Wojteq Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Piotrek - Po pierwsze żyroskop na zawodach odpada bo jest zabroniony. Po drugie nie ma co porównywać mustanga 1,6m z makietą średnio 2,5m - tu głównie chodzi mi o masę, która w przypadku makiet jest zdecydowanie "na granicy" możliwości. Dochodzą do tego również proporcje modelu, które w przypadku Twojego mustanga na pewno są zmienione tak żeby model latał jak najlepiej. W makietach proporcje takie jak w samolocie nie zawsze pomagają... No i po trzecie z tym gazem masz świętą racje Nie powinno się zamykać przepustnicy do końca głównie ze względów na zmianę, że tak powiem fachowo - wektorów ciągu Samoloty często zupełnie inaczej reagują na stery w zależności od tego czy jest gaz czy go nie ma Ja z reguły już ląduję na 2 -3 ząbkach przepustnicy co nie zmienia faktu, że czasem popełniam błędy jak każdy. Przykładem jest lądowanie wilgi w ostrowie.... Noker - czekam na film i nie mogę się doczekać Oby była taka wideorelacja jak w zeszłym roku
Włodek Ulas Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wojteq, żyra i wszelkie stabilizatory lotu są legalne
noker Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Noker - czekam na film i nie mogę się doczekać Oby była taka wideorelacja jak w zeszłym roku Pełna wideorelacja z mojej kamery ukaże się w pierwszej połowie wakacji, na dzisiaj mam juz przygotowany Promo-Klip, muszę tylko jeszcze uzyskać pozwolenia od kilku osób na użycie ich fotek, mam nadzieję, że nie bedzie z tym problemów. także: Stay Tuned
pacek Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wojteq, żyra i wszelkie stabilizatory lotu są legalne to jak powinno się w.g. Ciebie rozumieć ten pkt. regulaminu ? " 6.3. KLASA F4C – MKIETY SAMOLOTÓW STEROWANE RADIEM 6.3.1. Charakterystyka ogólna 4]Maksymalna masa kompletnego modelu samolotu bez paliwa ale z figurką pilota: 15 kg (150 N) Modele samolotów napędzane silnikami elektrycznymi będą ważone bez ogniw służących do ich zasilania. Napędy: Silniki rakietowe lub pulsacyjne nie mogą być stosowane. Uwaga: Pozostałe charakterystyki modeli makiet podane są w części ABR, sekcja 4C, część 1, paragraf 1.2 “Charakterystyka generalna modeli samolotów”. Używanie programatorów lub urządzeń stabilizujących (np. żyroskopowych) jest zabronione. " w.g mnie nie można ich stosować, ale może sie mylę nie startowałem nigdy w takich zawodach.
Wojteq Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 No raczej startuję od lat w zawodach i wiem co wolno a czego nie... Żyroskopy są bezwzględnie zabronione bo jak by można było ocenić umiejętności pilota za którego połowę lotu wykonuje maszyna? Wiem jak działa dobrze ustawiony żyroskop bo robiłem testy dla własnego doświadczenia w modelu treningowym. Turbulencja praktycznie nie wpływa na płynność lotu, przyziemienie nawet mocniejsze jest bez jakichkolwiek "kozłów", a nawet zawis da się zrobić bez dotykania drążków... Swoją drogą gdy raz się poleci modelem z żyroskopem to potem widać na pierwszy rzut oka kto leci "na wspomagaczach". Przykładem są zawody europa star cup (już nie pamiętam gdzie się odbywały) na których wiał porywisty wiatr i wszyscy Polacy mieli trudności w utrzymaniu modeli w linii prostej natomiast jeden z Niemców leciał PIPEREM jak po sznurku. Trochę to było dziwne... Ale nikt się o to nie rzucał bo to byli goście.. Szkoda tylko, że jak by u nich doszło do podobnej sytuacji to Polaka nie traktowaliby jak gościa... Noker - I will
pacek Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 no i wszystko jasne, a poprawiliście już podwozie w Wildze ?
Włodek Ulas Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Arek zobacz nowe przepisy - aktualne Wojtek wiem że startujesz bo sie widujemy na zawodach ale od 2013 przepis zabraniający stosowania żyro itp. został zniesiony
pacek Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 myślałem, że te są aktualne, bo zamieszczone na stronie MP 2013, a gdzie są można znaleźć aktualne przepisy ?
Włodek Ulas Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Sa na stronie FAi http://www.fai.org/ciam-our-sport/f4-scale-models . Zmiany w regulaminie opisywał w Modelarzu Pan Piotr Piszczek
pacek Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 przed postępem nie da się uciec, ale gdzieś wszystko się zatraca, niedługo model wydrukuje nam drukarka 3D, sterowaniem zajmie sie w 100% elektronika, a modelarzowi pozostanie dowiezienie modelu na zawody, a może i nie można przecież wynająć kuriera
Adam 10 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2013 Panowie Staram się być zawsze na bieżąco z moim kolegą Piotrkiem Piszczkiem i to co jest na mojej stronie MP 2013 jest jak najbardziej aktualne i pozyskane o w/w sędziego zaraz po tłumaczeniu. Mam wszystkie zbindowane przepisy makiet RC i sytuacja jest następująca: 1. Przepisy Sportowe Edycja 2009 (obowiązuj. od stycznia 2007) tom F4 MODELE REDUKCYJNO LATAJĄCE SAMOLOTÓW w p. 6.3.2. wyraźnie jest napisane: Używanie programatorów lub urządzeń stabilizujących (np. żyroskopowych) jest zabronione. 2. Przepisy Sportowe Edycja 2011 (obowiązuj. od stycznia 2011) tom F4 MODELE REDUKCYJNO LATAJĄCE SAMOLOTÓW - nic nie mówią, nie ma powyższego zapisu, a więc co nie jest zabronione jest ...... 3. Przepisy zamieszczone na stronie MP Edycja 2013 (obowiązuj. od stycznia 2013), najnowsze, w p. 6.3.1. wyraźnie znowu jest napisane: Używanie programatorów lub urządzeń stabilizujących (np. żyroskopowych) jest zabronione. Tak, więc w FAI chyba dał im ktoś do zrozumienia, że to jest totalna bzdura, bo jest to konkurencja czysto manualna a nie "elektroniczna" jak np. w MiG-29 zadawanie kierunku lotu i dobrze, że to zmienili i normalność na szczęście powróciła. Pozdr. A.W.
Włodek Ulas Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Adamie jeśli możesz podaj link do tych przepisów bo w tych z 30.12.2012 r na str FAI w p.6.3.1 nie znalazłem nic o zakazie stosowania ( te na str MP czytałem ale do przepisow FAI )
Wojteq Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 W sumie to nie śledzę modelarzy i przepisów, które wychodzą raz na parę lat... Ale wg. mnie bez sensu byłoby dopuszczenie tego typu sprzętu w zawodach. A powody opisywałem wcześniej Poza tym jeżeli nie było w nowych przepisach nic o stosowaniu żyra to uważam, że prędzej ktoś o tym zapomniał napisać niż zniesiono zakaz. Zresztą robimy tu bałagan tą dyskusją i proponuję przeniesienie naszych postów do jakiegoś osobnego działu typu "Przepisy F4" Tutaj miały być relacje z zawodów pacek - podwozie było gotowe na MP w Dęblinie jak widać na zdjęciach Chyba, że chodzi Ci o poprawienie uwag, które dostaliśmy od sędziów - to nie Zrobimy lepsze zdjęcia bo wszystko zwaliła perspektywa...
noker Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Jest Promo Klip http://vimeo.com/68998053 Jakość taka, na jaką pozwala mój wysłużony sprzęt, a plan zakupu kamery HD nie został zatwierdzony. życzę miłego odbioru.
mecenas Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 No Noker, Super skręcone, TVP może się uczyć.
Wojteq Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zapowiedź super Jak zwykle pewne było, że się nie zawiedziemy Szkoda tylko, że wilguś nie leciała
Radek Oleksy Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 SUPER FILM ! GRATULACJE ! A najlepsze ujęcie to jak... STUDENCI CZYSZCZĄ ADAMOWI TRIPLANA !!! :D 1
chrisk8 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 SUPER FILM ! GRATULACJE ! A najlepsze ujęcie to jak... STUDENCI CZYSZCZĄ ADAMOWI TRIPLANA !!! :D O przepraszam to licealisci czyszcza triplana a studenci sendziują
Pioterek Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dziękuję za wszystkie uwagi skierowane do mnie. Jeżeli chodzi o żyroskopy to miałem na myśli wspomaganie startu i lądowania - w locie przy akrobacji takowe tylko przeszkadzają. Myślę o żyroskopach mających funkcję AVCS (blokada położenia). Nie wszystkie makiety takiego wspomagania wymagają. Szkoda że przepisy nie nadążają za życiem, w makietach śmigłowców żyroskop jest to już norma. Ja mając kłopoty właśnie przy lądowaniu z moją namiastką makiety w postaci Mustanga 51 EP Blue Nose firmy Hangar, zacząłem szukać sposobu na moje zbyt częste problemy z uszkodzonym podwoziem po nieudanym po lądowaniu. Dlatego sięgnąłem po żyroskopy - i jak ręką odjął. Myślę, że do póki nie będzie takich możliwości w regulaminie, raczej nie będę budował makiet do startu w zawodach. Nie będę zaspokajając przepisy narażał mojej pracy na uszkodzenie. Myślę, że z czasem się to zmieni - przecież do niedawna nie było aparatur z mikserami a dzisiaj można wspomagać w aparaturze wszystko, nie było też kategorii pół-makiet a dzisiaj jest. Dzisiaj w Lublinie był pierwszy dzień pikniku modelarskiego i znowu - loty makiet (pół-makiet) piękne ale lądowania już niekoniecznie. Latałem swoim PT17 zaopatrzonym w żyroskop na SK i nie przejmowałem się zmianami wiatru bo on mi nie przeszkadzał zbytnio w startach i lądowaniach. Dobrze jest mieć taki komfort że lądowanie będzie udane - choć oczywiście można je zawsze sknocić na własne życzenie i wtedy żyroskop też nie pomoże. Serdecznie pozdrawiam wszystkich kolegów Makieciarzy
Rekomendowane odpowiedzi