olek314 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Witam jest to mój pierwszy post. Zauważyłem że nie ma tematu o naprawach samolotu więc postanowiłem go zrobić tutaj piszcie jeśli nie wiecie jak naprawić swój samolot. Mi też się rozwalił samolot mianowicie beta 1400 tutaj zdjęcia najprawdopodobniej odleciała mi osłonka od silnika i wleciała w śmigło wszystko niszcząc ale najbardziej się dziwnie że odleciała piasta wraz ze śmigłem a ona była bardzo mocno przypięta (tylko kawałek piasty jak widać na zdjęciu) Proszę o pomoc jak to naprawić oprócz kupna nowego kadłuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEX999 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Wytnij nowe łoże ze sklejki albo laminatu, odbuduj obudowę silnika z EPP i kup nowe śmigło . Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 ale ja się najbardziej boje o tą osłonkę jak ją niby odbudować Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapitanSOWA Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 jeśli masz odrobine zdolności manualnych to dasz radę :-) trochę materiału na odbudowę , nożyk klej i jazda ! dokleisz wręge i będzie jak nowy, Tylko pamiętaj o kącie wychylenia śmigła ,żeby był podobny jak miałeś oryginalnie .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEX999 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Osłonka to pikuś, pełni głównie funkcję ozdoby i wzmacnia łoże, ale łoże można przymocować nawet z uszkodzoną. Ja zrobiłbym to w taki sam sposób, jaki odbudowałem w swojej Becie przód. Najpierw robisz dokładną ale trochę mniejszą formę ze styropianu (o 5 lub 6mm z każdej strony, zależnie od grubości EPP). Następnie nakładasz na nią papier toaletowy i pędzelkiem smarujesz rozcieńczonym wikolem (prawie tak płynnym jak woda). Po wyschnięciu nakładasz odpowiednie elementy z EPP na CA, a na końcu w szczeliny, które zapewne będą, wciskasz odpowiednie "kliny" również z EPP. Później "wydzierasz" styropian. Na końcu możesz posmarować wszystko gęstszym wikolem, pomalować i polakierować. Wykończenie zależy od czasu, wagi i efektu, jaki chcesz uzyskać. Fota mojej Bety, którą już chyba widziałeś: Widać jeszcze żółty papier wewnątrz i resztki styropianu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 thx ale ta sklejka ile ma mieć grubości 0,3 czy 0,5 ? bo w samolocie jest 0,5 a mi koleś pisał 0,3 a po za tym możliwe że załatwię laminam to nie ma prawa pęknąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Olek, w modelarstwie jesli chodzi o jednostki metryczne stosuje sie mm i mam nadzieje ze piszac 0,5 miales na mysli 5mm a nie 0,5mm. Z laminamu nie polecam robic tego łoża ale laminat nada się doskonale. A tak juz bez zartów to ze sklejki latwiej ci będzie to zrobić.Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEX999 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Olek, zaczynaj zdania od dużej litery i używaj znaków interpunkcyjnych, przynajmniej kropek. To nie jest GG, a publicznie lepiej zaprezentować się od jak najlepszej strony pod każdym względem . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Zdjęcie z rcgroups http://static.rcgrou...4-38-IMG106.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 o bardzo dobre zdjęcie tylko nw jak głęboko u mnie sięga w sensie jakie długie to ma być Olek, w modelarstwie jesli chodzi o jednostki metryczne stosuje sie mm i mam nadzieje ze piszac 0,5 miales na mysli 5mm a nie 0,5mm. Z laminamu nie polecam robic tego łoża ale laminat nada się doskonale. A tak juz bez zartów to ze sklejki latwiej ci będzie to zrobić.Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Miałem na myśli 0,5 cm W ogóle w tym remoncie mam zamiar dobudować 4 magnesy bo mi to się słabo na 1 trzyma Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 Jestem ciekaw jednego jak wszystko zrobię to jak poprowadzę kable przez ten wręg bo mi prosto z silnika kable idą do regulatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Przez wywiercone uprzednio ładne otworki (ładne, bo kanciate powodują kumulację naprężeń i osłabiają konstrukcję) Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 Okej ale jak jest dziurka to jak przez nią te kable przełożyć musiałbym ciąć i lutować a się boje to robić bo ponoć są jaja jak się źle to zrobi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Wg zdjęć kable odchodzą nie prosto, a prostopadle. Puść je z boku lub górą. Jaja jak berety - silnik się do tyłu kręci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubels Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Okej ale jak jest dziurka to jak przez nią te kable przełożyć musiałbym ciąć i lutować a się boje to robić bo ponoć są jaja jak się źle to zrobi. Podpowiem Tobie kolego że przyjął bym to jako uniwersalną prawdę o życiu. Cokolwiek źle będziesz robił skutkiem będą "jaja" a nie porządane efekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 spoko wszystko wiem może w następnym tygodniu naprawie samolot Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek314 Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Jak zdjąć tą piastę ? Bo nie chce wyrwać ośki a pozatym strasznie się grzeje ten silnik po 30 sek na full moc był tak rozgrzany że ledwo go dotykałem parzył mocno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts