Jump to content

Holowanie szybowca-co i jak...


Rekrut:)

Recommended Posts

Witam!

Mam akrobata i mój brat sobie zakupił pewnie wielu znanego szybolka graffiti,chcę go czasem poholować ale nie wiem co i jak...jaka ma byc linka,jakiej długości,gdzie ma być zamocowana i jak sie dzieje że szybolek sie odczepia??:)

Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam:):)

Link to comment
Share on other sites

do odczepiania musi byc specjalny mechanizm....

A jak startujesz z gumy czy koledzy Cie wyciagaja to masz jakis mechanizm ?

Moze byc, owszem ale uzywa sie haczyka - odpowiednio podgietego , zaciagniecie steru wysokosci powoduje zmiane kata i wyslizgniecie sie linki z haczyka.

Potrenuj na sucho z zagietym gwozdziem :)

Link to comment
Share on other sites

no bo juz sie martwiłem ze mi trzeba jakiś sprzęt specjalny...słyszałem ze trzeba mieć taki haczyk...ja mam robionego szybola 1,5m i latałem nim,wyciągałem go za pomocą mocnej linki więc już coś umie:)i wiem jak taki haczyk wygląda.Taka linka tez może być do holu??A jakiej ma być długości i gdzie mam ja przymocować do akrobata??

Link to comment
Share on other sites

w szybowcu zaczep na dziobie, inaczej nie przejdzie, najpiej zwalniany malym serwem. W samolocie zaczep w miejscu najblizej srodka ciezkosci, tak zeby nie generowac dodatkowych momentow wzgledem plata. Co prawda kiedys do katanki decholota przy kolku ogonowym zapielismy malego szybowca ok 1,4m. Co ciekawe start obu modeli z reki, i wiekszych problemow z wyciagnieciem nie bylo :)

Link to comment
Share on other sites

Ty zamiast sie czepiac to dokladne rysunki bys mogl w tym czasie porobic

 

a co tu za rysunki :D 15m żyłki po środku ze 3 szmatki kolorowe alb piłeczki plastikowe, i wszystko czepiasz na taśme klejącą :Do akrobata mocno co by hol przywiózł na ziemie doszybowca delikatnie taśmą. W odpowiednim miejscu na 3/4 akrobat unik w lewo i w dół,szybowiec w prawo i do góry i musi się odczepić :D

Link to comment
Share on other sites

Ale żeście zamieszali :roll:

 

Zaczep holu w samolocie holującym tak jak wcześniej pisano w okolicach środka ciężkości (może być trochę za ale nie przed). Mocowanie według własnego uznania. Najlepiej zrób fotkę i wklej ją tutaj (twoja koncepcja mocowania). Tutaj masz filmik (niestety słabo widać mocowanie) lecz wykonane jest na szybko na lotnisku w postaci pętli ze sznurka łapiących za płat i kadłub (dolnopłat). Tutaj natomiast masz pokazane miejsce mocowania holu w typowym górnopłacie.

 

Zaczep w szybowcu tylko sterowany serwem. Żadne gwoździe czy taśmy. W przeciwieństwie do gumy (która notabene - jest w innym miejscu zaczepiana niż hol do ciągnięcia za samolotem) istnieje stałe naprężenie holu którego nie ma w przypadku holowania za samolotem. W tym przypadku szybowiec zmienia pozycję dość znacznie podczas holowania względem modelu holującego oraz dochodzi do poluźnień czy szarpnięć holu. Im wyżej tym częściej do tego dochodzi. Pilot szybowca musi mieć pełną kontrolę nad momentem wyczepienia holu nie tylko jeżeli chodzi o sytuacje awaryjne. Aby wykonać tak wyczep potrzebujesz serwo i kawałek drucika oraz wolny kanał w radiu (najlepiej gaz). Tutaj masz pokazany sposób wykonania wyczepu dla holu jak i w holowniku (opcjonalnie) oraz w modelu szybowca. Opisany jest też sposób dla małych modeli szybowców oszczędzających serwo. Wyczep sterowany jest serwem od steru wysokości.

 

A tak sprawdza się to w praktyce.

Link to comment
Share on other sites

:jupi: wielkie Wam wszystkim dzięki! :) jak tylko dojdzie mi pakiet do akrobata nowy(stary li-polek padł)to napisze co i jak zrobiłem i jakie są efekty:)Narazie jakoś brat bedzie latać graficiakiem który mu dzisiaj doszedł:)

pozdrawiam i wielkie dzieki :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.