boruta Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Witam. Po długiej przerwie w lataniu (11 lat) zbudowałem Extreme 3D (z zestawu Balsacraft), jednak z obawy przed jego szybkością kupiłem trenerka ARF 40, jednak i tu mam obawy Tak więc stałem się posiadaczem jeszcze jednego modelu, mianowicie chińskiego zestawiku z allegro (taniej po kilku kretach), który przerabiam na Cox 0,8. (został mi silniczek 380, aparaturka do niego i ładowarka 12V/250mA, może ktoś reflektuje). Jako, że pierwszy raz bawie się dwupłatem, mam wątpliwości odnośnie wyważenia. Pytanie: W którym miejscu powinien znajdować się środek ciężkości? Czy sumować rzut obu płatów i traktować go jako całość? Model waży już 370g (dojdzie 2x9g serva, paliwo 15-20g, odbiornik ?g(JR 700), reszta już jest) Czy coxik to uciągnie? Jaki ekwiwalent ma cox 0,8 w szczotkowcach? Dodam, że jest to styropianik, profil mocno wklęsły, rozp. 800, dł. 700 Pozdro Janusz P.S. Może jest ktoś na tym forum, kto pomoże mi w oblotach? Okolice Czewy, najlepiej z graupnerem MX (można się połączyć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 W którym miejscu powinien znajdować się środek ciężkości? Byloby latwiej cokolwiek powiedziec - gdybys podal co to za dwuplat Cytat z Polskiej Witryny Modelarskiej "Są też programy komputerowe ułatwiające to wyliczenie. Jednak jako regułę można przyjąć na początek (tylko w razie braku informacji) ok 1/3 głębokości płata. Do pierwszego lotu zalecam umieszczenie w nosie szybowca nawet trochę za dużo ołowiu, niż za mało." Piotr Piechowski Adresik do stronki tutaj Jesli nie znasz nazwy modelu - daj zdjecie, moze ktos skojarzy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 srodek ciezkosci mozna policzyc, potrzebny jest profil plata i cieciwa, przesuniecie wzgledem siebie skrzydla dolnego i gornego, wysokosc miedzy nimi, odleglosc 1,4 sredniej cieciwy statecznika od 1/4 sredniej cieciwy skrzydla i pole powierzchni usterzenia poziomego. W wiekszosci przypadkow wypada ok 0,22 - 0,35 % sredniej cieciwy aerodynamicznej plata. Jak masz w dwuplacie przesuniecie miedzy płatami, to od środka aerodynamicznego gornego płata (czyli te 0,22-0,35 Ca) odejmij połowe tego przesuniecia ( jezeli gorne skrzydlo jest na przodzie ) Troche zamieszałem, ale mysle ze bedziesz wiedzial o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Mammuth- czy Twój cytat dotyczy szybowca dwupłatowego??? Na, którym płacie ma być liczona 1/3 cięciwy??? :devil: Boruta - program taki do wyliczania SC dwu i trój - płata znajduje sie gdzieś w moim temacie o Nieupor 11. Szukaj w elektrykach. EDIT: Odnalazłem go : http://home.arcor.de/d_meissner/ ...klikasz pierwszy link w ramce czyli Schwer......coś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boruta Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Oto zdjęcie (model pochodzi od tego użytkownika allegro, więc chyba mogę użyć jego fotki, jeżeli nie - zrobię swoją) Dolny płat wysunięty, przesunięcie płatów 60mm, cięciwa 120mm. Dodam, że to jest zabawka, na której za bardzo mi nie zależy (serva i cox kosztowały mnie 100), więc nie musi być zbyt lotny. Byle leciał i pozwolił mi nabrać troche nawyków O.K. Dam standardowo 1/3 cięciwy + 1/2 przesunięcia. Najwyżej będą poprawki. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 czy Twój cytat dotyczy szybowca dwupłatowego qrcze - doczytaj calosc z linku do konca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.