macowca Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Całkiem niedawno opisałem problem z ww. silnikiem ( http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36882-problem-z-emax-gf-2210/page__p__440871#entry440871 ) Otóż przy włączaniu go nie chciał wejść na obroty i chrzęścił czy tarł. Powodem tego okazał się lekko przerwany przewód od jednej z faz. Pogodziłem się z tym i kupiłem identyczny silnik. Wykonałem nim dosłownie kilka lotów deltą kiedy to 3 dni temu latałem około 8 minut, wylądowałem sobie do nogi i po dosłownie paru sekundach chciałem lecieć dalej. I znowu powtórzył się problem z tym, że silnik nie chce wejść na obroty i trze. W domu przejżałem wszystko dokładnie i silnik wydaje się nienaruszony. Pomyślałem więc, że wina leży po stronie goldów przy silniku, więc je odlutowałem i przylutowałem jeszcze raz. Następnie odpaliłem silnik i bez zmian, ale dałem full gaz i silnik zaczął się kręcić. Poszedłem więc na pole polatać. I tym razem po 8 minutach ze 2 metry nad ziemią silnik stanął. Więc ląduję, sprawdzam, silnik znowu trze, więc pare razy nim pogazowałem i wszystko znowu wróciło do normy. Lecę dalej i tym razem parenaście metrów nad ziemią, silnik stanął, więc znowu ląduję i zabieram deltę do domu. I jeszcze raz odpalam go w domu i znowu chodzi normalnie 0.o Teraz pytanie, co mi się spsuło, silnik czy regiel ? Silnik: http://www.abc-rc.pl...1200-170w-.html regiel http://www.abc-rc.pl...gramowalny.html aku: http://www.abc-rc.pl...er-dualsky.html filmik na którym słychać co się dzieje z silnikiem: http://www.youtube.com/watch?v=LbI2bJNsOJ0&feature=youtu.be Liczę na szybką odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Jak dla mnie to któryś bananek sie odpioł od regla Pierwsze to sprawdź połączenie REGIEL ------ Silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 No właśnie chodzi o to że wszystko jest dobrze zlutowane... Goldy od silnika przelutowałem, a te od regla wyglądały na dobrze przylutowane więc je zostawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeziorek74 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 [...]Teraz pytanie, co mi się spsuło, silnik czy regiel ? Silnik: http://www.abc-rc.pl...1200-170w-.html regiel http://www.abc-rc.pl...gramowalny.html aku: http://www.abc-rc.pl...er-dualsky.html [...] Liczę na szybką odpowiedź Trudno wróżyć z... pracy silnika. A tak serio - podłącz inny regulator i będziesz wiedział. Regulator jest "na styk" - niby 18A, ale budget. Może mieć 14-15A i być może już jest "przypalony". Jakie śmigło stosujesz, bo z filmu nie można wywnioskować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Śmigło nie ma tu najmniejszego znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Trochę ma. Jak mi się przerwał drucik w fazie to bez śmigła kręcił ok, a pod obciążeniem do 3/4 potem charczał piszczał i stawał. W tym przypadku myślę, że to niestety chyba znowu coś z fazami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 No nie wiem co nie tak z tym silnikiem. Wczoraj byłem latać funbatem i cały czas latał bez żadnych przerw itp. A w sumie mogę sprawdzić podpinając inny regiel/silnik ale to dopiero trochę po początku roku przyjedzie do mnie kolega, więc sobie poczekam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Kup sobie w HK nowy REGIEL i silnik za 10 dolarów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Tutaj jest problem z przypaloną izolacją na 2 fazach. Gdy silnik jest zimny to wszystko będzie ok, ale jeśli polatasz to wzrośnie temperatura i izolacja traci swoje własności i następuje tzw. "prąd upływu" (nawet znikomy, który nie spowoduje spalenia regla), oraz co za tym idzie nie ma odpowiedniego strumienia magnetycznego na uzwojeniach do rozruchu silnika. Dlatego tak zachowuje się silnik po tych 8 minutach lotu (będzie ruszał gdy dasz mu więcej gazu ). Zimny startuje normalnie. Proponuję szybką wymianę silnika bo w końcu naprawdę dojdzie do całkowitego przetopienia izolacji i co za tym idzie spalenie też regla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Nie zgodzę sie z tym ponieważ W emaxie 2822 miałem spalone na czarno 2 ozwojenia i chodził normalnie tylko ciąg spadł o jakieś 15 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Nie zgodzę sie z tym ponieważ W emaxie 2822 miałem spalone na czarno 2 ozwojenia i chodził normalnie tylko ciąg spadł o jakieś 15 % Kolego ważne jest, w którym miejscu jest uszkodzona izolacja. Jeśli nie dotykają się dwie fazy to faktycznie silnik może chodzić normalnie, ale jeśli już uszkodzenie występuje na styku faz to powstaje problem. Ciąg mogłeś mieć mniejszy dlatego, że wystąpiła mniejsza indukcja pola elektromagnetycznego. W dużych silnikach elektrycznych (nie modelarskich) wykonuje się pomiar rezystancji uzwojeń w momencie wystąpienia podobnej usterki. Proponuję koledze macowca abu zmierzył miernikiem oporność uzwojeń w swoim silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 No więc ten silnik mam już z głowy... Przyjechał dziś do mnie kolega z koleżanką, a na dworze wiało za mocno żeby im pokazać jak działa wszystko w samolocie, jak lata itp. Włączyłem go więc w pokoju i pokazałem co i jak. Włączam silnik, dałem trochę więcej niż połowę obrotów, patrzę i nagle silnik dosłownie wyleciał mi z łoża 0.o Skutki? Zdarta izolacja z jednego przewodu, a drugi prawie oderwany od silnika. Z początku myślałem że to moja wina bo za słabo dokręciłem go imbusami do łoża, ale sprawdziłem teraz i okazało się że były maksymalnie przykręcone... Za to na tej części silnika którą wtyka się w łoże, było widać ślady wyrobienia i zagłębienia spowodowane prawdopodobnie tym gdy silnik mi wyleciał, to te imbusy musiały mocno go obetrzeć. Można na to też spojrzeć optymistycznie. Dobrze, że to się stało w pokoju, a nie 30 m nad ziemią na polu... Aktualnie szukam silnika w cenie do 50zł, pasujący do regla 18A Budget http://www.abc-rc.pl...latory-esc.html i pakietu 20C 1300mah Dualsky http://www.abc-rc.pl...er-dualsky.html Dobrze też gdyby miał chociaż te 400g ciągu (ah, te moje wymagania ) Jak na razie znalazłem te: http://www.abc-rc.pl...lektryczne.html Któryś z tych ray outrunner do 50zł: http://www.nastik.pl...?sort=3a&page=1 Fajnie jakby ktoś jeszcze dzisiaj polecił jakiś silnik, ponieważ jutro chciałem wpłacić pieniądze na konto i go kupić, żeby jeszcze polatać parę razy w ostatnim tygodniu wakacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 No więc ten silnik mam już z głowy... Dlaczego? Mi zwiał z modelu wprawdzie nie silnik, ale podczas kreta bateria wybrała wolność. Niestety złączki ją przytrzymały i "wyjechała" włącznie z uzwojeniem silnika 45 minut i nawinięte nowe. 1. Zmierz średnicę drutu jakim masz nawinięty silnik i określ ile jest drutów w wiązce (u mnie były 3 - są nawijane razem) 2. Oblicz pole przekroju uzwojenia, dobierz pojedynczy drut (ja miałem 3x0.2mm - jeden 0.45mm) 3. Odwiń jeden ząb i zmierz długość uzwojenia, pomnóż przez ilość zębów, dodaj metr, pomnóż x2 lub x3 - wyjdzie pewnie z 20m 4. Znajdź zakład przewijania silników i wysęp drut - dostaniesz za piwo, na pewno taniej niż koszt przesyłki z allegr 5. Nawiń silnik. Jak dodasz zwojów - będziesz miał silnik wolniejszy, jak odejmiesz - szybszy Bartosz Jak nie będzie Ci się chciało daj znać, chętnie przygarnę zwłoki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Szymon, przeczytaj mój temat o tym silniku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39113-solved-silnik-emax-gf221030-kv1200-170w-problem-rozwiazany/page__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Każdy patent jest dobry, który prowadzi do celu. Po samochodzikach pozostał mi nawyk klejenia KAŻDEJ śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 No w sumie macie rację. Może się jeszcze pobawię w przewijanie tego silnika, co nie zmienia faktu, że i tak kupię nowy - tak na zaś Jeśli jednak nie uda mi się go przewinąć, to odezwę się do ciebie, bart07. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi