Piechu Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Zaopatrzywszy się w materiały przeszedłem do budowy Wicherka 15. Lecz nadal (po przeczytaniu wielu artykułów) nie jestem pewien jak się pokrywa samolot i go maluje. Czy jeśli pokryje go papierem japońskim i przejadę to szpachlą to czy można to będzie prysnąć jakimś spray'em, np. Motipem? Czy wykonując szczegóły to po prostu naklejki dajecie? Jakbym użył np. taśmy pakowej to czy to by miało sens (oczywiście do prostych wzorków)? Wiem, że owiewki na koła nie są konieczne, ale jak takie wykonać? Wydłubać z drewna, czy odlać? I taki ostatnia modyfikacja kosmetyczna: przyklejenie grubszych listewek na krawędziach kadłuba i zeszlifowanie ich w celu usunięcia tego kanciastego wyglądu. Próbował ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WZ Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Po co przyklejać grubsze listwy na bokach kadłuba , a potem je szlifować? Na owiewki należałoby wykonać formę - w formie wykonujezs dwie połówki owiewek używając tkaniny szklanej oraz żywicy -następnie dwie połówki sklejasz do kupy i masz owiewkę na koło Skrzydła oraz cały model pokryłbym folią ORACOVER - mniej zabawy niż krycie skrzydeł papierem japońskim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 To szlifowanie jednak sobie odpuszczę... A jak to robicie, że mając sklejkowy model, po olejeniu nie widać przebijającego się szkieletu? Jakąś cienką balsą to oklejacie czy depronem? Skrzydła oklejacie od spodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Po prostu jak jest dobrze naciągnięta folia to nie widać. Ale można też najpierw okleić cienką balsą, potem szlifować itd... A owiewki na koło można wg. mnie zrobić łatwiej. "Wyrzeźbić" z drewna formę a potem ogrzać na tym butelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Patrzyłem na folie Oracover. Potwornie drogie to jak na 50x60cm. To jest tylko jeden arkusz za to 13-17zł? Ile musiałbym kupić aby okleić cały model: 2,3? Edit: Znalazłem dosyć tanią wersję tej folii: Oracover Easycoat. Ktoś coś wie o niej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Policz sobie ile będziesz potrzebować tej folii trudna matematyka to to nie będzie Ta folia jest niewiele tańsza od standard... Ale jej nie znam. (cenę folii podaje się w metrach bieżących) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 To szlifowanie jednak sobie odpuszczę... A jak to robicie, że mając sklejkowy model, po olejeniu nie widać przebijającego się szkieletu? Jakąś cienką balsą to oklejacie czy depronem? Skrzydła oklejacie od spodu? W najprostszej wersji folia (papier, tkanina) opiera się / jest przyklejona do elementów, które mają być widoczne lub nadają wymagany kształt. To podłużnice na kadłubie i żeberka w płacie. pozostałe elementy, które nie powinny być widoczne, są nieco głębiej wklejone lub "wybierane" po łuku np. odcinki wręg kadłuba pomiędzy podłużnicami. Taki sposób jest bardzo lekki i pokazuje finezję konstrukcji. Równie często jest jak piszesz, konstrukcja ma pokrycie skorupowe (po całości lub w części) oklejone folią, laminowane i/lub malowane. zależy co to za model jak ma latać, ile może ważyć, do czego jest przeznaczony, jak wygladał pierwowzór. Tak, najczęściej (poza bardzo prostymi lub wyczynowymi modelami) skrzydła są pokryte z obu stron - aby uzyskać przekrój zbliżony do teoretycznego obrysu profilu. Profil (przeważnie) ma dolny obrys, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Naklej papier ścierny na sklejkę ze skrzynki owocówki - 120 i 250 i szlifuj, szlifuj, szlifuj. Potem wszystko suchym papierem toaletowym, aż przestanie się robić żółty. Inaczej powyłażą paskudne łączenia. Wgłębienia folia zasłania, "dzióbki" uwypukla. Papier ścierny naciągany (nie klejony) jest dużo mniej precyzyjny, papier na filcu / gąbce, elastyczny, do wykończenia pod oklejanie prawie się nie nadaje. Jak nie potrafisz na oko rozplanować cięcia folii, to zrób próbę na papierze. Wyjdzie ci jak zoptymalizować odpady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 A gdybym chciał okleić model folią w, np. paski, fale czy tam inny wzorek, to musiałbym najpierw cały samolot pokryć jakąś tam kolorową folią, a następie na tą przylepiać inną? Edit: A gdyby okleić cały model białą folią, a na to potem taśmy pakowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 to musiałbym najpierw cały samolot pokryć jakąś tam kolorową folią, a następie na tą przylepiać inną? tak ps. taśmy pakowe też mogą być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 ps. taśmy pakowe też mogą być Nie pomyśl przypadkiem, że tylko do oklejenia tym modelu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Ok, już kapuje praktycznie wszystko odnośnie pokrywania modeli. Lecz szperając w internecie natrafiłem na coś takiego jak folia do oklejania mebli. Jest dużo tańsza, odrobinę grubsza i cięższa od modelarskiej. Podobno także nie najgorzej kurczy się pod wpływem ciepła. Do trenerów według mnie będzie idealna. Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Co sądzicie? Że jak ciekawa kolorystycznie to może być ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Zobaczymy, jak będę coś miał to napisze i Wam pokaże . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Jestem przy kadlubie... i tak sie zastanawiam. Na stronie alehar'a pisze żeby sklejac na jednym planie. Sklejka ma 1.5mm a listewki 3mm grubosci, więc listewki beda wystawac ponad sklejke. Wiec jak? Mam drugą część skleić na lustrzanym odbiciu planu, by strony z wystajacymi listekami były zwrócone ku środkowi? Czy po prostu zeszlifowac listewki do 1.5mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechu Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Za pośrednictwem znajomego, który zajmował się samolotami rc, dostałem 2 modele po dość poważnych kretach. Wyjąłem z nich silniczek Graupner 400 7.2V, servo Hitec HS-81 i servo Hitec HS-55. Przydadzą mi się te części, czy odłożyć je na bok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Proponuję abyś założył wątek z budową modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi