JacekK Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Witajcie, farba na małym Se 5a jeszcze dobrze nie wyschła, a już moje progi nawiedził kurier z paczuszką od Marka. Dużą paczuszką Zachęcony lotami chłopaków w Płocku, namówiłem Marka na powiększenie SE 5a do 1000mm - i oto jest Na początek kilka słów: model jak większość ostatnich produkcji ze stajni napolskimniebie.pl nie wymaga nawet jednego ruchu nożykiem. Kadłub w formie pudełka, trochę sklejki, węgli i tego do czego Marek nas już przyzwyczaił. Wstępne ważenie zawodnika: waga samych płatów zbliżona do większości całych modeli WW2: nie martwię się jednak tym , bo zapas wagi jest ogromny. Tyle pierwszego odcinka, zaraz zasiadam do skrzydełek. Przy okazji ogłaszam konkurs na wybór malowania ( atrakcyjnego ) najchętniej nie sztampowego - co nie jest łatwe bo brytole nie pochwalali indywidualnych malowań. Jeśli macie w swoich zbiorach wzory malowań SE 5a, które nie wyróżniają się jedynie literką kodową - wrzucajcie je w tym temacie... C.D.N...
JacekK Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 Żeby nie było że nic nie robię: działam, działam - tylko przysypały mnie papiery w robocie i dziwnym trafem przywędrowały za mną do domu Ale już pierwszy atak odparty, więc budowa nieco przyspieszy. Teraz czeka mnie wyposażenie elektryczne. Potem finalny montaż, i to co lubię najbardziej - detalizacja i malowanie. Jak na razie model składa się jak klocki lego. Oby każdy tak chciał... C.D.N
wiatrak Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Malowania z 60 dywizjonu RAF są interesujące. Ja będę miał malowanie W.Bishopa
JacekK Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Witajcie to znowu ja Prace posuwają się powoli ze względu na troszkę inne postrzeganie przeze mnie słowa "półmakieta". Wiem - powiecie że to wszystko odpadnie przy pierwszym crashu, ale ja tak mam. Zresztą na razie nie weźmie udziału w walkach ze względu na regulamin. A ten rok czy dwa będzie modelem "all day" czyli ulubionym latadłem. malowanko znalazłem nieco inne, przepraszam wszystkich, którzy liczyli na polskie - ale słabawo z naszymi Se 5a było: jeden rozbity na pokazach na polach mokotowskich, a drugi przez piechotę bolszewicką w 1920. Więc będzie jednak brytyjski.
JacekK Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 Dla wszystkich prenumeratorów: jutro ostatni odcinek nowelki o wielkim SE 5... Trochę zeszło na urlopach, wyjazdach i takich tam... Teraz mały teaser: Pozdrowienia. Jacek
esceta Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Skoro z pianki robisz taki piękny model to może już czas na zbudowanie poważniejszej redukcji ?
noker Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 KMa robiłeś czy to jakis gotowiec? Płaty były sznurkowane? Widziałeś może mój temat jak można uzyskać fajny efekt żebrowania płatów? http://pfmrc.eu/inde...dpost__p__62613 Nieźle się prezentuje, ciekaw jestem właściwości lotnych. Model do transportu w całości? Przed lataniem zrób coś ze śmigłem bo skrzywisz ośkę w silniku przy pierwszym lądowaniu.
Andy. Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Mógłbyś coś napisać o wadze, wyposażeniu?
JacekK Opublikowano 5 Września 2013 Autor Opublikowano 5 Września 2013 Silnik Turnigy Aerodrive 210W 1000kV, serwa HK białe 9g, regiel E-flite 30A, 3S 1300 mAh - waga do lotu 725g
chaosmaker Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 no i pytanie zasadnicze - JAK LATA TO CUDO !?
JacekK Opublikowano 5 Września 2013 Autor Opublikowano 5 Września 2013 Jutro się dowiemy Noker - km z Nieuporta Great Planes, pożyczony Płaty cieniowane aerografem z dyszą 0,2 mm. Tak, model nie jest rozkładany - nie mam zaufania do takich konstrukcji, poza tym naciągi...
alenik Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Jaki uzyskujesz maxymalny czas lotu? Kadłub w środku jest wypatroszon ?
JacekK Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Opublikowano 1 Listopada 2013 Tak, kadłub jest ze ścianek klejony. Dół, boki i półokrągła góra. Czas lotu: niestety ze względu na beznadziejny silnik czyli Turnigy Aerodrive D2830/11 1000kV nie da się nim latać na 1300mAh ( pobór 19-21A na śmigle GWS 10x6) bo już jednego ugotowałem. Tutaj pomógł by tylko silnik typu PULSO 2212L/34 630 kV lub inny o niskim kV. Wtedy pobór spadłby do 6-8A. Model w tej chwili lata na 2200mAh i waży do lotu 856g. Lata spokojnie koło 7-8 min. Na zawody nie pojedzie.
marek rokowski Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 no to będziesz musial zrobic mu braciszka - lae w wersji Flip bo Flap juz jest nie martw sie;) walka z waga bywa równie fajna jak walka w powietrzu;) z czasem nabiera sie wprawy i udaje sie "podmieniać" materialy na lżejsze:) tu parę gram ,tam parę gram i okazuje się że jednak da sie;) Ps Jack, a moze pykniesz cos przez zime w ww2 ale w skali XL...-? fajne iby bylo zalatac takiego bardziej realistycznego kombata chocby jako przerywnik w zawodach
marek rokowski Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 hmm.. się już kleją Spity, P40, Hurricane,Fw190 ... (ten ostatni chyba pójdzie wolno bo gość stracił ostatnio zapał do modelarstwa;) ale że to OT to o tym już może na priv
Rekomendowane odpowiedzi