modelmaniak Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Wtakim wypadku celowe iest wyssanie spalin z kolektora (DYFUZOR). MEGAFON... chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snoopy61 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Chciałbym odświerzyć temat i posłuchać jakiś Waszych doświadczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Chciałbym odświerzyć temat i posłuchać jakiś Waszych doświadczeń. Nie ma i nie będzie doświadczeń - ten temat to WTOPA :devil: Najlepsza rura rezonansowa do czterosuwa to... jej brak a więc jak najmniejszy opór. Wszystko wzięło się chyba stąd że nie do końca jasno zostało to zjawisko wytłumaczone. w 2 suwie jednym z etapów pracy jest moment kiedy okna kanalu wydechowego i ssacego sa odsloniete i wtedy rezonans pelni swoja role, mianowicie wysysajac gazy wydechowe zaciaga swierza mieszanke, w rezultacie daje to duzy zysk obrotów, a wiadomo moc pochodzi od obrotów lub pojemnosci ( w uproszczeniu) Powinno być raczej tak bo to dość istotna, pominięta sprawa: w 2 suwie jednym z etapów pracy jest moment kiedy okna kanału wydechowego i ssącego są odsłonięte i wtedy rezonans pełni swoja role, mianowicie...wylatujące gazy spalinowe z cylindra ulegają w rurze rozprężeniu tworzą tym samym podciśnienie i wysysają z cylindra spaliny, jak również część napływającej mieszanki oraz fala uderzeniowa powstała w momencie otwarcia kanału wydechowego przez tłok ma dolecieć do końca rury, odbić się wrócić i przytrzymać mieszankę uciekającą wydechem za spalinami... ( w uproszczeniu) W czterosuwach majstruje się przy dolocie również z badaniem rezonansu tam występującego. Henry słuszna uwaga - w F1 jeszcze nie wpadli na pomysł zastosowania rury (wydechu) rezonansowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dyskusja na temat rury rezonansowej w 4 T jest swiadectwem kompletnej nieznajomosci zasad pracy silnikow spalinowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Co ma rezonans do czterosuwa?Przecież na logikę spaliny"cofające" się do komory spalania natrafią na przymkniety już zawór... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Czyli chłopcy z Hatori to "oszusty wstrętne" są! Wiedziałem! A tak na poważnie, macie koledzy rację... Ale... W przypadku czterosuwów chodzi o zastosowanie wydechu poprawiającego wietrzenie cylindra. Czym mniej pozostanie w nim pozostałości po spalaniu tym więcej wejdzie do niego mieszanki do spalenia. Czym więcej mieszanki tym większe BUM i "można se wiatrok więksy załozyć"... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Czyli chłopcy z Hatori to "oszusty wstrętne" są!Wiedziałem! Mógłbyś więcej napisać co wiesz na ten temat? Zastanawiając się nad tematem to być może nie tyle co kształt wydechu a miejsce wyrzutu spalin jest ważniejsze? Wiadomo że rozkład ciśnień wokół poruszającej się bryły kadłuba czy też samochodu nie jest w każdym miejscu identyczny, może także takie czynniki były brane pod uwagę? Wiadomo że w F1 miejsce wyrzutu spalin jest istotne i utrata właśnie nawet kilku centymetrów rury prowadzi do spadku mocy (w obecnym sezonie był taki przypadek - o ile dobrze pamiętam to chyba Raikonenowi właśnie ubyło dosłownie kilka ostatnich centymetrów jednego z wydechów - silnik już nie pracował tak jak powinien) Ale i tak tylko się zastanawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.