Jump to content

Pakiet Gens Ace 2200 3S do testów


jakubk
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam do przekazania do testów, nowoczesny pakiet napędowy Li-pol 2200mAh 3s 25c firmy Gens Ace.

http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html

gens_ace_lipo.JPG

 

Pakiet przeznaczony do modeli śmigłowców klasy 450, jak również do akrobatów i szybowców.

 

Zainteresowanych testowaniem, doświadczonych Modelarzy proszę o informację w tym wątku.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

 

ponieważ zawsze byłem ciekawy jakości Gens'ów więc postanowiłem je porównać do tych, na kórych latałem do tej pory: Rhino i Zippy.

 

Przesyłam końcowy test i wnioski porównania pakietów do 450. Pakiety testowe pochodzą ze sklepu HK i F3M w Warszawie. Linki do konkretnych produktów podaję przy nazwach.

 

Model: HK 450 TT

FBL: BeastX

Motor: TGY 2223 3500

ESC: TGY Plush 40A

Telemetry: TM1000/DX8

Telemetry warn: 10.8V/3.6V PEAK

Normal

THR. Curve (5 point): 0-45-63-72-80

PIT. Curve (5 point): 30-40-50-75-100

 

 

Zippy Compact 2450mAh 35C źródło: http://hobbyking.com...ct%202450%2035c

stat_zippy.png

GENS ACE 2200mAh 25C źródło: http://www.ef3m.pl/2...5c-deans-t.html

stat_gens.png

Rhino 2250mAh 30C źródło http://hobbyking.com...ino%202250%203s

stat_rhino.png

 

 

Wnioski

 

Rhino- szybki czas ładowania i stosunkowo mała ilość prądu jest skutkiem zawyżonego C. Spadek napięcia następuje znacznie szybciej niż wyładowanie się akumulatora. Im mniejsze obciążenie tym będzie dłuższa praca do osiągnięcia napięcia minimalnego.

W przypadku IDLU UP zwiększenie poboru nie powoduje zwiększonego zużycia akumulatora tylko szybsze osiągnięcie napięcia minimalnego w peak’u.

 

Zippy Compact- właściwie wnioski są tu identyczne. Poza tym trafiły mi się dwa pakiety o dosyć różnych charakterystykach

 

Gens Ace- zwiększone C w porównaniu do konkurentów powoduje, że można uzyskać lepsze osiągi gdyż napięcie minimalne nawet w peak’ach jest osiągane z powodu rozładowania akumulatora a nie spadku jego wydajności w momentach przeciążenia. Widać to z resztą w przypadku porównania pojemności po ładowaniu.

 

Przy obecnych cenach w HK a co za tym idzie w Polsce osobiście wybrał bym Gens’a. Zwłaszcza, że dostępny jest od ręki w Warszawie. W cenie jest to różnica parunastu złotych a w wydajności w mojej opinii znacznie większa.

 

Ważne jest też ostatni element. W przypadku firmy, która nie zaniża parametru C można mieć nadzieję, że jakość użytych ogniw jest lepsza, a co za tym idzie wiąże się to bezpośrednio z trwałością pakietu.

 

Opinie subiektywne, szacowany błąd pomiarów <10%.

 

Oczywiście parametr: Cena za 1 sekundę lotu jest stworzony tylko na potrzeby porównania :)

Link to comment
Share on other sites

Wojtek,

Jak dla mnie to nie jest prawidlowo przeprowadzony test a juz nic nie mowie o wnioskach - dodam nie jestem biegly w pradach.

Mam w zwiazku z tym pare pytan:

Na jakiej podstawie wyciagnales wnioski na temat zawyzonego/zwiekszonego oslawionego "C"?

Co to jest Max roznice w V/cele. Tzn kiedy to bylo mierzone

Na pierwszy rzut oka widac ze Zippy byly troche (10%) bardziej obciazone ale moze to wina start lub czegos innego

Mi na przyklad wychodzi ze Gensy potrzebuja dluzszego czasu ladowania w stosunku do Zippy - pytanie dlaczego.

Po danych przedstawionych przez Ciebie mozna wnioskowac ze Gensy maja plaska charakterysyke rozladowania w stosunku do Zippy -85% nom pojemnosci osiagaja przy 3,6 (ma to dobre i zle strony), pytanie co dalej jak szybko i kiedy im to nagle spada.

I najwazniejsze jaka byla rezystancja wew poszczegolnych cel i jaki byl jej rozrzut w baterii.

 

Dodam ze nie chce "atakowac" najzwyczajniej w swiecie pytam bo jestem ciekaw, a same baterie sa pewnie godne uwagi.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o wnioski to przy założeniu, że charakterystyka rozładowywania była zbliżona (o ile to możliwe podczas lotu a nie na stanowisku testowym) sam czas lotu jest bardzo istotnym wskaźnikiem. Zaczynając spodziewałem się różnicy do Zippy może 1 minuty więc te rezultaty już mnei mile zaskoczyły.

 

W przypadku przeciążenia takiego źródła gwałtownie spada napięcie więc skoro określamy ten sam koniec testowania (3.6 w peak'u) a pobrany prąd podcas ładowania jest tak rożny to znaczy w zawyżonych C jest on znacznie mniejszy niż w Gens'ach to oznacza, że ogniwa te mają jeszcze zapas "pojemności" ale nie są wstanie oddać go pod takim obciążeniem - czyli nieprawdziwe C.

Dodam, że obciążenie nie przekroczyło 20A a na pewno nie przekroczyło 30A czyli około 10-15C. (pomiary tego helikoptera telemetrią)

 

Test, kóry by dobitnie pokazał, że parametr C jest zawyżany to rozładowanie wszystkich pakietów prądem na przykład 2C wtedy jestem pewien, że czasy były by bardzo zblizone do siebie. W przeciwnym wypadku była by zawyżona pojemność. Ale to i tak niewiele wpływa na test bo czas lotu, powtórzony parę razy tą różnicę podtrzymuje.

 

Jeżeli chcielibyśmy określić różnice w C należało by przedstawić prąd rozładowywania w funkcji czasu pracy: im większy prąd tym problem C by bardziej wpływał na czas pracy.

 

Ta obserwacja była bazą do wniosków.

 

Wnioski tez mialy odpowiedzieć na pytanie jaki pakiet warto kupić (w mojej ocenie) i na takie pytanie odpowiadają przy analizie ceny, jakości wydajności etc.

 

A ciekowaość, czy raczej potwierdzenie jakości Gensów wzięła sie z faktu znacznego pogorszenia się jakości Rhino pomimo prawidłowej eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Po około pół roku używania Gensów w 450 mogę tylko potwierdzić wnioski z testów. Ponieważ zacząłem latac rochę ostrzej więc różnica w jakości/długości lotu jest bardziej widoczna. Dodatkowo pakiety te są nadal twarde i podczas ładowania wchodzi tam praktycznie tyle prądu co na początku.

 

Obecnie na Gensach robię około 3.5min a na pozostałych pooniżej 3 min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.