Skocz do zawartości

Extra zasilana silnikiem cox 0.8ccm


Ghandi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
ciagle tylko potrzebuje informacji jaki silnik dobrac do modelu ok 1.5 m rozpietosci

to ma być akrobat? bo jeśli tak to 2t od 7,5 w górę a 4t od 10 z tym że dolne pojemności jak uda Ci się z wagą w nie więcej niż 2,5 -2,8

 

Ja do swojego Capa 145cm waga około 2,8 wkładam 4t 10cm koledzy na forum mówili że do rekreacyjnego akrobacenia powinien starczyć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagle tylko potrzebuje informacji jaki silnik dobrac do modelu ok 1.5 m rozpietosci

to ma być akrobat? bo jeśli tak to 2t od 7,5 w górę a 4t od 10 z tym że dolne pojemności jak uda Ci się z wagą w nie więcej niż 2,5 -2,8

 

nieee, jakis bedzie ladny dwuplacik, tiger moth albo Bristol Scout, albo inny fajny taki....

a potem silnik przeloze do RWD5 ;)

 

narazie postepuje konsekwentnie - koncze depro motha by GWS ( obietnica dana synowi), miniextre a potem ruszam z budowa czegos...wiekszego i dwuplatowego. Kiedy to skoncze to wtedy ruszam na poszukiwania planow me-109, tak aby zrobic go ok 1.7 m rozpietosci (tyle skrzydla wejdzie mi spokojnie do auta). Takze 4t do spokojnego pierdziuszka dwuplacika.

 

kiedy zas stwierdze ze jestem w stanie wykonac model zblizony do makiety (przypominam ze wszystko co robie, kazdy model ktory dlubie ma na celu zblizenie moich umiejetnosci modelarskich do odpowiedniego poziomu) wtedy wykonam model samolotu PWS-19 i bedzie to taki hold oddany mojemu wspanialemu pradziadziowi :) bezposrednio przed nim wykonam pws Czaple, ktorej plany juz czekaja ;) da mi to zaprawke do konstrukcji plata gornego wraz zrozwiazaniem problemu jego mocowania. Akurat w PWS 19 mam ulatwione zadanie z uwagi na laczenie kadluba ze skrzydlem czyms wiecej niz rachitycznymi zastrzalami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie zdecydujesz na RWD to zwroc uwage na skrzydlo jest do kitu , zle wyrysowane ja do swojego sam rysowalem. w moim zamontowalem motorek magnum XL 8,5cm 4 takt i mam nadzieje ze jakos poleci :lol: jak sie odwaze okleic i wypuscic z rak.jak bedziesz potrzebowal to dysponuje rysuneczkiem skrzydla w corelu .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz nieco zmeczony, wiec ogranicze sie do odrobiny textu i fotek.

 

Extra na dzien dzisiejszy wazy ( bez wyposazenia) 170 gram, a wyglada tak:

 

extra_11.jpg

 

extra_12.jpg

 

extra_13.jpg

 

extra_14.jpg

 

extra_15.jpg

 

extra_16.jpg

 

extra_17.jpg

 

extra_18.jpg

 

Jak myslicie, kolorki są ok? czerwony w rzeczywistosci jest bardzo zarówiasty, koncowki skrzydel są złote, tak samo jak cienki paseczek na kadlubie i skrzydle. Skrzydlo i caly samolot od spodu bialy, zastanawiam sie nad wykonaniem pasow a'la dromader na spodzie skrzydel...

 

A no i czy Cox moze pracowac do cylindrem w dół?

 

Jutro kupuje podwozie weglowe ;) no i kiedy przyjdzie mi ochota to dokoncze te czesc pod skrzydlem, stanowiaca zamkniecie ksztaltu kadluba. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tym to juz chyba sam polatasz ?? dasz znać wcześniej, to może uda się podjechac i wspólnie oblatac :D

 

wicherkiem sam latałem, extrimem sam latałem.. to extra nie polatam? ;]

 

najpierw najwazniejsze - czy cox moze pracowac z tłokiem do dołu? jeszcze nie odpalałem śmierdziucha bo najpierw musze dokonczyc zabezpieczanie drewna na czesci dziobowej, no i umieścić wyposażenie ( czekam na paczkę...)

Narazie z tym co widać, czyly silnikiem i zbiornikiem paliwa extra ma ostro tylne wywazenie ;)

 

Naturalmą dam znac przed oblotem, który odbędzie sie za wilanowem.

 

A moze zamiast cox'a kupić juz ASP? np. taki? tylko czy 0.27 konia wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie udalo mi sie podlubac troche przy modelu. Zrobilem naped lotek (H55) przerobilem nieco mocowanie silnika, noo i najwazniejsze - dorobilem podwozie. Teraz extyra stoi na pieknym weglu, 2 kolka piankowe. waga gotowego do lotu siegnie 400 gram :( zaczynamsie zastanawiac czy to troche nie za duzo....pakiet zasilajacy wydaje sie byc jednak nieco za ciezki moze? moze zrobic go z aku AAA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o pakiecie z 4xAAA... To też będzie ciężkie... Ja mam w swoim modelu takie maluszki, ważą niewiele, pojemność ich (Z tego co się doczytałem) 180mAh... Są większe aku. takie... Widziałem kiedyś w "Pratctiker-ze" (czy jakoś tak)... Nie wiem gdzie je teraz dostać, ale poszukaj, na pewno gdzieś znajdziesz... Rozmiaru nie pamiętam ale były malutkie;) (ja swój pakiet dostałem) (nie są tanie, ale pakiet 4,8v wyjdzie ok 40zł :lol: [z większą pojemnością] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi :) ale niestey chyba wyjdzie z tego lipa. Odpalałem dzisiaj cox'a w extrze i powiem tak... mocno wyrzucona, na 3 lopatkowym smigle ( ta sama predkosc co na 2 lopatkowym 2 lop=6x4 i 3 lop=6x4, wiem powinno byc 6x3 ale nie bylo takiego od ręki) powinna utrzymywać prędkosc jednak podczas manewrowania... niestety nic z tego nie bedzie. Model musialby byc max kaczka 300 gram, a kto wie czy nie mniej jeszcze. Niestety nie odczytalem sie ile mocy wydziela z siebie cox 0.8ccm, takze trudno mi troche dobrac jakis inny alternatywny, lekki naped spalinowy.

 

Pozostaje mi:

1. budowa od nowa skrzydła - wyszlo pancernie ciezkie...

2. poszukanie innego silnika, pewnie ze stajni ASP WASP ( .99ccm, 0.27 mocy)

3. wsadzenie do extry silnika elektrycznego, pewnie 'dzwonka' TowerPro.

 

Nie ukrywam że chciałbym mieć w niej jednak spalinke.

 

Kolejne podejscie do spaliniaka pod cox'a niebawem. narazie jednak uparlem sie i chce miec ulotnic extre ;)

 

wszelkie sugestie mile widziane ( np. moze zamiast zwyklego paliwa zastosować 15-20% nitro?)

 

Acha, prawdopodobnie jednak zlutuje nowy zbiornik paliwa bo 'buteleczka' 50ml średnio spełnia swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można zrobić ubec ze zwykłego dzielnika napięcia?

 

Najpierw to sie trzeba zastanowić czego chcesz. Ubec to ubec. Czy dzielnik napięcia jest stabilizatorem? Nie, co ci po nim? wszystko się da tylko sens pewnych rozwiązań jest znikomy. Jako Ubec to rozumiem zewnętrzny regulator (stabilizator) napięcia, co by nie mówić to większość rozwiązać opartych jest już nie o stabilizator low drop, tylko przetwornicę impulsową. Dzielnik napięcia nic tutaj nie załatwia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z 10 LA model wazy 550 gram :o to chyba powoduje ze bedzie ostro szybko blyskawiczny. dzisiaj podjąłem decyzje - ta extra dostanie szanse na COX .8 Black Widow, moze ruszy, jesli nie - zostanie zelektryfikowana.

 

W sobote/niedziele rusza budowa kolejnej extry, tym razem ciut wiekszej no i lzejszej, tym razem celuje juz konkretnie pod silnik osmax' 10 LA, osobne serwa dla lotek, wzmocnione mocowanie silnika. Konstrukcja kadluba balsa 2mm srednia, ksztaltki itp balsa 1mm lekka. Skrzydlo ze zmniejszona iloscia rzeberek, zastanawiam sie nad wykorzystaniem konstrukcji skrzydla takiej jak w extrimie jest zrobiona, to daje fajna sztywnosc przy niskiej wadze... rzeberka w skrzydle 1.5 mm, lekka balsa. waga bez wyposazenia chcialbym zejsc ponizej 300 gram, moze nawet sprobowac zmiescic sie w 250 gramach... moze sie uda ;)

kadlub wzmocniony dwiema listewkami 2x5 sosna ( moze 3x5?) wzdloz calej dlugosci. Zero zabawy ze zdejmowanymi kabinami, wyposazenie mocowane od spodu, skrzydlo raczejna stale, ale to sie zobaczy.

Narazie jak mowie, proba z cox black widow oraz testy na elektrypu TPro 2401-9 o ile zapamietalem dobrze numer. No i zobaczymy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.