Skocz do zawartości

Przewijanie silnika


Maciek74
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

widze ze cisza w temacie wiec zabieram sie sam :)

narazie wyciagnalem wal i tylna scianke

 

th_IMAG0141_zps4ae723f4.jpg

 

th_IMAG0139_zps7cd4c07b.jpg

 

niestety nie znalazlem na YT zadnego filmu z przewijania takiego silnika wiec kilka pytan do doswiadczonych:

1. czy elementy na ktore nawiniety jest drut moge 9powiniennem wyjac) czy sa wklejone na stale i ich nie ruszac?

2. jak wyjac przednia scianke, poprostu wybic rurką, czy jakos rozgrzewac czy jeszcze inna metoda? bo wydaje mi sie byc osadzona dosyc mocno w porownaniu do tylnej ktora wsyszla latwo

3. spalone jest tylko jedno uzwojenie, czy da sie wymienic tylko jedno czy trzeba wymieniac calosc?

4. czy cos jeszcze oprocz kabli wymieniac przy przewijaniu (izolacja...)?

5. jak dobrac ilosc zwoi i drut (ciac i policzyc przy demontazu czy jest inna metoda) silnik LBP3674-1700KV?

 

to chyba na razie tyle :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inrunnery też dają się przewijać i często niewiele trudniej niż outrunnery. Spotykałem wiele różnie wykonanych konstrukcji, więc trudno mi powiedzieć o konstrukcji Twego silnika. Dekle bywają wkręcane (w lepszych) lub wklejane. Wyjmowanie musi być więc poprzedzane długim podgrzewaniem (aby żywica zmiękła, a to trwa w czasie).

Stojan musisz wyjąć z obudowy (czasem trudno, ale się daje). Zobaczysz wówczas, że nie taki diabeł straszny.

Ilość zwojów musisz policzyć sam. Również grubość drutu nawojowego. Nawet tak samo wyglądające silniki różnią się ilością zwojów na volt (kV).

Niestety, musisz wszystkie uzwojenia nawijać od nowa (zalecam), często inaczej spalonego nie usuniesz, jak odwijając wszystko.

Uważaj na izolację stojana. Odwijamy drut też na gorąco. Nic nie trzeba ciąć, bo wówczas wlaśnie jest łatwo uszkodzić izolację stojana.

Nie wiem jak Ci tu wstawić rysunek sposobu nawijania,(przypuszczam, ze masz silnik dwubiegunowy, nie napisałeś tego). Muszę pokombinować. Kiedyś tu wstawiałem, ale teraz coś się zmieniło. działaj. Zacząłeś dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni dekiel w leopardzie jest wkręcany, gwint jest o skoku 0,75mm. Trzeba dorobić proste narzędzie kawał blachy z otworami pod śruby. Wkręcić śruby i po podgrzaniu dekla do 80-100 stopni odkręcić i tyle. Tak jest robiona większość " lepszych" motorków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.