Jump to content

Wydech rezonansowy do silnika czterosuwowego-obliczenia...


Recommended Posts

  • 8 months later...
Posted
Chciałbym odświerzyć temat i posłuchać jakiś Waszych doświadczeń.

 

Nie ma i nie będzie doświadczeń - ten temat to WTOPA :devil:

 

Najlepsza rura rezonansowa do czterosuwa to... jej brak a więc jak najmniejszy opór.

 

Wszystko wzięło się chyba stąd że nie do końca jasno zostało to zjawisko wytłumaczone.

 

w 2 suwie jednym z etapów pracy jest moment kiedy okna kanalu wydechowego i ssacego sa odsloniete i wtedy rezonans pelni swoja role, mianowicie wysysajac gazy wydechowe zaciaga swierza mieszanke, w rezultacie daje to duzy zysk obrotów, a wiadomo moc pochodzi od obrotów lub pojemnosci ( w uproszczeniu)

 

Powinno być raczej tak bo to dość istotna, pominięta sprawa:

 

w 2 suwie jednym z etapów pracy jest moment kiedy okna kanału wydechowego i ssącego są odsłonięte i wtedy rezonans pełni swoja role, mianowicie...wylatujące gazy spalinowe z cylindra ulegają w rurze rozprężeniu tworzą tym samym podciśnienie i wysysają z cylindra spaliny, jak również część napływającej mieszanki oraz fala uderzeniowa powstała w momencie otwarcia kanału wydechowego przez tłok ma dolecieć do końca rury, odbić się wrócić i przytrzymać mieszankę uciekającą wydechem za spalinami... ( w uproszczeniu)

 

W czterosuwach majstruje się przy dolocie również z badaniem rezonansu tam występującego. Henry słuszna uwaga - w F1 jeszcze nie wpadli na pomysł zastosowania rury (wydechu) rezonansowej :)

  • 7 months later...
Posted

Czyli chłopcy z Hatori to "oszusty wstrętne" są!

Wiedziałem!

A tak na poważnie, macie koledzy rację...

Ale...

W przypadku czterosuwów chodzi o zastosowanie wydechu poprawiającego wietrzenie cylindra. Czym mniej pozostanie w nim pozostałości po spalaniu tym więcej wejdzie do niego mieszanki do spalenia.

Czym więcej mieszanki tym większe BUM i "można se wiatrok więksy załozyć"... :wink:

Posted
Czyli chłopcy z Hatori to "oszusty wstrętne" są!

Wiedziałem!

 

Mógłbyś więcej napisać co wiesz na ten temat?

Zastanawiając się nad tematem to być może nie tyle co kształt wydechu a miejsce wyrzutu spalin jest ważniejsze? Wiadomo że rozkład ciśnień wokół poruszającej się bryły kadłuba czy też samochodu nie jest w każdym miejscu identyczny, może także takie czynniki były brane pod uwagę? Wiadomo że w F1 miejsce wyrzutu spalin jest istotne i utrata właśnie nawet kilku centymetrów rury prowadzi do spadku mocy (w obecnym sezonie był taki przypadek - o ile dobrze pamiętam to chyba Raikonenowi właśnie ubyło dosłownie kilka ostatnich centymetrów jednego z wydechów - silnik już nie pracował tak jak powinien) Ale i tak tylko się zastanawiam! :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.