Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam paytanie dotyczące wzmocnienia depronowego (6mm) skrzydła.

 

Czy do jego wzmocnienia wystarczą 2 listewki sosnowe (np. 6x6) przyklejone jedna do krawędzi natarcia a druga do krawędzi spływu? Czy nada to skrzydłu odpowiednią sztywność i nie będzie się wyginac podczas lotów?

 

Dodam, że masa modelu to ok. 350 gramów, jest to trenerek, a powierzchnia skrzydeł to 15.6 dm2.

Opublikowano

najlepiej nakleić na środku skrzydła. Na natarciu i na spływie nic to prawie nie da. Jakiej rozpiętości jest model?

Waga 350 gramów :huh: Wrzuć jakieś zdjęcia.

Opublikowano

I takie wzmocnienie na środku skrzydła wystarczy? jaka listewka?

Skrzydła zamierzam zrobić rozpiętość 1m.

 

Waga 350gr bo kadłub plastikowy :)

Opublikowano

No właśnie nie za bardzo moge znaleść. Większośćosób wykonuje skrzydła poprzez wywinięcie depronu. a takiej dech jak ja chcę zrobić to nie mogę nigdzie znaleść.

 

 

 

Czy tego typu konstrukcja ma prawo bytu?

post-13314-0-82128600-1378227727_thumb.png

Opublikowano

Ja okleiłem skrzydło wkoło węglem .5x3 i jest bardzo sztywne. Normalnie wystarcza pręt fi2-3mm zatopiony w skrzydle. Takie listewki (6x6) będą bardzo ciężkie w Twojej konstrukcji.

Opublikowano

Do trenerka zrób skrzydło o profilu KMF 3 i jako wzmocnienie daj jedną listewke sosnową o przekroju 5x3 mm. Ten profil ma dobrą nośność a ta listewka z powodzeniem Ci wystarczy. I tak jak koledzy wyżej: szukaj i czytaj. Tu jest ogrom wiedzy ;):D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Poczytaj o tych profilach w warsztacie. Listewke wklej tam gdzie będzie zaczynał się drugi stopień profilu KMF ;) i wklej ją na "sztorc" a nie na płask ;)

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Robertus, chwalić to nie ma się czym - jest to model thunderbird glider, do którego zastosowałem silnik emax gf 2210/20, pakiet 2s 1300mah firmy abc power, oraz szkrzydła własnej roboty z profilem kfm 3 rozpiętości 1200 mm, wykonane z depronu 6mm. Na silniku, który był w nim na początku ledwo dawało się wystartować, a styropianowe skrzydła pękły przy każdym lądowaniu.

 

Tak wygląda teraz:

 

post-13314-0-16712100-1379256475_thumb.jpg

 

I zdjęcia z latania:

 

post-13314-0-87482900-1379256519_thumb.jpgpost-13314-0-00733800-1379256531_thumb.jpgpost-13314-0-64812700-1379256539_thumb.jpgpost-13314-0-25113700-1379256546_thumb.jpgpost-13314-0-79406300-1379256552_thumb.jpg

 

 

Jestem całkiem zadowolony z lotów, dziś udało mi się utrzymać go w powietrzu przez 10 min.

 

I najlepsze na koniec-nigdy nie urzywałem symulatora ;) Jednak początkującym polecam jego używanie, gdyż wiele stresu kosztował mnie brak treningu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Właśnie, że jest. Ja tu widzę bardzo fajną przeróbkę. Takie drugie życie modelu.

Z mojej strony proponowałbym Ci te uszy ustawić pod skosem, nie pionowo, np 45stopni i nakleić na nie jeden stopień aby wyszło kfm2. Będzie stabilniejszy.

Opublikowano

Całkiem ciekawy pomysł z tym kfm na uszy. Biorę się do realizacji i jak będzie czas to jeszcze dziś pójdę polatać i powiem jak się sprawuje :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.