Jump to content

Raven Fun 2200mm


Recommended Posts

Oto najnowszy model, jaki sobie sprawilem. Calosc zostala sfinansowana z wlasnej studenckiej kieszeni. Model ten byl oferowany jako zestaw drugiej jakosci. Wplywaja na to jakies ubytki zelkotu, drobne odpryski lakieru itd. Zestaw nie zawieral kolpaka.

Model ten jest produkowany w Warszawie przez firme airtrade, wczesniej niemieckie Weimo. Jest to Raven Fun o nastepujacych danych technicznych:

- rozpietosc 2200mm,

- dlugosc 2050-2080mm

-waga od 6,7kg wzwyz wg tego co można znalezc w Internecie.

Jest calokompozytowy, skrzydla z przekladka balsowa, kadlub z przekladka z pianki. Podwozie zarowno glowne, jak i ogonowe z przekladki wegla z drewnem (sam nie wiem jakim) i szklem.

 

Otrzyma wyposazenie:

-silnik najprawdopodobniej DA 50 z rura Krumscheidta KS 1060,

-serwa na lotki :hitec 945MG- docelowo 5955 lub inne z tytanowa przekladnia

-serwa na wysokosc: hitec 945MG- docelowo j.w.

-na kierunek trafi 5955 z tytanowa przekladnia.

-odbiornik Futaba 149DP

-emcotec DPSI BIC jako manager zasilania,

-akumulatory prawdopodobnie TBM- tutaj kwestia jeszcze otwarta

 

Mysle o zamianie kabiny na weglowa- mozna zrzucic około 70-80g na tym.

 

Przykladowy filmik:

 

Nie wiem, kiedy uda mi sie zebrac fundusze na ukonczenie tego modelu- na razie jest model z serwami i odbiornikiem. Do tego troche akcesoriow.

 

Widok ogolny zestawu:

zestawsx4.jpg

zestaw2mk6.jpg

 

akcesoria:

akcesnu5.jpg

 

model od "dziobu"

dziobvw9.jpg

 

i od ogona:

ogonvl6.jpg

 

podwozie:

podwjf3.jpg

 

i jego mocowanie:

mocpodwof3.jpg

 

skrzydlo:

skrzydmp1.jpg

 

wychylenia lotek

w gore:

lotgoraat8.jpg

 

i w dol:

lotdolvf5.jpg

 

tak samo wysokosc:

wysgorash7.jpg

wysdolgx8.jpg

 

Porownanie z wciaz nie dokonczona funtana 1150mm rozpietosci:

funtanazb4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 45
  • Created
  • Last Reply

No niezły modelik, jak waga wyjdzie do 8kg to spokojnie wystarczy DA50 bez rury rezo.

 

 

Nie wiem, kiedy uda mi sie zebrac fundusze na ukonczenie tego modelu- na razie jest model z serwami i odbiornikiem. Do tego troche akcesoriow.

 

Też mam model tej klasy i jestem w bardzo podobnej sytuacji;) powodzenia

 

Tylko go dokoncz bardziej jak ta funtanke:P

Link to comment
Share on other sites

Zestaw kupilem bezposrednio w siedziebie Airtrade'u w Warszawie i dalem 1200zl za to co jest. Niestety nie do konca jest tak, jak mowili- stoje przez to z budowa modelu. Nie zostaly naniesione linie, gdzie maja byc rury laczace platy i stateczniki.

Model prawdopodobnie nie zostanie zbyt szybko ukonczony. Model bedzie w domu- w Gdyni. A ja spedzam znaczna wiekszosc czasu w Warszawie. A na odleglosc zbudowac sie go "ne da".

 

tikicaca:

Ciekawe skad mam ja wziac co?

 

mRqS:

Tez wolalbym Yaka 54. Szczerze mowiac, gdyby nie nadarzyla sie ta okazja to zaczalbym budowe modelu z wlasnych planow- Yaka 2,5m rozpietosci. Takowy model zostal juz przeze mnie zaprojektowany.

Link to comment
Share on other sites

Model z filmu to stara wersja. Skrzydla sa wykonane albo w technologii zeberkowej albo styro balsa (ten pilot mial obydwie wersje i nie wiem ktorej jest ten film). Moj model to calolaminat. A z lotkami to podratuje, chociaz duzo juz sie nie da niestety.

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek, witam w klubie :D U mnie ravenek leży na szafie od kiedy tylko pojawiła się wzmianka na rctorun.pl ;) Serwa i silnik pewnie zakupię do końca stycznia więc jest szansa na wiosenne loty. Moja wersja ma otwory pod rury skrzydeł i stateczników, jedynie muszę nanieść otwory do kołków ustalających.

 

Planowane wyposażenie to

- DL-50

- 5 lub 6 x Bluebird 660 MG + HS

 

Waga do lotu:

tyle ile wyjdzie :D

Link to comment
Share on other sites

Czym sie kierowales przy wyborze?

 

Jaka jest przewaga modeli laminatowych nad "zwyklymi" balsianymi?

Dlaczego na naszych lotniskach ciezko zobaczyc cos takiego?

 

http://www.3w-modellmotoren.com/english/3W_Modellmotoren.htm i dalej models -> aerobatic i xtra fun

 

mnie szczegolnie zainteresowala wersja 2m. Zwroccie uwage ze silnik to 3w 28i. Jak to sie ma do zazwyczaj pakowanych do modeli tej wielkosci 50ccm?

 

moze glupie pytania ale odpowiedzi sporo by mi rozjasnily :wink:

Link to comment
Share on other sites

I jeden i drugi ma swoje zalety i wady. I raczej nie warto rozpatrywać czy laminat lepszy czy balsa. Raczej skupiać sie na konkretnych modelach i porównywać wagę etc. Poza tym balsiaka zdecydowanie łatwiej naprawić po kraksie.

 

 

Co do 3W 28i w dwumetrowym modelu. jest to dość niewymiarowy modelik bo pod 50 odrobinę za mały mimo to i tak pakuje sie do nich takie silniki. Ale z tym 3W zyskujemy zdecydowanie lepszą wagę, wtedy już nie potrzeba takiej mocy silnika. 50ccm optymalnie sprawdza sie w akrobacie 2,14-2,20 i wadze do 8 kg. A przy dwu metrówce trzeba kombinować jak sie chce mieć super model;)

Link to comment
Share on other sites

Co do wyższości laminatów nad balsiakami zdania zapewne będą podzielone ,ja mając doświadczenia z jednymi jak i z drugimi zdecydowanie wolę balsiaki , no ostatecznie kadłub laminat reszta balsa.Składając model laminatowy należy posiadać troche doświadczenia z żywicami ,nie raz widziałem jak po twardszym lądowaniu wypadały nieprawidłowo wklejone półki , a naprawa takiego modelu nawet po niewielkiej kraksie to już "historia choroby", lekkie zagniecenia w balsiaku załatwiam żelazkiem , a wlaminacie nawet nie chce mi się opisywać , no i jeszcze pozostaje wpływ żywic na nasze zdrowie ( pył ze szlifowanego laminatu i wdychanie oparów żywic)

Link to comment
Share on other sites

Kierowalem sie brakiem czasu pewnie. Wg czolowych swiatowych pilotow model balsiany (np. Carden) lata zdecydowanie lepiej niz calolaminat. Ja po prostu nie mam czasu na budowe ostatnio, a w tej cenie moglem dostac zestaw do skladania 2,2m veloxa. Na balsianego ARFa pod 1800zl tez nie mialem kasy, a ze producenci Ravena sa pod reka to nie wahalem sie, gdyz czesci zamienne w razie czego beda dostepne. Tak jak wspomnieli poprzednicy boje sie troche kraks, no ale jakos damy rade. Mam pod reka kilku specjalistow od laminatow, wiec sadze ze dam rade.

Link to comment
Share on other sites

Co do laminatów mam swoje zdanie i więcej nie chciał bym laminatu

model kostrukcyjny łatwy w naprawie, a laminat byle lekkie uszkodzenie i płaci sie duzą kase jednak konstrukcja to konstrukcja

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.