Skocz do zawartości

[DEPRON] TOTO-8 (akrobat), czyli znów mnie napadło.


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Człekowi w święta przychodzą do łba różnorakie dziwne pomysły.

Jako że czas ten nie sprzyja pracom twórczym w zaciszu piwniczki, gdzie powoli się buduje ToTo-7, a raczej skłania do wszelkiej maści przemyśleń twórczych, przeto przysiadłem do kompa i jakoś tak mi samo wyszło.

Powodem owych przemyśleń były fakty w treści następujące, ToTo-4 już mocno się zużył, by nie powiedzieć znudził, a nic nie mam w jego miejsce. Powód następny to taki, iż w trakcie prac świąteczno-inwentaryzacyjno-porządkowych z szufladki wypadła mi najmocniejsza KEDA - KEDA A22-20L.

Trochę pogłówkowałem, poprzeglądałem internet i postanowiłem zrobić nowego funflajowatego akrobata.

Wszelkiej maści Edków, Extrów i innych Suchojów jest dostatek, mnie po łysym łbie zaś biegało coś innego. Maszyna bardziej "bojowa". Wybór padł na PZL-130 Orlik.

Na bazie jego sylwetki zaprojektowałem sobie coś takowego :

 

toto8pr1.jpg

 

Zakładana rozpiętość - 120 cm, długoś 110 cm.

Napęd już wymieniłem, lotki, kierunek, wysokość, może jakieś podwozie.

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Plany narazie są w zarysie, potrzebuję paru dni by je dokładnie rozrysować w szczególach.

Konstrukcja będzie tradycyjna, znaczy się depron + sklejka + sosna. Całośc kryta papierem, malowana w "barwy bojowe"

 

EDIT'

Przód laminatowy, kabinka tłoczona na kopycie.

Waga ok 850-900 g.

Opublikowano

Widzę światełko w tunelu ! Tak się składa, że pare dni temu rozbiłem tota4 tak, że nie wystarczy załatać dziur w depronie :evil: :lol:. Znając twój zacny "łeb" model będzie pancerny, a zarazem lekki oraz będzie świetnie latać (te cechy posiadał toto4), czego serdecznie Ci życzę :) (sobie również, bo zapewne go zbuduję :wink:). Zastanawiam się tylko, czy aby tak mały ster kierunku wystarczy ? A w sumie co mnie to obchodzi i tak znając życie sterowanie zrobię tylko na lotki i wysokość :mrgreen:.

 

 

Edit:// Oglądając fotki prawdziwego samolotu zauważyłem, że ster kierunku jest większy... Chyba poprostu źle interpretuje widok modelu z boku. Ster kierunku to, to czerwone czy ciemno zielone z czerwonym ?

Opublikowano

To ja poprosze jako kostrukcje TOTO 9 pod Nikona d50 .

Ciezkie piorunstwo,a zaden model tego nie uniesie (EG,ES)

Bedzie (jak powstanie projekt) to moj pierwszy zrobiony wlasnymi recyma model.

Jest szansa ?

Opublikowano

I znowu mnie uprzedziłeś w wyborze modelu :oops: ,jak byś potrzebował to mam zeskanowanego MM z orlikiem ale nie w wersji turbo jak u ciebie.

 

 

EDIT:

Kontakt w sprawie scanów - na PM-a

Opublikowano

Prace koncepcyjne w toku.

Zastanawiam się jedynie nad zmianą napędu z KEDY na RAY-a C3536. Przemawia za tym fakt, iz KEDA najlepiej pracuje na śmigle 11x5 a wymieniony RAY na 9x6. To mniejsze śmigło bardziej by mi pasowało. Innym aspektem związanym z wielkością modelu jest wybór serw, Conrady mogą byc za małe.

Cóż wszystko to jest do przemyślenia.

  • 3 tygodnie później...
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Czy coś się zmieniło od 29.grudnia ? Nadal etap koncepcyjny czy można już złożyć zamówienie na planik ?

Opublikowano

Znany tu jestem z tego że powoli, ale powoli buduję swoje deprowynalazki.

Obecnie powstaje klatka kadłuba, jak już będzie co pokazać to pokaże.

Co do planów, otóż znany jestem też z tego, że nie udostępniam planów swych konstrukcji przed ich oblotem i sprawdzeniem. Czyli pozostaje jedynie cierpliwie czekać, jeśli ktoś jest chętny.

Opublikowano

Szkoda ze te skrzydla nie beda bardziej orlikowate ;/. Moze jeszcze zmienisz koncepcje? Prawdziwy orlik tez robi super akrobacje wiec skrzydla wzorowane na orygniale beda ok.

Fotka pokazujaca skrzydlo:

th_IMG_9636-01.jpg

znalezione w google, stronka airnews.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No nic, żeby nie było że ja tylko walnę pomysłem, a potem nic sie nie dzieje.

W fazie projektu zmieniłem wymiary modelu o jakie 5 procent in minus, okazało się że będzie to i tak niezłe bydle. Długość kadłuba została zmniejszona do 1 metra licząc od kołpaka do ogona. kadłub będzie sie składał z około 20 kilku elementów sklejkowych klejonych ze sklejki 1 i 3 mm, do tego podłużnice sosnowe 4x4.

W pierwszej kolejności wydrukowałe i nakleiłem na sklejke elementy klatki-przodu kadłuba.

 

toto8001.jpg

 

W ruch poszła piłka włośnicowa, cześć elementów została wycięta i oszlifowana.

 

toto8002.jpg

 

Klatka kadłuba została sklejona, fotki z dalszych prac zapodam pewnie jutro.

 

Model będzie dość duży jak na deprona, dodam tylko że oszklenie kabiny wymiarowo jest większe od dwulitrowej butelki Coli.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kalibracja kalibracją, ale udało mi się coś pogrzebać przy modelu.

Konstrukcja nośna kadłuba to sosna + sklejka 1 mm i 3 mm.

Całośc będzie oklejona depronem, a depron papierem, no chyba że wpadnie mi do tego łysego łba zapodać, dajmy na to laminat jako pokrycie ostateczne.

Łoże silnika to ażurowana sklejka 3 mm, podłużnice główne kadłuba - sosna 4x4, klatka kadłuba to skleja 1 mm ażurowana.

 

toto8003.jpg

 

Cały kadłub "twardy"

 

toto8004.jpg

 

Wręgi pierwsza i druga, czyli te od strony natarcia i spływu płata zrobiłem z depronu 6 mm obustronnie oklejonego sklejką 1 mm, reszta wręg z samego depronu.

 

Szczegóły przodu kadłuba.

 

toto8005.jpg

 

"Śródokręcie"

 

toto8006.jpg

 

"Rufa"

 

toto8007.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.