Jump to content

Ruchomy wal 46ax


BART
 Share

Recommended Posts

Problem dotyczy silnika , ktory wystawilem na gieldzie na sprzedaz:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39036-ssilnik-46ax-do-naprawy/

 

Tutaj jest opis i zdjecia wiec nie bede nadpisywal.

 

Co moze spowodowac ruch walu do przodu i do tylu?Łozyska sa stabilne i dobrze pracuja. wal jest wsuniety miedzy lozyska i tlok i sa to jedyne miejsca , ktore go stabilizuja.Jesli lozyska sa ok , to czy mozliwe jest aby tlok zbyt slabo stabilizowal wal?

 

Bart

 

 

post-612-0-29243400-1376464747_thumb.jpg

post-612-0-11552600-1376464838_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mały luz osiowy musi być. Silnik gdy się rozgrzeje, to się "wydłuży" i łożyska byłyby obciążone.

 

Załóż śmigło i dokręć. Zapewne piasta śmigła jest przesunięta do przodu na wale.

Link to comment
Share on other sites

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

Link to comment
Share on other sites

Mam nowy silnik asp i jest to samo. Wał daje się wysunąć w palcach po zdjęciu tłoka i korby. Pierwsze łożysko robi za ustalenie. Ściskając śmigło nakrętką dociągasz wał aż oprze się o łożysko. Luz znika. Moje doświadczenie to raptem kilka silników żarowych i wszystkie były tak zbudowane, wszystkie miały ten luz.

 

Wyglada na to ,ze chyba podkladka rozwiaze problem, bo jej brakowalo, musialem ja podczas wymiany smigla zgubic.

Obecnie jest dostepna w olpen tyle ,ze jest przerwa urlopowa.

Silnik ma dobra kompresje, naoliwilem i wyczyscilem wszystkie elementy wiec sprawdze z nowa podkladka.

W Catoramie kupilem podkladke ,ale jest o 2mm za szeroka, wiec nie próbuje.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ta podkładka jest po to, aby ten niewielki luz był. Bez niej po dokręceniu śmigła, piasta oprze się o korpus (obudowę łożyska) i wał nie będzie się obracał. Podkładka powinna być oryginalna o właściwej grubości z właściwą średnicą wewnętrzną i centrycznym otworem. Piasta oprze się za jej pośrednictwem o wewnętrzny pierścień łożyska i wszystko będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.