Ferq Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Nosze się z zamiarem kupienia silnika spalinowego o pojemności 3.5 - 4 ccm. Jest to mój pierwszy silnik spalinowy. Przy zakupie staram się kierować takimi zasadami: - łatwy w obsłudze i niezawodny w działaniu - niewrażliwy na rodzaj paliwa (mam zamiar lać "Articglow 1%nitro/20 oleju lub 80/20) - żywotny Przynajmniej próbuje szukać o wlaściwościach jak najbardziej zbliżonych. Narazie na oku i w cenie mam Asp, jednak opinie na jego temat są tak różne ze sam niewiem co mam myślec. Jaki sprzęt wy byście polecali myślac tymi kategoriami?
marcin133 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Wbrew pozorom nie masz zbyt dużego wyboru. Jako pierwszy silnik możesz celować w OS wersję LA - no tutaj nie powinieneś mieć kłopotów z regulacją czy obsługą (nie ma już nic prostszego). Silniki te jednak charakteryzują się słabszą mocą i żywotnością (panewki zamiast łożysk - chodź i ich żywotność nie jest tak mała) ale do trenerkowatych konstrukcji świetnie się nadają. Cała reszta silników reguluje się tak samo i nie jest to jakiś koszmar. Należy jedynie przeczytać instrukcję ze zrozumieniem chodź prawdą jest iż czasem są bardziej wymagające.
fullrespect Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja proponuję uderzyć od razu w silniki wielkosci 40 lub 46, z tego powodu iz wiele modeli jest robionych wlasnie pod tą pojemnosc a os 46 LA np jest fajnym silniczkiem na początek i na pewno jak bedziesz go spokojnie eksploatowal to posłóży Ci kilka sezonów. No chyba ze masz zamiar latac małymi modelami to i tak poleciłbym OSMAX na początek. ASP - więcej palą niz OS'y
Ferq Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2007 Napewno masz racje, jednak ja jako swój pierwszy model buduje wicherka 25, a od takiego silnika poszedł by w rozsypkę. Dlatego szukam czegoś z tego przedziału. Różnica w cenie między ASP a O.S to 70 zł, czyli sporo jak dla mnie, a jakiś decydujących zalet oprócz łatwości rególacji się niedoszukałem. Znalazłem jeszcze silniki firmy MVVS, i tu kieruje moje pytanie. Są warte uwagi? Jedynie czego udało mi się dowiedzieć to, to że są dosyć trudne w regulacji.
robraf Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 proponuje mvvsa 3,5ccm i smiglo 9x6 piękny silnik sam taki posiadam i bardzo pancerny jest
fullrespect Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja moze powiem trochę jednoznacznie, jesli na początek to tylko OS na przykład taki >>> OS-MAX 25LA , na drugim miejscu MVVS np.: MVVS 3,5 GFS/R - RC, a na koncu ASP - ale to juz 4-ro takcik. ASP FS 30 AR teraz konkrety: OSMAX 25 LA - silnik gotowy do uzycia [po dotarciu] - bardzo prosta regulacja sprowadzajaca sie tylko do ustawienia ilosci paliwa dostarcznego do gaznika - lekki i niezawodny - jak na silniki tego pokroju dosyc dluga żywotność - mało pali MVVS osobiscie nie uzywalem tego silnika ale z opinii moich znajomych: - bardzo dobrze pracują, ładnie wchodzą na obroty, - jezeli raz dobrze wyregulujesz - zazwyczaj nie trzeba juz nic przy nich kombinować - NIE jest to CHIŃSZCZYZNA - wiekszosc ludzi je sobie chwali ASP jesli chodzi o 4T ciezko mi cokolwiek powiedziec ale sam przymierzam sie do kupna takiego 4-ro takcika na sprobowanie bo są TANIE. wiem ze 2T sa dobra kopią OSA tylko ze tańszą prawie o polowę - niestety ale ASP lubia bogatą mieszanke - czytaj - więcej palą - nie mniej jednak - bardzo ładnie pracują. PS. na mojej stronce mozesz znalesc film podczas docierania OS'a i ASP - zobaczysz jak to wygląda mniej wiecej
Ferq Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dzięki za odpowiedź :wink: A czy O.S będzie spokojnie pracował na paliwie 80/20 lub 1% nitro? MVVS odpada, jest bez tłumika.
Ferq Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2008 Skoro nikt mi nieodpowiedział na poprzednie pytanie, to zapytam o co innego. Ostatnio przeglądając sobie z nudów allegro zauważyłem taki sprzęcik: http://www.allegro.pl/item288855770_model_silnik_zar_rc_monza_sport_3_5_speedrca_nowy.html Sprzedawca twierdzi że silnik jest całkiem nowy, w oryginalnym opakowaniu itp. Czy warty ceny? Czy lepiej dać sobie spokuj z takim troche bardziej egzotycznym sprzętem?
kris13 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 To jest jakiś silnik nie sprawdzony, lepiej by było sie nie zajmować nim i moze ewentualnie uniknać neipotrzebnych nerwów podczas odpalania i regulacji. Najlepiej zainwestowąc w lekko drozszy sprzet i byc zadowolonym z kazdego lotu. W przypadku OS sprawa banalna, raz wyregulujesz i latasz bez problemu na paliwie bez nitro lub z niewielką ilościa nitro.
fullrespect Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Skoro nikt mi nieodpowiedział na poprzednie pytanie, to zapytam o co innego....[...] Jesli chodzi o paliwko - to OS powienien spokojnie na nim pracowac - ale nie polecam takiej mieszanki na zimę. MOj kolega latał na samej rycynie + metanol 20% rycyna / 80% metanol - i silnik pracowal pięknie. [to bylo lato]
kris13 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 to fakt sama rycyna i metanol to nei jest najlepsze rozwiazanie w chłodne dni. Nawet jest cięko silnik przekręcić na początku jak rycyna w nim zastygnie.
japim Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Skoro nikt mi nieodpowiedział na poprzednie pytanie, to zapytam o co innego. Ostatnio przeglądając sobie z nudów allegro zauważyłem taki sprzęcik:http://www.allegro.pl/item288855770_model_silnik_zar_rc_monza_sport_3_5_speedrca_nowy.html Sprzedawca twierdzi że silnik jest całkiem nowy, w oryginalnym opakowaniu itp. Czy warty ceny? Czy lepiej dać sobie spokuj z takim troche bardziej egzotycznym sprzętem? Prawda jest taka, że ten silnik Monza to można powiedzieć, że już trochę zabytek, tak jak silniki Meteor, Rytm, dawne Moki itp, . O ile sam silnik na pewno jest sprawny i w osiągach pewnie dorównałby MVVSowi to ze względu na brak części zamiennych - czy chociażby problem z doborem tłumika, odradzam zakup - no chyba, że w celach kolekcjonerskich. Odnośnie silników MVVS - zaprojektowane są do latania na paliwie 80/20 ze zwykłą rycynką. Latam na takim paliwie także w zimie... Problem tylko w tym, że silniki MVVS reguluje się na gorąco. Tzn regulacji należy dokonywać gdy po odpaleniu popracują ok minuty na ziemi - wtedy można zabierać się za regulowanie igłami. Inaczej wszyscy narzekają, że są trudne w regulacji... Tłumik do tego silnika dostępny jest osobno. Obecnie rozmiar 3.5 i 4cm3 produkowany jest na zamówienie i w sprzedaży dostępne są MVVSy 4.6cm3 z czarnym tłumikiem mocą odpowiadają mniej więcej OS 46LA... 3.5 i 4cm4 też można dostać. 4cm3 z tłumikiem kosztuje ok 300zł. Wszystkie części są dostępne. Są to prawdziwe silniki ABC, które wymagają starannego dotarcia. Po dotarciu są prawie nie do zajeżdżenia.
karlem Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 japim, rzekłeś :wink: Głównie narzekają na MVVS-y ci, którzy nie potrafią do nich podejść
Ryś Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Witam Na pierwszy silnik wybrałem OS 025LA. Mam go trzeci rok i jestem zadowolony Silnik lubi nieco nitro aczkolwiek bez też pracuje w miarę poprawnie(latałem na 20%rycyny+80% metanol) .Na pewno łatwy w regulacji (pamiętam regulację samozapłonu czy żarowego POLIETA 5cn2) Zastosowałem go do Neutrona . Teraz zastanawiam się do czego go zastosuję ....może MIG7
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.