Irek M Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Jak mam sie do Ciebie zwracać - Vowthynie? . Postanowiłem wykorzystać swe pedagogiczne zdolności by wyprowadzić Ciebie całkowicie z obaw dotyczacych obrotu łopatek. Doszedłeś do tej wątpliwości bo całkowicie żle poszedłeś do tematu; moze nie wiedziałeś a może przeoczyłeś drobny szczegół. Podałeś przykład 18000 obr/min przy 14,4V x 1250(kv silnika). I tu leży pies pogrzebany. Kv podaje sie dla silnika nie obciążonego śmigłem czyli wspomniane 1250. Masz rację, że to na 1V więc mnożymy ale zapomniałeś uwzględnić sprawność silnika. Załóżmy, że to jest 80% więc 18tys x 80% = 14400. Oczywiście strzelam z wartością silnika bo jej nie znam ale zawsze podają ją w parametrach. Np przy moich podana jest nawet wartość ponad 90%... Myślę, że teraz już poczujesz się dużo lepiej Przy okazji - pomiarów nie robiłeś tego Ray 3542? Ja w Ventusie mam Ray 3548 ale jest ciężki i pewnie prądożerny więc myslę nad różnymi mniejszymi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Jak mam sie do Ciebie zwracać - Vowthynie? . Wystarczy vowthyn, nie trzeba tego odmieniać. Może też być Krzysiek :-) Rozjaśniłeś mi mocno temat obrotów - dziękuję pięknie. Jeśli o ten silnik chodzi, to producent jego sprawnością się nie pochwalił http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=30513&lng=en Totalne zamieszanie jest też z rozmiarami śmigieł. Inne wartości podane w Nastiku, inne u producenta. Wygląda na to że 11x8 będzie za duże, zwłaszcza przy 14,4V. Pomiarów niestety nie robiłem, bo nie mam watomierza ani stosownego stanowiska do pomiaru ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi