BART Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Problem dotyczy silnika , ktory wystawilem na gieldzie na sprzedaz: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39036-ssilnik-46ax-do-naprawy/ Tutaj jest opis i zdjecia wiec nie bede nadpisywal. Co moze spowodowac ruch walu do przodu i do tylu?Łozyska sa stabilne i dobrze pracuja. wal jest wsuniety miedzy lozyska i tlok i sa to jedyne miejsca , ktore go stabilizuja.Jesli lozyska sa ok , to czy mozliwe jest aby tlok zbyt slabo stabilizowal wal? Bart
wapniak Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Mały luz osiowy musi być. Silnik gdy się rozgrzeje, to się "wydłuży" i łożyska byłyby obciążone. Załóż śmigło i dokręć. Zapewne piasta śmigła jest przesunięta do przodu na wale.
PK999 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.
BART Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz. Wyglada na to ,ze chyba podkladka rozwiaze problem, bo jej brakowalo, musialem ja podczas wymiany smigla zgubic. Obecnie jest dostepna w olpen tyle ,ze jest przerwa urlopowa. Silnik ma dobra kompresje, naoliwilem i wyczyscilem wszystkie elementy wiec sprawdze z nowa podkladka. W Catoramie kupilem podkladke ,ale jest o 2mm za szeroka, wiec nie próbuje.
andrzej_t Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Ta podkładka jest po to, aby ten niewielki luz był. Bez niej po dokręceniu śmigła, piasta oprze się o korpus (obudowę łożyska) i wał nie będzie się obracał. Podkładka powinna być oryginalna o właściwej grubości z właściwą średnicą wewnętrzną i centrycznym otworem. Piasta oprze się za jej pośrednictwem o wewnętrzny pierścień łożyska i wszystko będzie ok.
Rekomendowane odpowiedzi