Motylasty Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Człekowi w święta przychodzą do łba różnorakie dziwne pomysły. Jako że czas ten nie sprzyja pracom twórczym w zaciszu piwniczki, gdzie powoli się buduje ToTo-7, a raczej skłania do wszelkiej maści przemyśleń twórczych, przeto przysiadłem do kompa i jakoś tak mi samo wyszło. Powodem owych przemyśleń były fakty w treści następujące, ToTo-4 już mocno się zużył, by nie powiedzieć znudził, a nic nie mam w jego miejsce. Powód następny to taki, iż w trakcie prac świąteczno-inwentaryzacyjno-porządkowych z szufladki wypadła mi najmocniejsza KEDA - KEDA A22-20L. Trochę pogłówkowałem, poprzeglądałem internet i postanowiłem zrobić nowego funflajowatego akrobata. Wszelkiej maści Edków, Extrów i innych Suchojów jest dostatek, mnie po łysym łbie zaś biegało coś innego. Maszyna bardziej "bojowa". Wybór padł na PZL-130 Orlik. Na bazie jego sylwetki zaprojektowałem sobie coś takowego : Zakładana rozpiętość - 120 cm, długoś 110 cm. Napęd już wymieniłem, lotki, kierunek, wysokość, może jakieś podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Tomku jak tylko bedziesz posiadał planki tego modelu daj mi znać ... od razu biorę się za budowę tego modelu. Zapowiada się super modelik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Plany narazie są w zarysie, potrzebuję paru dni by je dokładnie rozrysować w szczególach. Konstrukcja będzie tradycyjna, znaczy się depron + sklejka + sosna. Całośc kryta papierem, malowana w "barwy bojowe" EDIT' Przód laminatowy, kabinka tłoczona na kopycie. Waga ok 850-900 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Widzę światełko w tunelu ! Tak się składa, że pare dni temu rozbiłem tota4 tak, że nie wystarczy załatać dziur w depronie :evil: . Znając twój zacny "łeb" model będzie pancerny, a zarazem lekki oraz będzie świetnie latać (te cechy posiadał toto4), czego serdecznie Ci życzę (sobie również, bo zapewne go zbuduję :wink:). Zastanawiam się tylko, czy aby tak mały ster kierunku wystarczy ? A w sumie co mnie to obchodzi i tak znając życie sterowanie zrobię tylko na lotki i wysokość :mrgreen:. Edit:// Oglądając fotki prawdziwego samolotu zauważyłem, że ster kierunku jest większy... Chyba poprostu źle interpretuje widok modelu z boku. Ster kierunku to, to czerwone czy ciemno zielone z czerwonym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 To ja poprosze jako kostrukcje TOTO 9 pod Nikona d50 . Ciezkie piorunstwo,a zaden model tego nie uniesie (EG,ES) Bedzie (jak powstanie projekt) to moj pierwszy zrobiony wlasnymi recyma model. Jest szansa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ładny... taki orlikopodobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ładny to on mam nadzieję będzie. Narazie czeka mnie cała masa huku pracy nad planami, wszystko ma być gruntownie przemyślane i będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 wow, moze sie skusze na ten model mimo iz niejestem sympatykiem depronu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 I znowu mnie uprzedziłeś w wyborze modelu :oops: ,jak byś potrzebował to mam zeskanowanego MM z orlikiem ale nie w wersji turbo jak u ciebie. EDIT: Kontakt w sprawie scanów - na PM-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Prace koncepcyjne w toku. Zastanawiam się jedynie nad zmianą napędu z KEDY na RAY-a C3536. Przemawia za tym fakt, iz KEDA najlepiej pracuje na śmigle 11x5 a wymieniony RAY na 9x6. To mniejsze śmigło bardziej by mi pasowało. Innym aspektem związanym z wielkością modelu jest wybór serw, Conrady mogą byc za małe. Cóż wszystko to jest do przemyślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Czy coś się zmieniło od 29.grudnia ? Nadal etap koncepcyjny czy można już złożyć zamówienie na planik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Znany tu jestem z tego że powoli, ale powoli buduję swoje deprowynalazki. Obecnie powstaje klatka kadłuba, jak już będzie co pokazać to pokaże. Co do planów, otóż znany jestem też z tego, że nie udostępniam planów swych konstrukcji przed ich oblotem i sprawdzeniem. Czyli pozostaje jedynie cierpliwie czekać, jeśli ktoś jest chętny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Szkoda ze te skrzydla nie beda bardziej orlikowate ;/. Moze jeszcze zmienisz koncepcje? Prawdziwy orlik tez robi super akrobacje wiec skrzydla wzorowane na orygniale beda ok. Fotka pokazujaca skrzydlo: znalezione w google, stronka airnews.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baczek Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 a moze by spróbować obydwa skrzydła zrobić 2 i zobaczyć jak sie na nich lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No nic, żeby nie było że ja tylko walnę pomysłem, a potem nic sie nie dzieje. W fazie projektu zmieniłem wymiary modelu o jakie 5 procent in minus, okazało się że będzie to i tak niezłe bydle. Długość kadłuba została zmniejszona do 1 metra licząc od kołpaka do ogona. kadłub będzie sie składał z około 20 kilku elementów sklejkowych klejonych ze sklejki 1 i 3 mm, do tego podłużnice sosnowe 4x4. W pierwszej kolejności wydrukowałe i nakleiłem na sklejke elementy klatki-przodu kadłuba. W ruch poszła piłka włośnicowa, cześć elementów została wycięta i oszlifowana. Klatka kadłuba została sklejona, fotki z dalszych prac zapodam pewnie jutro. Model będzie dość duży jak na deprona, dodam tylko że oszklenie kabiny wymiarowo jest większe od dwulitrowej butelki Coli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Witam Noooo panie , laser jakiś? cy cuś ? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Tia Panie ręzzny laser, ten co to żeśmy telefonicznie o jego obsłudze dysputy prowadzili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Widać ,że dobrze skalibrowany ,nie to co mój : :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Kalibracja kalibracją, ale udało mi się coś pogrzebać przy modelu. Konstrukcja nośna kadłuba to sosna + sklejka 1 mm i 3 mm. Całośc będzie oklejona depronem, a depron papierem, no chyba że wpadnie mi do tego łysego łba zapodać, dajmy na to laminat jako pokrycie ostateczne. Łoże silnika to ażurowana sklejka 3 mm, podłużnice główne kadłuba - sosna 4x4, klatka kadłuba to skleja 1 mm ażurowana. Cały kadłub "twardy" Wręgi pierwsza i druga, czyli te od strony natarcia i spływu płata zrobiłem z depronu 6 mm obustronnie oklejonego sklejką 1 mm, reszta wręg z samego depronu. Szczegóły przodu kadłuba. "Śródokręcie" "Rufa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Pniewski Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 ...jak zwykle nowy ladny modelik z "szatanskiej piwniczki" a ja jakos za tym TOTO 7 tesknie szkoda ze mieszkam tak daleko ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.