lekarz Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dziś latałem sobie xtra300. Pierwszy lot bardzo fajny. Wylądowałem aby lekko ztrymować ster wysokości. Lądowanie było łagodne na wyłączonym silnku więc nic nie powinno się stać. Niestety dugi lot nie wyglądał już tak dobrze. Samolot ewidentnie zaczynał ściągać w dół tak jakby był zaciężki. Mimo prób trymnowania i ładownia baterii model ma skłonność do opadania i przechylania się raz na prawe, raz na lewe skrzydło. Dodam, iż przy mniejszych obrotach model ma jakby większy zasięg który i tak nie jest zbyt imponujący 20-30 metrów. Co to może być?
heksodus Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Model ci przepada ,brak noszenia dlatego Ci leci na skrzydło..Nie wiem co maja obroty do zasięgu ale sprawdz ciąg ,piaste i zacznij od zasięgu,bo to najistotniejsze..
buri97 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Na jakiej aparaturze latasz 2.4ghz czy 35mhz a moze inna czestotliwosc.Cóż 30 metrów zasięgu to stanowczo za mało!!!Aparature masz od nowosći?Może akumlator podczas lotu sie przesunął?Spróbuj zrobic tak jak mówi heksodus dokręć mocno piaste...
idfx Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Sprawdź też jaki prąd pobiera silnik. Jeśli dużo większy niż statystyczny, to znaczy że go ugotowałeś i np. uzwojenia silnika się zwierają a moc przepada najkrócej pisząc. Miałem tak nie tak dawno, prąd za duży a ciąg za mały i model nie miał siły, żeby się wznieść. Okazało się, że silnik był wadliwy od nowości i w środku wyglądał jakby był czymś "dziugnięty". Kilka wzajemnych przewodów uzwojeń nie miało prawidłowej izolacji i się zwierało. To samo mogło się stać w skutek przegrzania silnika. Rezystancja uzwojeń spada, prąd rośnie a mocy nie przybywa, wręcz odwrotnie ... Ciężko mi rozgryźć ten mały zasięg, ale jednak większy przy mniejszych obrotach. To by też niejako wskazywało na walnięty pakiet. Mniejsze obroty - mniejszy prąd - dłużej większe od minimalnego napięcie dostarczane do odbiornika. Potem już klapa, gwałtownie spada napięcie i siada wszystko.
Grzegorz2012 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Może byś coś więcej napisał o modelu poza extra 300, czy to może konstrukcja Mirka z Lublina czy może jakiś model EPP. Gdzie latasz, może ktoś z wiary Warszawskiej mógłby spojrzeć z boku i coś doradzić.
lekarz Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 Heksodus, idfx - sprawdzałem dwa pakiety. Raczej mało prawdopodobne aby oba były walnięte. Co do silnika jest on troszkę poluzowany i w łożu porusza się minimalnie na boki. Śmigło mocowane jest natomiast klejem silikonowym. To faktycznie może powodować jakąś tam niestabilność w locie, ale myślę że nie taką. Kamil97-PL aparatura 2.4GHz. Orginał zakupiony z modelem i wielokrotnie już na niej latałem. Problem nie jest z zasięgiem aparatury, a z zasiegiem modelu. Grzegorz to jest strona producenta: http://www.nineeagle...9158426856.html Problem naprawiony silikon którym przyklejone było smigło ocierał o obudowę. Dzięki za pomoc. Idę polatać bo bardzo lubię ten modelik;)
idfx Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 hehe nie wytrzymam i muszę zapytać co rozumiesz przez zasięg modelu a nie aparatury ? Pułap ... no jeszcze ma to sens ze względu na uwarunkowania fizyczne, ale zasięg modelu mały a aparatury ok ... nie mogę rozgryźć co masz na myśli a już tym bardziej, że jak obroty mniejsze to "zasięg modelu" rośnie. Ważne, że problem rozwiązany.
lekarz Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2013 Zasięg aparatury jest duży natomiast zasięg modelu jest mały ponieważ model traci wysokość z niewyjaśnionych przyczyn stąd nazwa wątku "dziwny problem ".
idfx Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 czyli nie nabiera odpowiedniej prędkości i przepada ??
lekarz Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Tak. Latam jeszcze na delcie 120 więc może nie zauważyłem różnicy, ale wydaje mi się iż silnik pracuje tak samo jak kiedyś. Ster wysokości też działa. Akumulatorki świeżo po ładowaniu. Lotki tylko drgają przy dużych obrotach tak jakby od podmuchu powstałego za śmigłem. Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem. Otóż przy zwiększaniu obrotów wał silnika jest wyciągany max. ok. 1mm. Niewiem czy wcześniej tak było ale może tu leży problem.
buri97 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 może smigło sie przekręca przez co wał nie przekazuje smigłu całęj energi w trakcie przyspieszania smigło nabiera pędu i slizga sie po wale przykręć prop saver na gumkę i powinno działać Jeśli ci drżą serwa to pewnie parkinson -- zakłócenia powodowane zazwyczaj przez słaby zasięg ,a jak nie działa to skompletujesz kompletne wyposażenie za pare groszy bez aparatury nie ma co sie denerwować na zapas P.S ale miniaturka z tego samolociku fajny taki mały
Lord Rzeźnik Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Przepadanie i niestateczność wokół osi podłużnej - brzmi jak zwichrzone końcówki (na końcówkach większy wznios, niż u nasady- sprawdź to.
Rekomendowane odpowiedzi