Skocz do zawartości

Ruchomy wal 46ax


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem dotyczy silnika , ktory wystawilem na gieldzie na sprzedaz:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39036-ssilnik-46ax-do-naprawy/

 

Tutaj jest opis i zdjecia wiec nie bede nadpisywal.

 

Co moze spowodowac ruch walu do przodu i do tylu?Łozyska sa stabilne i dobrze pracuja. wal jest wsuniety miedzy lozyska i tlok i sa to jedyne miejsca , ktore go stabilizuja.Jesli lozyska sa ok , to czy mozliwe jest aby tlok zbyt slabo stabilizowal wal?

 

Bart

 

 

post-612-0-29243400-1376464747_thumb.jpg

post-612-0-11552600-1376464838_thumb.jpg

Opublikowano

Mały luz osiowy musi być. Silnik gdy się rozgrzeje, to się "wydłuży" i łożyska byłyby obciążone.

 

Załóż śmigło i dokręć. Zapewne piasta śmigła jest przesunięta do przodu na wale.

Opublikowano

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

Opublikowano

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

 

Wyglada na to ,ze chyba podkladka rozwiaze problem, bo jej brakowalo, musialem ja podczas wymiany smigla zgubic.

Obecnie jest dostepna w olpen tyle ,ze jest przerwa urlopowa.

Silnik ma dobra kompresje, naoliwilem i wyczyscilem wszystkie elementy wiec sprawdze z nowa podkladka.

W Catoramie kupilem podkladke ,ale jest o 2mm za szeroka, wiec nie próbuje.

 

 

Opublikowano

Ta podkładka jest po to, aby ten niewielki luz był. Bez niej po dokręceniu śmigła, piasta oprze się o korpus (obudowę łożyska) i wał nie będzie się obracał. Podkładka powinna być oryginalna o właściwej grubości z właściwą średnicą wewnętrzną i centrycznym otworem. Piasta oprze się za jej pośrednictwem o wewnętrzny pierścień łożyska i wszystko będzie ok.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.