BART Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Problem dotyczy silnika , ktory wystawilem na gieldzie na sprzedaz: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39036-ssilnik-46ax-do-naprawy/ Tutaj jest opis i zdjecia wiec nie bede nadpisywal. Co moze spowodowac ruch walu do przodu i do tylu?Łozyska sa stabilne i dobrze pracuja. wal jest wsuniety miedzy lozyska i tlok i sa to jedyne miejsca , ktore go stabilizuja.Jesli lozyska sa ok , to czy mozliwe jest aby tlok zbyt slabo stabilizowal wal? Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
wapniak Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Mały luz osiowy musi być. Silnik gdy się rozgrzeje, to się "wydłuży" i łożyska byłyby obciążone. Załóż śmigło i dokręć. Zapewne piasta śmigła jest przesunięta do przodu na wale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PK999 Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BART Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz. Wyglada na to ,ze chyba podkladka rozwiaze problem, bo jej brakowalo, musialem ja podczas wymiany smigla zgubic. Obecnie jest dostepna w olpen tyle ,ze jest przerwa urlopowa. Silnik ma dobra kompresje, naoliwilem i wyczyscilem wszystkie elementy wiec sprawdze z nowa podkladka. W Catoramie kupilem podkladke ,ale jest o 2mm za szeroka, wiec nie próbuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Ta podkładka jest po to, aby ten niewielki luz był. Bez niej po dokręceniu śmigła, piasta oprze się o korpus (obudowę łożyska) i wał nie będzie się obracał. Podkładka powinna być oryginalna o właściwej grubości z właściwą średnicą wewnętrzną i centrycznym otworem. Piasta oprze się za jej pośrednictwem o wewnętrzny pierścień łożyska i wszystko będzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts