Adam 10 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) Aeroklub „Orląt” w Dęblinie, Urząd Miasta Dęblin, Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych, 41 Baza Lotnictwa Szkolnego, Naukowe Koło Młodych Konstruktorów WSOSP, Ogólnokształcące Liceum Lotnicze zapraszają na: Mistrzostwa Polski Modeli Samolotów Redukcyjno-latających które odbędą się w Dęblinie w dniach 14-16 czerwca 2013r. Obsada zawodów: Organizator zawodów - Jarosław Matyszczak - Dyrektor Aeroklubu "Orląt" Kierownik zawodów - Adam Wetoszka - Kierownik Sekcji Modelarskiej Aeroklubu "Orląt" Osoby zaangażowane w organizację: - Stanisław Lizak - Bogusława Mięsiak - Jolanta Wetoszka - licealiści z Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie Sędzia wiodący - Piotr Piszczek Sędzia - Wiesław Szymkowski Sędzia - Stefan Gaudyński Sędzia pomocniczy - Janusz Krupa Sędzia startowy - Krzysztof Figur Komentator zawodów - Marek Pruchniak Harmonogram zawodów: 14.06.2013r. (piątek): 12.00-18.00 – przyjazd zawodników, rejestracja. 18.00 – wstępna ocena statyczna modeli F4C,F4G i F4H, miejsce - hangar WSOSP. 18.30 -22.00 ocena statyczna modeli F4C,F4G i F4H. 15.06.2013r. (sobota): 08.00 - odprawa zawodników, - hangar WSOSP. 80.30 -14.00 - 1 kolejka lotów (loty będą wykonywane klasami). 14.00 - pokaz lotu modelu udźwigowego z obciążeniem 14,5 kg. klasy „Regular” biorącego udział w międzynarodowm konkursie AeroDesign 2013 w Kalifornii. 15.00 -19.00 - 2 kolejka lotów. 19:00 – kolacja (domek pilota). (Czas i kolejki lotów po ocenie statycznej mogą być regulowane w zależności od potrzeb i warunków atmosferycznych) 16.06.2013r. (niedziela): 09.30 – 13.00 - 3 kolejka lotów, (ewentualnie dokończenie lotów z soboty). 14.00-15.00 - zakończenie zawodów. Szczegółowe informacje na stronie Aeroklubu "Orląt" i stronie internetowej MP: http://aeroklub2.home.pl/?cat=1 https://sites.google.../site/f4mp2013/ Serdecznie Zapraszamy Edytowane 15 Maja 2013 przez Adam 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Załączam jeszcze mapkę dojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 może tak będzie lepiej widoczna Dzięki Rafał. Wyszło na to że tylko ja tę mapkę widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Dzięki Rafał. Wyszło na to że tylko ja tę mapkę widziałem. Wojtek, jak możesz to popraw jeszcze godziny na tej mapce Sobota 8-19 Niedziela 9-15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 OK. Poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Dzięki....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Dla Facebook'owców zaproszenie: http://www.facebook....73678052711668/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Pierwszy dzień lotów zaliczony. Zrobiłem kilka zdjęć. Reszta do obejrzenia w galerii na naszej skromnej stronce rc.pulawy.pl Zapraszam PS. Na videorelację trzeba trochę zaczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Wilga i Tempest Adama są piękne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteq Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Wszystkie modele piękne Natomiast ujęcie Wilgi na tym zdjęciu jest genialne. Brawa dla fotografa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 byłem, widziałem modele super. Ale mam jedno pytanie dotyczące organizacji pola lotów, czy na wszystkich zawodach makiet panuje taki, delikatnie mówiąc bałagan i brak poszanowania jakichkolwiek zasad bezpieczeństwa, szwędający się widzowie pod latającymi modelami, jeden z pilotów był zmuszony do przedwczesnego zakończenia lotu, żeby nie doszło do kolizji z widzem , powiem że byłem w szoku, ale może jestem przewrażliwiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam, O ile zawodnicy i modele są w miarę przewidywalni to trudno przewidzieć zachowanie widza, nie zdajacego sobie sprawy z powagi sytuacji i jego bezpieczeństwa. Tym bardziej, że nie reagują na polecenia obsługi zawodów. Do tej pory nie było to takie jaskrawe ale następnym razem trzeba radykalnie skanalizować ruchy widzów zwiedzających mistrzostwa. Więcej zdjęć z mistrzostw. https://drive.google...QnM&usp=sharing Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Adam co się stało przy lądowaniu z Hawkerem ? Bo widziałęm na jednym zdjęciu, że jedno koło się schowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M61 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 pare zdjęć z sobotniego popołudnia http://sdrv.ms/16NZ84h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Johny 88 Ugięcie podwozia nastapiło na wskutek błędu przy lądowaniu na co wpłyneła zła ocena wyważenia modelu po pierwszych dwóch lotach i wrażenie, że jest za ciężki na nos. To spowodowało zdjęcie 150 gram ołowiu z przodu i w następstwie pompowanie przy podejściu do lądowania na zawodach . Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Cześć Adamie, Na wstępie chciałbym Ci bardzo podziękować za podjęcie się organizacji takiej imprezy. Myślę że mówię tu w imieniu wszystkich uczestników zawodów i tak jak w poprzednich latach - wszystko "zagrało" - organizacja, atmosfera, pogoda, wszystko perfect. Chylę czoło przed Tobą, bo nie dość ażeby wszystko pospinać organizacyjnie, dopilnować, etc. to jeszcze walczyłeś w 2-uch klasach dwoma modelami. Naprawdę wielki SZACUN. No gdzie jak gdzie, ale do Dęblina, kolebki naszego lotnictwa, zawsze warto przyjechać. Z mojej perspektywy, poziom zawodów bardzo się podniósł, zawodnicy latają coraz bardziej doskonale i równo, modele są coraz lepsze, tak że walka sportowa jest zawzięta i nieustępliwa. Jedno podknięcie w locie decyduje o zajmowanym miejscu (co widać po punktacji). Aaaa, byłbym zapomniał , Wielkie podziękowania dla Komisji Sędziowskiej, za profesjonalizm i rzetelność w ocenie tych naszych " wypocin", zwłaszcza że było kilka nowych modeli i naprawdę Komisja miała co robić. Posumowując, Mistrzostwa rozegrane, medale rozdane, pogoda "wydała", i najważniejsze - modele CAŁE wróciły do domu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Okiem kibica z boku: Widziałem wszystkie sobotnie lądowania zakończone uszkodzeniem podwozia (a było to kilka modeli). Wszędzie był bardzo podobny mechanizm takiego zdarzenia: podejście do lądowania więc zmniejszenie prędkości, zamkniecie gazu, model ląduje traci prędkość, maleje szybko nośność skrzydeł więc model zaczyna szybko opadać, pilot koryguje sterem wysokości - za póżno, pierwsze odbicie modelu od ziemi, następne odbicia - i nie wytrzymuje podwozie . Ja wiem, że łatwo się pisze a trudniej lata ale myślę że trzeba kontrolować cały czas prędkość lądowania (nie zamykać gazu do końca) będzie dłuższe lądowanie ale łagodne. Mam Mustanga 1,6 m EP który zachowuje się podobnie i taką technikę stosuję. Bardzo poprawia taka sytuację zastosowanie żyroskopu na SW (włączanego na czas lądowania), ale nie wiem czy jest to dozwolone przy zawodach makiet. Kilka zdjęć ilustrujących zdarzenia: Koledzy pilotujący te modele w powietrzu latali ślicznie, bardzo makietowo i można wiele się od nich nauczyć i dlatego szkoda że lądowania nie zawsze wychodziły jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 10 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Relacja Telewizji Lublin http://www.tvp.pl/lublin/informacyjne/panorama-lubelska/wideo/15-czerwca-2013-g2155/11448263 od 16.00 min. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Oj się muszę obronić, model postawiłem na nosie bo kółka się zablokowały bo ... piasta z aluminium ... o pardon z AMELINIUM :-) i do tego aluminiowe dystansy = naturalny hamulec tarczowy, ujawniający się pod obciążeniem ! Pozostałe lądowania były bezproblemowe a pomogły ...krem Nivea i dwie stalowe podkładki :-) ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Piotrek - zbuduj makiete i wez udzial w takich zawodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi