Jump to content

Przewijanie silnika


Maciek74
 Share

Recommended Posts

czesc,

mam do przewiniecia 2 silniki, czy ktos z forum to robi odplatnie lub zna kogos kto moze mi to zrobic?

pierwszy to inrunner Leopard 3674 1700kv

a drugi to pierdolka inrunner 2040 2600kv

 

pozdrawiam

M.

Link to comment
Share on other sites

widze ze cisza w temacie wiec zabieram sie sam :)

narazie wyciagnalem wal i tylna scianke

 

th_IMAG0141_zps4ae723f4.jpg

 

th_IMAG0139_zps7cd4c07b.jpg

 

niestety nie znalazlem na YT zadnego filmu z przewijania takiego silnika wiec kilka pytan do doswiadczonych:

1. czy elementy na ktore nawiniety jest drut moge 9powiniennem wyjac) czy sa wklejone na stale i ich nie ruszac?

2. jak wyjac przednia scianke, poprostu wybic rurką, czy jakos rozgrzewac czy jeszcze inna metoda? bo wydaje mi sie byc osadzona dosyc mocno w porownaniu do tylnej ktora wsyszla latwo

3. spalone jest tylko jedno uzwojenie, czy da sie wymienic tylko jedno czy trzeba wymieniac calosc?

4. czy cos jeszcze oprocz kabli wymieniac przy przewijaniu (izolacja...)?

5. jak dobrac ilosc zwoi i drut (ciac i policzyc przy demontazu czy jest inna metoda) silnik LBP3674-1700KV?

 

to chyba na razie tyle :)

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

to jest intrunner jak napisałeś ,wiec moze i da sie przewinąc ale ciężko na pewno , sporo osob tutaj przewijało silniki (np. i ja)ale outrunnery

Link to comment
Share on other sites

Inrunnery też dają się przewijać i często niewiele trudniej niż outrunnery. Spotykałem wiele różnie wykonanych konstrukcji, więc trudno mi powiedzieć o konstrukcji Twego silnika. Dekle bywają wkręcane (w lepszych) lub wklejane. Wyjmowanie musi być więc poprzedzane długim podgrzewaniem (aby żywica zmiękła, a to trwa w czasie).

Stojan musisz wyjąć z obudowy (czasem trudno, ale się daje). Zobaczysz wówczas, że nie taki diabeł straszny.

Ilość zwojów musisz policzyć sam. Również grubość drutu nawojowego. Nawet tak samo wyglądające silniki różnią się ilością zwojów na volt (kV).

Niestety, musisz wszystkie uzwojenia nawijać od nowa (zalecam), często inaczej spalonego nie usuniesz, jak odwijając wszystko.

Uważaj na izolację stojana. Odwijamy drut też na gorąco. Nic nie trzeba ciąć, bo wówczas wlaśnie jest łatwo uszkodzić izolację stojana.

Nie wiem jak Ci tu wstawić rysunek sposobu nawijania,(przypuszczam, ze masz silnik dwubiegunowy, nie napisałeś tego). Muszę pokombinować. Kiedyś tu wstawiałem, ale teraz coś się zmieniło. działaj. Zacząłeś dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Woda-za niska temperatura. Można w piekarniku, ja zazwyczaj grzeję w mikrofalówce. Najpierw grzeję, potem zawijam w izolującą szmatę, i przez ok. 5 min czekam. Dopiero wówczas żywica dostatecznie zmięknie.

Link to comment
Share on other sites

Przedni dekiel w leopardzie jest wkręcany, gwint jest o skoku 0,75mm. Trzeba dorobić proste narzędzie kawał blachy z otworami pod śruby. Wkręcić śruby i po podgrzaniu dekla do 80-100 stopni odkręcić i tyle. Tak jest robiona większość " lepszych" motorków.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.