Skocz do zawartości

Co was kręci w tej uwięzi? (oprócz modelu)


Printer

Rekomendowane odpowiedzi

Mars 2.5ccm jest dość mocnym silnikiem i ekonomicznym (jak większość samozapłonów). Miałem kiedyś, kiedyś...dawno silnik Rytm 2.5ccm jeszcze z tych pierwszych wersji, gdzie dysza powietrzna nie była z tworzywa, tylko stanowiła jeden odlew razem z tylnym deklem. Silnik wspaniale pracował i u szczytu swej świetności palił dosłownie od "kopnięcia" ;) Do takiego modelu na początek, wystarczy jak najbardziej orczyk fabryczny - z tworzywa. Nie ma wcale dużo roboty przy orczyku. Bierzesz kawałek blachy duraluminiowej 1.5mm lub tekstolit 3mm, trasujesz otwory oraz ogólny zarys orczyka, wiercisz otwory, bierzesz włośnice i wycinasz. Potem tylko ładni opiłować, zaokrąglić ładnie krawędzie (lub stępić przynajmniej) i masz piękny orczyk. Zajmie Ci to może przy mniejszej wprawie około 2-3 godzin, ale satysfakcja z samodzielnego wykonania (bynajmniej dla mnie ) - bezcenne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czołem Robercie -

Pomysł, aby odbył się w Polsce piknik entuzjastów uwięzi jest znakomity. :jupi:

Nie muszą to byc zawody, a jedynie wspólne latanie rekreacyjne.

Ja deklaruję, że przyjadę.

Pozdrawiam -

Artur.

PS. A może to spotkanie powiązac z sierpniowym zlotem Wicherków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mars 2.5ccm jest dość mocnym silnikiem i ekonomicznym"

Robert conajmniej dziwne słowa piszesz .Uzytkowałem kiedyś wiele silników samozapłonowych i to w dodatku 2.5ccm ale Mars był najsłabszy z nich .Czy ekonamiczny ,nie wypowiem się nie zauważyłem. do tzw potworów (seryjnych,bez przeróbek) mogę zaliczyć KMD i Rytma z pierwszych serii z czterema kanałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tak jak obiecałem podaje kilka linków, które wydają mi sie dość ciekawe ;)

Co nieco na temat elektryków C/L

Również elektryki

Na tym latają w Stanach choć nie tylko

A na tym na wschodzie, jest to podobno jeden z najlepszych silników do F2B

http://www.stalker-modusa.com/index3.htm

http://www.clacro.de/index.htm

Spora ilość linków

Zestawy modeli

http://www.aeromodelos.net

http://www.apuca.com.ar/

http://www.akaerolux.com/pgs/WorkshopF2B.htm

Tu był model Yourji Yatsenki, ale chwilowo strona niedostępna

http://www.vicstunt.com/

A tu model z zestawu

Jak macie koledzy jeszcze coś fajnego na temat F2B to wrzućcie ;)

A może ma ktoś z was wszystkie plany modeli Yatsenki? tam był Shark, classic i jeszcze jakiś..., będę wdzięczny :)

Co do elektryków to też nie jestem ich zwolennikiem, lubię dźwięk pracującego silnika spalinowego, zapach spalin... ;)

Linki pokryte nylonem laminat jeszcze kilka lat temu można było kupić u Pana Piotra Zawady, sam też o nie pytałem ;) Sprowadzał je również Sylwester Kubik ze Stanów, wziąłem od niego dwa krążki po 91,5m w każdym, do akrobacji (niepowleczone nylonem). Oto moje linki , A Ty szukasz czegoś takiego Na chwilę obecną nie ma problemu by sobie zamówić takie linki w USA, tu jest na ten temat: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4279

Jeśli chodzi o starty zawodnicze, to nie można sterować w żaden sposób pracą silnika podczas lotu. Jedynie w elektrykach można stosować regulator który stabilizuje obroty silnika na jednym poziomie i wyłącznik czasowy, podobny jak w modelach swobodnie latających. Ale dla rekreacji - czemu nie ;) można by zrobić sobie takiego fun-fly'a na uwięzi ;)

 

Witam!

 

Linki do latania na uwięzi, super stalową plecionkę jaka jest stosowana na ,,grubą rybę" i powlekaną nylonem można kupić bez problemu w różnych grubościach w sklepach i hurtowniach z art. jubilerskimi.

Kupowałem tam i za rolkę 100 m 0,45 mm płaciłem ok. 70 PLN.

 

Pozdrawiam ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Arturze ;)

Myślę, że połączenie zlotu uwięziowców ze zlotem Wicherków jest bardzo dobrym pomysłem. Byłby to chyba jeden z większych zlotów modelarskich w Polsce ;) Wielu modelarzy RC zobaczyło by jak można bawić się latając "tylko" po okręgu i być może w przyszłości grono entuzjastów CL poszerzyło by się. Ja w tym roku narazie odpuszczam loty (praktyki, praca). Przyszły rok będę miał już luźniejszy także rozpocznę treningi wczesna wiosną i będę chciał trochę "postartować", a jakby udało się w przyszłym roku zorganizować taki piknik również bardzo chętnie przyjadę :)

Panie instruktorze,

ja miałem dwa samozapłony: był to rytm i mars. Pierwszym był rytm i muszę powiedzieć, że znakomicie sie spisywał. Mars natomiast był mocniejszy ale gorzej odpalał, zwłaszcza na początku, gdy był bardzo spasowany. Model z tym silnikiem ważył około 600g i na śmigle bodajże 230/120 ciągnął do góry dość mocno (jak na 2.5ccm), gdy trzymałem go w rękach. Z tymi silnikami to było tak, że dużo zależało od tego na jaki egzemplarz się trafiło. Rozrzutność jakości wykonania była bardzo duża i pozostawiała wiele do życzenia. Jakie by nie były na samozapłonach nauczyłem się respektu do silników ;) Na samą myśl palce mnie bolą ;D

Przyzna się, że nie wpadłem na pomysł poszukiwania linek w hurtowni jubilerskiej, ale dzięki za podsunięcie pomysłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich :)) nawiazujac do tematu glownego czyli "Co was kreci..."..

latanie akrobatka F2B jest swego rodzaju sztuka, baletem powietrznym kwestie finansowe zawsze schodzily na drugi plan, RC zawsze wymagalo i wymaga ogromnego kapitalu aby byc najlepszym. W F2B nie!

Styl latania, udana wlasna konstrukcja, regulacja silnika, dobor smigla... to decydowalo i decyduje o tym kto w zawodach uzyskuje najlepsze punktacje. Balet powietrzny okupiony treningami, dazeniem do perfekcji. Od lat latam akrobatami RC i nie sadze aby porownywanie tych dyscyplin mialo jakikolwiek sens...

Przemilo za to wspominam lata 80-te i zawody uwiezi. Latanie F2B jest fascynujacym dazeniem do doskonalosci pilotazu, latanie F2C niesamowitym naplywem adrenaliny w bezposredniej rywalizacji, sa to rzeczy niewidoczne dla osob postronnych, moze wlasnie RC jest tak popularne bo jest widowiskowe dla innych;)?

Jest to SPORT czyli rywalizacja

Latanie przyjemnosciowe RC jest frajda ale tylko dla samego siebie lub dla publiki. Szybko sie nudzi i trzeba szukac, zmieniac model na wiekszy lepszy mocniejszy bardziej efektowny...

Mam iles tam smiglowcow RC, pare akrobatek elektro lecz najmilej wspominam okres kiedy bralem swoja akrobatke pod pache :)) i zasuwalem na kolejne polfinaly lub finaly Mistrzostw Polski.. F2C to dlas mnie najbardziej fascynujace latanie jakie w zyciu przezylem wlacznie z paraglajtami, motolotniami. Inny swiat.

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszyscy podajecie wymiary w mm - czy od takie sobie przeliczenie na cale to dobry pomysł ?:P Według Roberta, 250x120 jest dobre dla mojego silnika, czyli 10x5 to jest jego "calowy" odpowiednik ?:)

Drugie pytanie:

Na "planach" w książce Zawady w modelu ABC-2,5 orczyk jest nad skrzydlem, przy czym same linki wychodzą z końca skrzydła - ma sie rozumieć że linki muszą wejść w skrzydła od strony kadłuba i w jakis rureczkach dotrzeć na sam koniec ? ;). W reszcie modeli orczyk jest po prostu na poziomie wyjścia linek z skrzydła i nie ma problemu a tutaj trzeba by tą sprawe przemyśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Karolu,

jak najbardziej możesz stosować przeliczenie mm na cale, takie jak podałeś gdyż innego nie ma ;) Co do wyprowadzenia linek w modelu ABC 2,5 projektu Pana Piotra linki wychodzą ja jednej wysokości z orczykiem (patrząc z przodu lub tyłu modelu), czyli musi być jakieś wyprowadzenie wklejone w końcówkę skrzydła (płytka ze sklejki, wygięty drucik lub coś podobnego). Jak masz jakieś wątpliwości to pytaj :)

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ze względu na to że temat ten pod koniec stał się rozmowami luźnymi na temat uwięzi, to i ja zadam swoje pytanie. Jestem absolutnie początkujący (jedyne moje osiągnięcie w modelarstwie to jednorazowa bytność na lotnisku modelarskim, no i oczywiście przeglądanie tego forum). Szperając po sieci znalazłem dwa plany uwięziówek klasy 1/2A, linki zamieszczam poniżej:

 

1. White Lightening

2. Little Zinger

 

I chciałem się was zapytać co, jako doświadczeni uwięziowcy, o nich sądzicie, oraz który z nich lepiej nadawałby się jako pierwszy model na uwięzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór Panie Henryku ja jestem z Sosnowca i dotychczas latałem na zgliszczach toru właśnie w Sosnowcu, lecz ktoś wpadł na genialny pomysł wybudowania w tym miejscu boiska treningowego na Euro i tor został zburzony. Jeśli ma Pan miejsce na uwięź w oklolicy

z którego można skorzystać proszę o info lub tel/; 511 113 533

 

Serdecznie pozdrawiam Tomasz Wlazłowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.