mmodel Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Witam, dzisiaj rozpocząłem budowę kolejnego szybowca. Rozpocząłem od zrobienia kadłuba. Jutro wyciągnę go z formy i zobaczymy jak wyszedł, oraz dodam kilka zdjęć. A teraz trochę o modelu. Dane techniczne: Rozpiętość: 3000 Długość: 1400 Profil: HQ 3,0 12% Wznios: 2st Skrzydło zostanie wykonane na podstawie rdzenia styropianowego, który zostanie zalaminowany i pokryty balsą 2mm. Ster wysokości zostanie tak samo wykonany. Ster kierunku konstrukcyjny. W tym modelu postaram się odwzorować wnętrze kabiny. Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Kadłub wyciągnięty, niestety wymaga lekkiego podszpachlowania. Masa gołego 500g. Jutro poprzycinam kadłub na gotowo i przygotuje do malowania. Na razie jest tylko wyżelkotowany. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dariusz Dudzik Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Witam ciekawy projekt.Mam pytanie jak zamierzasz wykonać kabinę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted July 20, 2013 Author Share Posted July 20, 2013 Masz na myśli wnętrze, czy oszklenie? Oszklenie będzie w całości z poliweglanu a limuzynka z laminatu. A wnętrze planuje wyposażyć w tablicę przyrządów i fotel, może jeszcze pokoszę się o burty kabiny ale to stoi pod znakiem zapytania. Jak na razie prace stoją z powodu remontu w bloku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dariusz Dudzik Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Witam jaki bylby koszt kadłuba z oszkleniem gdybm zamówił go u ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Witam, prace powolutku ruszają się do przodu Mam już gotową ramkę kabiny, nosek oraz owiewkę kabiny. Kadłub oraz ramka kabiny są już przygotowane do malowania. Zabiorę się pewnie za to w tym tygodniu. Ramka kabiny Uploaded with ImageShack.us Przód kadłuba Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 W temacie Cobry niestety niewielki postęp. Mam już prawie gotowy sterek kierunku. Musze tylko wkleić węglową płytkę do której będą się zaczepiać końcówki linek. Obecnie ster kierunku wygląda tak: Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 W temacie Cobry następujące postępy: Sterek kierunku został opłutniony: Uploaded with ImageShack.us Proces laminowania skrzydeł: Poprowadzone dźwigary z rowingu węglowego, oraz wklejona kieszeń łącznika skrzydeł: Uploaded with ImageShack.us Przelaminowane górne poszycie, pasmo rowingu w spływie, wyrównane mikrobalonem delikatne nierówności: Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us Oszlifowane szrzydła dostały natarcie z listewek lipowych: Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyton Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Dobrze nie widzę wszystkiego, ale chyba skrzydla pokryles balsa ? A jak przeprowadzisz kable do serw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Tak, poszycie jest balsowe. Zrobiłem wcześniej rowek w rdzeniu. Poprowadze kable poprzez przyklejenie go taśmą do drutu. Zrobiłem tak z Foxem i wszystko wyszło tak jak planowałem, więc i tym razem sie uda Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyton Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ok będę sledzil twoj temat,uwielbiam modele wykonane wlasnorecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenoFlo Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 mmodel - nie podałeś imienia, czy nie sądzisz, że kieszeń łacznika powinna być z czymś połączona aby "rozproszyć siły"? np z dźwigarem, na fotkach tego nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Mariusz, siły zostaną rozproszone poprzez tkanine szklaną( tkanina jest cięta po skosie, co rozprowadzi siły na większą powierzchnię, poza tym są tam 2 warstwy), która znajduje się pomiędzy rdzeniem a poszyciem balsowym. Moim zdaniem to wystarczy. Popieram to również praktyką, Fox lata na takim rozwiązaniu co przy jego masie i przeznaczeniu daje mi poczucie, że Cobra przy mniejszej masie i mniejszych przeciążeniach będzie na pewno wystarczająco wytrzymała. Możliwe że sie mylę, ale jak do tej pory takie rozwiązanie mnie nie zawiodło:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 Witam, prace dość mocno już się posunęły do przodu oto kilka fotek: Sterek wysokości podczas laminowania. Pomalowany sterek kierunku + linki: Pomalowany kadłub ze znakami rejestracyjnymi: . Pozostało już tylko przykleić oszklenie do ramki kabiny, wkleić w miske siedzeniową tablice przyrządów. Juz jestem na finiszu na szczęście Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmodel Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Wczoraj zrobiliśmy kilka fotek na placu zabaw przed blokiem. Cobra dostanie dzisiaj znaki rejestracyjne na skrzydła, odpowiednio na górze na prawym, na dole na lewym skrzydle. Poprzednie okazały się za małe i jakoś dziwnie wyglądały, więc zostały zmienione na większe. Pozostało już tylko wkleić haczyki ściągające skrzydła i bolce ustalające. Wczoraj wieczorem przymierzaliśmy się do wyważenia, okazało się że potrzeba troche ponad 500g ołowiu. Troche dużo ale ma to być model na zbocze,poza tym kadłub robiłem eksperymentalny, wiec dałem jedną tkanine więcej niż w Juniorze. Całość zamknie się w masie 3600g. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts