mmodel Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Witam, dzisiaj rozpocząłem budowę kolejnego szybowca. Rozpocząłem od zrobienia kadłuba. Jutro wyciągnę go z formy i zobaczymy jak wyszedł, oraz dodam kilka zdjęć. A teraz trochę o modelu. Dane techniczne: Rozpiętość: 3000 Długość: 1400 Profil: HQ 3,0 12% Wznios: 2st Skrzydło zostanie wykonane na podstawie rdzenia styropianowego, który zostanie zalaminowany i pokryty balsą 2mm. Ster wysokości zostanie tak samo wykonany. Ster kierunku konstrukcyjny. W tym modelu postaram się odwzorować wnętrze kabiny. Uploaded with ImageShack.us
mmodel Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Opublikowano 8 Lipca 2013 Kadłub wyciągnięty, niestety wymaga lekkiego podszpachlowania. Masa gołego 500g. Jutro poprzycinam kadłub na gotowo i przygotuje do malowania. Na razie jest tylko wyżelkotowany. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Dariusz Dudzik Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Witam ciekawy projekt.Mam pytanie jak zamierzasz wykonać kabinę.
mmodel Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Opublikowano 20 Lipca 2013 Masz na myśli wnętrze, czy oszklenie? Oszklenie będzie w całości z poliweglanu a limuzynka z laminatu. A wnętrze planuje wyposażyć w tablicę przyrządów i fotel, może jeszcze pokoszę się o burty kabiny ale to stoi pod znakiem zapytania. Jak na razie prace stoją z powodu remontu w bloku.
Dariusz Dudzik Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Witam jaki bylby koszt kadłuba z oszkleniem gdybm zamówił go u ciebie.
mmodel Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 Witam, prace powolutku ruszają się do przodu Mam już gotową ramkę kabiny, nosek oraz owiewkę kabiny. Kadłub oraz ramka kabiny są już przygotowane do malowania. Zabiorę się pewnie za to w tym tygodniu. Ramka kabiny Uploaded with ImageShack.us Przód kadłuba Uploaded with ImageShack.us
mmodel Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Opublikowano 17 Listopada 2013 W temacie Cobry niestety niewielki postęp. Mam już prawie gotowy sterek kierunku. Musze tylko wkleić węglową płytkę do której będą się zaczepiać końcówki linek. Obecnie ster kierunku wygląda tak: Uploaded with ImageShack.us
mmodel Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 W temacie Cobry następujące postępy: Sterek kierunku został opłutniony: Uploaded with ImageShack.us Proces laminowania skrzydeł: Poprowadzone dźwigary z rowingu węglowego, oraz wklejona kieszeń łącznika skrzydeł: Uploaded with ImageShack.us Przelaminowane górne poszycie, pasmo rowingu w spływie, wyrównane mikrobalonem delikatne nierówności: Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us Oszlifowane szrzydła dostały natarcie z listewek lipowych: Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam
pyton Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Dobrze nie widzę wszystkiego, ale chyba skrzydla pokryles balsa ? A jak przeprowadzisz kable do serw ?
mmodel Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Tak, poszycie jest balsowe. Zrobiłem wcześniej rowek w rdzeniu. Poprowadze kable poprzez przyklejenie go taśmą do drutu. Zrobiłem tak z Foxem i wszystko wyszło tak jak planowałem, więc i tym razem sie uda
pyton Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ok będę sledzil twoj temat,uwielbiam modele wykonane wlasnorecznie.
RenoFlo Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 mmodel - nie podałeś imienia, czy nie sądzisz, że kieszeń łacznika powinna być z czymś połączona aby "rozproszyć siły"? np z dźwigarem, na fotkach tego nie widać.
mmodel Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Mariusz, siły zostaną rozproszone poprzez tkanine szklaną( tkanina jest cięta po skosie, co rozprowadzi siły na większą powierzchnię, poza tym są tam 2 warstwy), która znajduje się pomiędzy rdzeniem a poszyciem balsowym. Moim zdaniem to wystarczy. Popieram to również praktyką, Fox lata na takim rozwiązaniu co przy jego masie i przeznaczeniu daje mi poczucie, że Cobra przy mniejszej masie i mniejszych przeciążeniach będzie na pewno wystarczająco wytrzymała. Możliwe że sie mylę, ale jak do tej pory takie rozwiązanie mnie nie zawiodło:)
mmodel Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Opublikowano 10 Marca 2014 Witam, prace dość mocno już się posunęły do przodu oto kilka fotek: Sterek wysokości podczas laminowania. Pomalowany sterek kierunku + linki: Pomalowany kadłub ze znakami rejestracyjnymi: . Pozostało już tylko przykleić oszklenie do ramki kabiny, wkleić w miske siedzeniową tablice przyrządów. Juz jestem na finiszu na szczęście
mmodel Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 Wczoraj zrobiliśmy kilka fotek na placu zabaw przed blokiem. Cobra dostanie dzisiaj znaki rejestracyjne na skrzydła, odpowiednio na górze na prawym, na dole na lewym skrzydle. Poprzednie okazały się za małe i jakoś dziwnie wyglądały, więc zostały zmienione na większe. Pozostało już tylko wkleić haczyki ściągające skrzydła i bolce ustalające. Wczoraj wieczorem przymierzaliśmy się do wyważenia, okazało się że potrzeba troche ponad 500g ołowiu. Troche dużo ale ma to być model na zbocze,poza tym kadłub robiłem eksperymentalny, wiec dałem jedną tkanine więcej niż w Juniorze. Całość zamknie się w masie 3600g. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi