Skocz do zawartości

Ruchomy wal 46ax


BART
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy silnika , ktory wystawilem na gieldzie na sprzedaz:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39036-ssilnik-46ax-do-naprawy/

 

Tutaj jest opis i zdjecia wiec nie bede nadpisywal.

 

Co moze spowodowac ruch walu do przodu i do tylu?Łozyska sa stabilne i dobrze pracuja. wal jest wsuniety miedzy lozyska i tlok i sa to jedyne miejsca , ktore go stabilizuja.Jesli lozyska sa ok , to czy mozliwe jest aby tlok zbyt slabo stabilizowal wal?

 

Bart

 

 

post-612-0-29243400-1376464747_thumb.jpg

post-612-0-11552600-1376464838_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

 

Wyglada na to ,ze chyba podkladka rozwiaze problem, bo jej brakowalo, musialem ja podczas wymiany smigla zgubic.

Obecnie jest dostepna w olpen tyle ,ze jest przerwa urlopowa.

Silnik ma dobra kompresje, naoliwilem i wyczyscilem wszystkie elementy wiec sprawdze z nowa podkladka.

W Catoramie kupilem podkladke ,ale jest o 2mm za szeroka, wiec nie próbuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta podkładka jest po to, aby ten niewielki luz był. Bez niej po dokręceniu śmigła, piasta oprze się o korpus (obudowę łożyska) i wał nie będzie się obracał. Podkładka powinna być oryginalna o właściwej grubości z właściwą średnicą wewnętrzną i centrycznym otworem. Piasta oprze się za jej pośrednictwem o wewnętrzny pierścień łożyska i wszystko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.