Jump to content

Pioneer 1400 pierwszy lot


Recommended Posts

Witam, nigdy wcześniej nie latałem i jestem tuż po pierwszym oblocie Pioneera. Poniżej zamieszczam dwa linki z filmikami - sami oceńcie jak mi idzie :D

 

 

 

Mam mały problem z wyważeniem. Mianowicie dziób podczas lotu opada na dół i ciągle muszę kontrować na aparaturze pomimo tego że ster wysokości już jest uniesiony lekko ku górze względem statecznika.

 

Czy środek ciężkości mam przesunąć do przodu czy do tyłu?

Gdzieś na forum wyczytałem że jak dziób opada to paradoksalnie należy przesunąć środek ciężkości bardziej do przodu a nie do tyłu tak jakby się mogło wydawać na chłopski rozum.. Czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

Jak na pierwsze loty to bardzo ładnie.

Opadanie nosa w zakręcie to normalne , dlatego trzeba podciagac sterem wysokości.

Wyważenie sprawdza się z wyłączonym silnikiem w locie poziomym - jeżeli opada to za cieżki przód jeżeli pompuje to za lekki przód. Sprawdź jak sie twoj zachowuje

Link to comment
Share on other sites

Akurat w tym modelu - gdzie nie ma łatwego sposobu zmiany położenia statecznika poziomego, trzeba dać środek ciężkości do tyłu.

Ale może to tylko takie wrażenie w pierwszych lotach?? Gdzie masz SC?

 

Odważny oblot, chwilami aż za nisko. A jakie śmigło siedzi w modelu? Niezłą prędkość osiąga na silniku.

Link to comment
Share on other sites

Śmigło i silnik takie jak dają w zestawach RTF, reszta powymieniana :) Przy locie swobodnym bez skręcania dziób opada czyli dam środek ciężkości do tyłu i będzie git ;)

 

Środek ciężkości mam gdzieś +/- na bagnecie łączącym skrzydła.

 

Ćwiczyłem trochę na symulatorze - bez tego byłaby raczej katastrofa :D

 

Chciałem jeszcze zapytać na jaką odległość mogę sobie pozwolić oddalając się modelem aby nie stracić zasięgu? nadajnik to Turnigy 9X

Link to comment
Share on other sites

Indywidualna kwestia dobrego wzroku. :) Pojęcie względne.

Wbudowane lornetki w okularach???????????? ,nawet jak go widzisz , to ustalenie w którym kierunku leci już nie jest pojęciem względnym.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem jeszcze zapytać.. icon_lol.gif Tym razem chodzi o pakiet lipo.

Po pierwszym locie napięcie na celach było następujące:

1: 3.43

2: 3.46

3: 3.48

Pakiet to Zippy 2200 mAh 25-35C

Pakiet-Li-Po-ZIPPY-Flightmax-2200mAh-3S1P-25C.8680.jpg

Po ładowaniu napięcia ładnie się wyrównały.

Czy to normalne czy raczej pakiet wadliwy?

Jakie różnice są dopuszczalne zaraz po rozładowaniu?

 

Drugi taki sam pakiet po lataniu nie miał żadnych różnić w napięciu między celami.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.