jakubk Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Witam, Mam do przekazania do testów, nowoczesny pakiet napędowy Li-pol 2200mAh 3s 25c firmy Gens Ace. http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html Pakiet przeznaczony do modeli śmigłowców klasy 450, jak również do akrobatów i szybowców. Zainteresowanych testowaniem, doświadczonych Modelarzy proszę o informację w tym wątku. Cytuj
ArabaT Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Chętnie podejmę się testowania, szybowce i edf Cytuj
woj123 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Witam, ponieważ zawsze byłem ciekawy jakości Gens'ów więc postanowiłem je porównać do tych, na kórych latałem do tej pory: Rhino i Zippy. Przesyłam końcowy test i wnioski porównania pakietów do 450. Pakiety testowe pochodzą ze sklepu HK i F3M w Warszawie. Linki do konkretnych produktów podaję przy nazwach. Model: HK 450 TT FBL: BeastX Motor: TGY 2223 3500 ESC: TGY Plush 40A Telemetry: TM1000/DX8 Telemetry warn: 10.8V/3.6V PEAK Normal THR. Curve (5 point): 0-45-63-72-80 PIT. Curve (5 point): 30-40-50-75-100 Zippy Compact 2450mAh 35C źródło: http://hobbyking.com...ct%202450%2035c GENS ACE 2200mAh 25C źródło: http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html Rhino 2250mAh 30C źródło http://hobbyking.com...ino%202250%203s Wnioski Rhino- szybki czas ładowania i stosunkowo mała ilość prądu jest skutkiem zawyżonego C. Spadek napięcia następuje znacznie szybciej niż wyładowanie się akumulatora. Im mniejsze obciążenie tym będzie dłuższa praca do osiągnięcia napięcia minimalnego. W przypadku IDLU UP zwiększenie poboru nie powoduje zwiększonego zużycia akumulatora tylko szybsze osiągnięcie napięcia minimalnego w peak’u. Zippy Compact- właściwie wnioski są tu identyczne. Poza tym trafiły mi się dwa pakiety o dosyć różnych charakterystykach Gens Ace- zwiększone C w porównaniu do konkurentów powoduje, że można uzyskać lepsze osiągi gdyż napięcie minimalne nawet w peak’ach jest osiągane z powodu rozładowania akumulatora a nie spadku jego wydajności w momentach przeciążenia. Widać to z resztą w przypadku porównania pojemności po ładowaniu. Przy obecnych cenach w HK a co za tym idzie w Polsce osobiście wybrał bym Gens’a. Zwłaszcza, że dostępny jest od ręki w Warszawie. W cenie jest to różnica parunastu złotych a w wydajności w mojej opinii znacznie większa. Ważne jest też ostatni element. W przypadku firmy, która nie zaniża parametru C można mieć nadzieję, że jakość użytych ogniw jest lepsza, a co za tym idzie wiąże się to bezpośrednio z trwałością pakietu. Opinie subiektywne, szacowany błąd pomiarów <10%. Oczywiście parametr: Cena za 1 sekundę lotu jest stworzony tylko na potrzeby porównania Cytuj
psiwak Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Wojtek, Jak dla mnie to nie jest prawidlowo przeprowadzony test a juz nic nie mowie o wnioskach - dodam nie jestem biegly w pradach. Mam w zwiazku z tym pare pytan: Na jakiej podstawie wyciagnales wnioski na temat zawyzonego/zwiekszonego oslawionego "C"? Co to jest Max roznice w V/cele. Tzn kiedy to bylo mierzone Na pierwszy rzut oka widac ze Zippy byly troche (10%) bardziej obciazone ale moze to wina start lub czegos innego Mi na przyklad wychodzi ze Gensy potrzebuja dluzszego czasu ladowania w stosunku do Zippy - pytanie dlaczego. Po danych przedstawionych przez Ciebie mozna wnioskowac ze Gensy maja plaska charakterysyke rozladowania w stosunku do Zippy -85% nom pojemnosci osiagaja przy 3,6 (ma to dobre i zle strony), pytanie co dalej jak szybko i kiedy im to nagle spada. I najwazniejsze jaka byla rezystancja wew poszczegolnych cel i jaki byl jej rozrzut w baterii. Dodam ze nie chce "atakowac" najzwyczajniej w swiecie pytam bo jestem ciekaw, a same baterie sa pewnie godne uwagi. Pozdrawiam Cytuj
woj123 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Jeżeli chodzi o wnioski to przy założeniu, że charakterystyka rozładowywania była zbliżona (o ile to możliwe podczas lotu a nie na stanowisku testowym) sam czas lotu jest bardzo istotnym wskaźnikiem. Zaczynając spodziewałem się różnicy do Zippy może 1 minuty więc te rezultaty już mnei mile zaskoczyły. W przypadku przeciążenia takiego źródła gwałtownie spada napięcie więc skoro określamy ten sam koniec testowania (3.6 w peak'u) a pobrany prąd podcas ładowania jest tak rożny to znaczy w zawyżonych C jest on znacznie mniejszy niż w Gens'ach to oznacza, że ogniwa te mają jeszcze zapas "pojemności" ale nie są wstanie oddać go pod takim obciążeniem - czyli nieprawdziwe C. Dodam, że obciążenie nie przekroczyło 20A a na pewno nie przekroczyło 30A czyli około 10-15C. (pomiary tego helikoptera telemetrią) Test, kóry by dobitnie pokazał, że parametr C jest zawyżany to rozładowanie wszystkich pakietów prądem na przykład 2C wtedy jestem pewien, że czasy były by bardzo zblizone do siebie. W przeciwnym wypadku była by zawyżona pojemność. Ale to i tak niewiele wpływa na test bo czas lotu, powtórzony parę razy tą różnicę podtrzymuje. Jeżeli chcielibyśmy określić różnice w C należało by przedstawić prąd rozładowywania w funkcji czasu pracy: im większy prąd tym problem C by bardziej wpływał na czas pracy. Ta obserwacja była bazą do wniosków. Wnioski tez mialy odpowiedzieć na pytanie jaki pakiet warto kupić (w mojej ocenie) i na takie pytanie odpowiadają przy analizie ceny, jakości wydajności etc. A ciekowaość, czy raczej potwierdzenie jakości Gensów wzięła sie z faktu znacznego pogorszenia się jakości Rhino pomimo prawidłowej eksploatacji. Cytuj
woj123 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Po około pół roku używania Gensów w 450 mogę tylko potwierdzić wnioski z testów. Ponieważ zacząłem latac rochę ostrzej więc różnica w jakości/długości lotu jest bardziej widoczna. Dodatkowo pakiety te są nadal twarde i podczas ładowania wchodzi tam praktycznie tyle prądu co na początku. Obecnie na Gensach robię około 3.5min a na pozostałych pooniżej 3 min. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.