Jump to content

SZD-36 Cobra 1:5


mmodel
 Share

Recommended Posts

Witam,

dzisiaj rozpocząłem budowę kolejnego szybowca. Rozpocząłem od zrobienia kadłuba. Jutro wyciągnę go z formy i zobaczymy jak wyszedł, oraz dodam kilka zdjęć. A teraz trochę o modelu.

Dane techniczne:

Rozpiętość: 3000

Długość: 1400

Profil: HQ 3,0 12%

Wznios: 2st

Skrzydło zostanie wykonane na podstawie rdzenia styropianowego, który zostanie zalaminowany i pokryty balsą 2mm. Ster wysokości zostanie tak samo wykonany. Ster kierunku konstrukcyjny. W tym modelu postaram się odwzorować wnętrze kabiny.

 

hijl.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Masz na myśli wnętrze, czy oszklenie? Oszklenie będzie w całości z poliweglanu a limuzynka z laminatu. A wnętrze planuje wyposażyć w tablicę przyrządów i fotel, może jeszcze pokoszę się o burty kabiny ale to stoi pod znakiem zapytania. Jak na razie prace stoją z powodu remontu w bloku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

W temacie Cobry następujące postępy:

Sterek kierunku został opłutniony:

 

5g85.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Proces laminowania skrzydeł:

Poprowadzone dźwigary z rowingu węglowego, oraz wklejona kieszeń łącznika skrzydeł:

 

lwxc.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Przelaminowane górne poszycie, pasmo rowingu w spływie, wyrównane mikrobalonem delikatne nierówności:

 

ay4u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.usay4u.jpg[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Oszlifowane szrzydła dostały natarcie z listewek lipowych:

 

dqjg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.usdqjg.jpg[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak, poszycie jest balsowe. Zrobiłem wcześniej rowek w rdzeniu. Poprowadze kable poprzez przyklejenie go taśmą do drutu. Zrobiłem tak z Foxem i wszystko wyszło tak jak planowałem, więc i tym razem sie uda :)

Link to comment
Share on other sites

Mariusz, siły zostaną rozproszone poprzez tkanine szklaną( tkanina jest cięta po skosie, co rozprowadzi siły na większą powierzchnię, poza tym są tam 2 warstwy), która znajduje się pomiędzy rdzeniem a poszyciem balsowym. Moim zdaniem to wystarczy. Popieram to również praktyką, Fox lata na takim rozwiązaniu co przy jego masie i przeznaczeniu daje mi poczucie, że Cobra przy mniejszej masie i mniejszych przeciążeniach będzie na pewno wystarczająco wytrzymała. Możliwe że sie mylę, ale jak do tej pory takie rozwiązanie mnie nie zawiodło:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

prace dość mocno już się posunęły do przodu :) oto kilka fotek:

Sterek wysokości podczas laminowania.

d715a0c05463.jpg

 

Pomalowany sterek kierunku + linki:

460b87db3c25.jpg

 

Pomalowany kadłub ze znakami rejestracyjnymi:

18776c1ad7b0.jpg.

 

Pozostało już tylko przykleić oszklenie do ramki kabiny, wkleić w miske siedzeniową tablice przyrządów. Juz jestem na finiszu na szczęście :)

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zrobiliśmy kilka fotek na placu zabaw przed blokiem. Cobra dostanie dzisiaj znaki rejestracyjne na skrzydła, odpowiednio na górze na prawym, na dole na lewym skrzydle. Poprzednie okazały się za małe i jakoś dziwnie wyglądały, więc zostały zmienione na większe.

 

6008be8ae192.jpg

 

175f0f32025b.jpg

Pozostało już tylko wkleić haczyki ściągające skrzydła i bolce ustalające. Wczoraj wieczorem przymierzaliśmy się do wyważenia, okazało się że potrzeba troche ponad 500g ołowiu. Troche dużo ale ma to być model na zbocze,poza tym kadłub robiłem eksperymentalny, wiec dałem jedną tkanine więcej niż w Juniorze. Całość zamknie się w masie 3600g.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.