Jump to content

depronowy trenerek 110cm rozpietosci własnego pomysłu


Recommended Posts

W celu nauki latania i konstruowania popełniłem cuś takiego . waga do lotu wyszła 369 gram jednak skrzydła okazały sie za wiotkie i musiałem dodac zastrzały...po tym skrzydła jakos trzymaja geometrie pod obciążeniem. jutro planuje oblot...jak sie uda to dam znacpost-9372-0-25826900-1371149432_thumb.jpgpost-9372-0-05140600-1371150194_thumb.jpgpost-9372-0-79638300-1371150222_thumb.jpg

odnośnie wyposażenia...

silnik ray cd2822/27

esc 25A (wiem duzy ale taki miałem pod reka)

serwa 2x tower pro sg 91

bateria 800mAh 11.1V

musze jeszcze zmienic napedy sterów bo drut stalowy okazał sie za wiotki (w szczecinie cieżko o ten towar, niestety safari sie biesi, a mi sie nie chce czekac na przesyłĸe z dwoma bowdenami z neta) zastosuje linki jak w strych samolotach:]

i tak moja modelarnia jest ciasna a chata do remontu:p

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cóż w szczecinie troche wieje i troche pada wiec raczej z oblotu dzis nici

za to wymieniłem popychacze sterów z drutu na cięgna, jednoczesnie wymieniłem ster wysokości i kierunku i dodałem rozpórki na ogonie, wydawał mi sie troche wiotki:p. Na jednym ze zdjeć widac mocowanie silnika, od razu wyjasniam o co biega. To różowe to kawałek pianki bardzo podobnej do tej z karimat. Użyłem jej by wyregulwac skłon i wykłon silnika, nie wiem czy ktoś robił cos podobnego wiec wrzucam fotke. Moim zdaniem to rozwiązanie jest dobre, pozwla na płyną regulacje a dodatkowo w jakims tam stopniu wytłumi drgania.

post-9372-0-45159600-1371202120_thumb.jpg

 

post-9372-0-11589700-1371202053_thumb.jpg

 

post-9372-0-32780100-1371202081_thumb.jpg

 

post-9372-0-93180400-1371202019_thumb.jpg

 

post-9372-0-96840400-1371202261_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to zdjęcia przekłamują ale kadłub wydaje się być krzywy/skręcony ;) poza tym ciekaw jestem jak wyjdzie oblot :D bo z tą wagą to faktycznie trzeba poczekać aż będzie bez wiatru ;)

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

 

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie kompletny brak estetyki, rozciągliwa żyłka będzie powodować dziwne i nieprzewidywalne zachowania modelu. Nie widzę też wzmocnień w obrębie mocowania skrzydła, ani żadnego dźwigara. Sprężyście zamocowany silnik ? Nie wróży to nic dobrego... Statecznik pionowy nie trzyma...Pionu. Popracuj trochę papierem ściernym ,zaokrąglij chociaż załamania (o ile są na nich jakieś podłużnice). Sama sylwetka kadłuba jest ładna i zasługuje na więcej obłości. Zacząłbym na Twoim miejscu już budowę drugiego, bez pośpiechu, bez zadziorów, starannie i z serwami schowanymi wewnątrz. Natarcie powinno mieć inny kształt. Jak już KFM, to chociaż porządnie.

 

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/1/1/0/2/1/a4967955-139-KFm-Family-descriptions4.jpg

 

Powodzenia w dalszych działaniach.

Link to comment
Share on other sites

fakt model jest robiony bardzo szybko i wsumie jako testowy juz planuje drugi troche inaczej skonstruowany. a co do żyłki gwarantuje ze sie nie rozciągnie to plecionka i zachowuje sie bardziej jak linka stalowa niz żyłka:] co do statecznika to fakt jest odchylenie około 0,25-0,5 stopnia ( wczoraj było wiecej bo około 4-5 stopni jakos mi sie udało sie wyprostowac choc troche przez rozpórki. skrzydło jest spartolone całkowicie to fakt. chyba drugie zrobie juz pełno profilowe. Kadłub sie wydaje skrecony bo tuż za skrzydłem z przekroju prostokątnego przechodzi w trójkąt i wbrew pozorom jest wzmocniony podwójnym depronem i siatka szklana od regipspsów+epoksyd pomiedzy dlatego niewidac. co do szlifowania to własnie sie zastanawiam czy nie kryc papierem na wikol...tylko boje sie ze mi waga z 369 do 400 skoczy. w kolejnej wersji planuje tez przód zrobic owalny a nie tak kwadratowy

Link to comment
Share on other sites

Jak masz za giętki drut stalowy to możesz go podeprzeć. Co pewną odległość zrób oczko z izolacji przewodu elektrycznego przyklejonego do kawałeczka depronu, taka podstawka jakby. Wyjdzie coś co działa jak bowden,

Jak sam napisałeś, spartoliłeś skrzydło z Kfm-2 a chcesz się brać za skrzydło o klasycznej budowie. Po woli.

Link to comment
Share on other sites

spartoliłem bo dałem za słaby dźwigar listewke sosnową 2x5mm i jest za wiotkie z konstrukcyjnymi mam doswiadczenie tylko fak je sie robi poooowoli:p a ten trnerek powstał wsumie w 15godzin (nie licząc czasu schnięcia kleju) w załozeniu w dwa wieczory robie 3 dnia latam:p nie wyszło przez pogode. wiem złamałem podstawową zasade modelarstwa:

-NIE SPIESZ SIE!

ale sam samolocik mi sie badrdzo podoba jeżeli ten poleci choć 30sec to robie druga poprawiona wersje z inna konstrukcja kadłuba i skrzydłem. ale sie zobaczy. tak czy siak bedzie filmik z lotu/kraksy (niepotrzebne skreślić:P)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Z braku czasu budowa stanęła....prototyp stoi i czeka a kolejna wersja w budowie kadłub prawie skończony a skrzydło będzie z dźwigarem węglowym rurka 6mm średnicy... czas będzie to i temat odświeżę i może plany zrobię, ostatnio brak czasu na wszystko zwłaszcza na modelarstwo:/

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.