jakubk Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Witam, Mam do przekazania do testów, nowoczesny pakiet napędowy Li-pol 2200mAh 3s 25c firmy Gens Ace. http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html Pakiet przeznaczony do modeli śmigłowców klasy 450, jak również do akrobatów i szybowców. Zainteresowanych testowaniem, doświadczonych Modelarzy proszę o informację w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Chętnie podejmę się testowania, szybowce i edf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj123 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Witam, ponieważ zawsze byłem ciekawy jakości Gens'ów więc postanowiłem je porównać do tych, na kórych latałem do tej pory: Rhino i Zippy. Przesyłam końcowy test i wnioski porównania pakietów do 450. Pakiety testowe pochodzą ze sklepu HK i F3M w Warszawie. Linki do konkretnych produktów podaję przy nazwach. Model: HK 450 TT FBL: BeastX Motor: TGY 2223 3500 ESC: TGY Plush 40A Telemetry: TM1000/DX8 Telemetry warn: 10.8V/3.6V PEAK Normal THR. Curve (5 point): 0-45-63-72-80 PIT. Curve (5 point): 30-40-50-75-100 Zippy Compact 2450mAh 35C źródło: http://hobbyking.com...ct%202450%2035c GENS ACE 2200mAh 25C źródło: http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html Rhino 2250mAh 30C źródło http://hobbyking.com...ino%202250%203s Wnioski Rhino- szybki czas ładowania i stosunkowo mała ilość prądu jest skutkiem zawyżonego C. Spadek napięcia następuje znacznie szybciej niż wyładowanie się akumulatora. Im mniejsze obciążenie tym będzie dłuższa praca do osiągnięcia napięcia minimalnego. W przypadku IDLU UP zwiększenie poboru nie powoduje zwiększonego zużycia akumulatora tylko szybsze osiągnięcie napięcia minimalnego w peak’u. Zippy Compact- właściwie wnioski są tu identyczne. Poza tym trafiły mi się dwa pakiety o dosyć różnych charakterystykach Gens Ace- zwiększone C w porównaniu do konkurentów powoduje, że można uzyskać lepsze osiągi gdyż napięcie minimalne nawet w peak’ach jest osiągane z powodu rozładowania akumulatora a nie spadku jego wydajności w momentach przeciążenia. Widać to z resztą w przypadku porównania pojemności po ładowaniu. Przy obecnych cenach w HK a co za tym idzie w Polsce osobiście wybrał bym Gens’a. Zwłaszcza, że dostępny jest od ręki w Warszawie. W cenie jest to różnica parunastu złotych a w wydajności w mojej opinii znacznie większa. Ważne jest też ostatni element. W przypadku firmy, która nie zaniża parametru C można mieć nadzieję, że jakość użytych ogniw jest lepsza, a co za tym idzie wiąże się to bezpośrednio z trwałością pakietu. Opinie subiektywne, szacowany błąd pomiarów <10%. Oczywiście parametr: Cena za 1 sekundę lotu jest stworzony tylko na potrzeby porównania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Wojtek, Jak dla mnie to nie jest prawidlowo przeprowadzony test a juz nic nie mowie o wnioskach - dodam nie jestem biegly w pradach. Mam w zwiazku z tym pare pytan: Na jakiej podstawie wyciagnales wnioski na temat zawyzonego/zwiekszonego oslawionego "C"? Co to jest Max roznice w V/cele. Tzn kiedy to bylo mierzone Na pierwszy rzut oka widac ze Zippy byly troche (10%) bardziej obciazone ale moze to wina start lub czegos innego Mi na przyklad wychodzi ze Gensy potrzebuja dluzszego czasu ladowania w stosunku do Zippy - pytanie dlaczego. Po danych przedstawionych przez Ciebie mozna wnioskowac ze Gensy maja plaska charakterysyke rozladowania w stosunku do Zippy -85% nom pojemnosci osiagaja przy 3,6 (ma to dobre i zle strony), pytanie co dalej jak szybko i kiedy im to nagle spada. I najwazniejsze jaka byla rezystancja wew poszczegolnych cel i jaki byl jej rozrzut w baterii. Dodam ze nie chce "atakowac" najzwyczajniej w swiecie pytam bo jestem ciekaw, a same baterie sa pewnie godne uwagi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj123 Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Jeżeli chodzi o wnioski to przy założeniu, że charakterystyka rozładowywania była zbliżona (o ile to możliwe podczas lotu a nie na stanowisku testowym) sam czas lotu jest bardzo istotnym wskaźnikiem. Zaczynając spodziewałem się różnicy do Zippy może 1 minuty więc te rezultaty już mnei mile zaskoczyły. W przypadku przeciążenia takiego źródła gwałtownie spada napięcie więc skoro określamy ten sam koniec testowania (3.6 w peak'u) a pobrany prąd podcas ładowania jest tak rożny to znaczy w zawyżonych C jest on znacznie mniejszy niż w Gens'ach to oznacza, że ogniwa te mają jeszcze zapas "pojemności" ale nie są wstanie oddać go pod takim obciążeniem - czyli nieprawdziwe C. Dodam, że obciążenie nie przekroczyło 20A a na pewno nie przekroczyło 30A czyli około 10-15C. (pomiary tego helikoptera telemetrią) Test, kóry by dobitnie pokazał, że parametr C jest zawyżany to rozładowanie wszystkich pakietów prądem na przykład 2C wtedy jestem pewien, że czasy były by bardzo zblizone do siebie. W przeciwnym wypadku była by zawyżona pojemność. Ale to i tak niewiele wpływa na test bo czas lotu, powtórzony parę razy tą różnicę podtrzymuje. Jeżeli chcielibyśmy określić różnice w C należało by przedstawić prąd rozładowywania w funkcji czasu pracy: im większy prąd tym problem C by bardziej wpływał na czas pracy. Ta obserwacja była bazą do wniosków. Wnioski tez mialy odpowiedzieć na pytanie jaki pakiet warto kupić (w mojej ocenie) i na takie pytanie odpowiadają przy analizie ceny, jakości wydajności etc. A ciekowaość, czy raczej potwierdzenie jakości Gensów wzięła sie z faktu znacznego pogorszenia się jakości Rhino pomimo prawidłowej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj123 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Po około pół roku używania Gensów w 450 mogę tylko potwierdzić wnioski z testów. Ponieważ zacząłem latac rochę ostrzej więc różnica w jakości/długości lotu jest bardziej widoczna. Dodatkowo pakiety te są nadal twarde i podczas ładowania wchodzi tam praktycznie tyle prądu co na początku. Obecnie na Gensach robię około 3.5min a na pozostałych pooniżej 3 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.