znaczenia-i tak model będzie latać(jeśli w ogóle będzie :mrgreen: ) ze zdjętą atrapą-względy bezpieczeństwa. Silnik wytrzymuje ok. 50% max obrotów i to z delikatnym obchodzeniem się z drążkiem(w razie przekroczenia 50% lub machnięcia drążkiem rozpada się :) )

Być może spróbuje tego z balsą zamiast tektury-dużo lżejsza, nie rozwarstwia się. Tylko wtedy postaram się, aby imitacja troche bardziej przypominała oryginał :)

http://www.pacificsun.ca/~robert/travel2005/Munich/236.jpg

Coś mnie tu nie gra - czyzby nalot na fabrykę Fokkera - tam w tle to B-17G?? ;) )

Zgadłeś ;)

__

Dziękuje za wszystkie ochy i achy :D

Niestety nie przewiduje znaczących postępów przed tym, jak nawiedzi mnie kurier z paczką, na którą czekam już pare dni :(

Link to comment
Share on other sites

...i tak model będzie latać(jeśli w ogóle będzie :mrgreen: ) ze zdjętą atrapą-względy bezpieczeństwa. Silnik wytrzymuje ok. 50% max obrotów i to z delikatnym obchodzeniem się z drążkiem(w razie przekroczenia 50% lub machnięcia drążkiem rozpada się :) )

Być może spróbuje tego z balsą zamiast tektury-dużo lżejsza, nie rozwarstwia się. Tylko wtedy postaram się, aby imitacja troche bardziej przypominała oryginał :)

 

Czyli ma latac jednak z czy bez atrapy??

Jesli moge cos zasugerowac to moze jakas wytloczka vacu na podstawie tego co wydlubales? Lekkie a i kupy sie bardziej trzyma niz klejone.

Mozna by zrobic nawet tylko jedną stronę (od czoła)

Link to comment
Share on other sites

 

Czyli ma latac jednak z czy bez atrapy??

To miejsce czeka na jeszcze nie zaczętą makietkę silnika, oczywiście ze względów bezpieczeństwa do lotów bedzie zdejmowana :devil:

:mrgreen:

Mozna by zrobic nawet tylko jedną stronę (od czoła)
A czy nie lepiej by było, te krążki, przeciąć na pół i zaoszczędzić na wadze.

Niestety ze względu na kształt maski silnika(od dołu praktycznie jej nie ma i widać cylindry ze wszystkich stron)-nie.

Jesli moge cos zasugerowac to moze jakas wytloczka vacu na podstawie tego co wydlubales? Lekkie a i kupy sie bardziej trzyma niz klejone.

:idea: Nie wpadłem na to!

Pójdę w tą stronę i pokombinuję :)

 

ps. Przyszła paczka, na 80% to moje "elementy wykończeniowe" i fokker niedługo straci "piękny" depronowy kolor i nabierze barw wojennych :P

Niestety jutro musze wstać ok. piątej do szkoły, wiec dużo dziś nie zrobie :(

 

Edit:

Jednak coś zrobiłem :D

Niestety kolor nie wyszedł taki smutny i szary jaki miał być :cry:

0d8f0e14ad471331.jpg

Imitacje żeber zrobione z nakładającej się na siebie taśmy

c1c9cdc34fdac5a0.jpg

sekret mocy i niskiego spalania silnika :lol2:

cbcc1bd0a34a9b3d.jpg

I całość

828c798425837413.jpg

Przód do kabiny pilota będzie jeszcze pokryty szarą lub srebrną taśmą, potem przyjdzie czas na białe pola i oznakowanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znalazłem troche czasu i pozwoliłem sobie poczynić drobne, ale jakże okazałe postępy ;)

Nistety nie znalazłem jeszcze srebrnej taśmy, więc przód kadłuba błyszczy, ale nagością :lol:

0dd96e4d92c14557.jpg

Całość pokrycia to jedna warstwa taśmy

d3b06bc0bf741305.jpg

Jeśli zrobiłbym jedna na drugiej, to zielony przebijałby przez biały, poza tym powstałyby pęcherze między warstwami

22f9e203c8c65a37.jpg

I po zdjęciu maski

cf226277be3ea834.jpg

c67a91c9f8e26096.jpg

Jutro(a właściwie dzisiaj) powalcze z usterzeniem, jego mechaniką i resztą pokrycia kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.