Jump to content

Uzagi-napęd


robloz

Recommended Posts

Guest Jerzy Markiton

Montowałem oba napędy, zarówno speed 280, 300 (z przekładniami) jak i bezszczotkowce. Aktualnie robimy serię małych Zagi z przednim napędem bo chcemy poćwiczyć Combat.

W czym problem ?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Patryk.

Ja zrobiłem Uzagi bez steru wysokości, tylko lotki (może to błąd). Więc planowałem założyć napęd pchający. Do tej pory latałem klasycznymi samolotami i nie wiem jak się zachowuje skrzydło.

Jak zamieścić imię w sygnaturze?

Link to comment
Share on other sites

Uzagi to po prostu Tzagi ze sterem wysokości ;)

 

Patryk, nie mieszaj :mrgreen: , Zagi (pierwowzór bardzo popularny we włoszech) to latajace skrzydło w wersji bez napędu czyli "zboczony" szybowiec, a TZagi to już klon jest też wersja z napędem ;D Oba modele mają sterowanie lotkami w konfiguracji delta, czyli posiadają i wysokość i kierunek :wink:

 

polecam http://tzagi.altervista.org/

 

Tak na marginesie - bardzo wdzięczny model, miałem w wykonaniu styro + papier pakowy, styrodur + taśma pakowa oraz styro + krycie balsą. Wszytkie w wykonaniu z silnikami pchającymi :idea:

Link to comment
Share on other sites

Patryk, nie mieszaj :mrgreen: , Zagi (pierwowzór bardzo popularny we włoszech) to latajace skrzydło w wersji bez napędu czyli "zboczony" szybowiec, a TZagi to już klon jest też wersja z napędem ;D Oba modele mają sterowanie lotkami w konfiguracji delta, czyli posiadają i wysokość i kierunek :wink:

 

polecam http://tzagi.altervista.org/

 

Tak na marginesie - bardzo wdzięczny model, miałem w wykonaniu styro + papier pakowy, styrodur + taśma pakowa oraz styro + krycie balsą. Wszytkie w wykonaniu z silnikami pchającymi :idea:

 

To ja już sam nie wiem. W życiu nie wiedziałem że zagi ma ster kierunku! Chyba że chodzi Ci o mikser delta tzn sterolotki.

 

Bazuje się na stronie modelarski.net która właśnie coś ostatnio nie chce działać.

I właśnie wcale nie tak dawno Pleses dodał wpis o Uzagim. Tzn zagi z lotkami i oddzielnym sterem wysokości. Nie wiem czy to widziałeś.

Link to comment
Share on other sites

Śmigło dobiera się do silnika.

 

Dokładnie tak, jednak silniczek ze względu na wielkość śmigła powinien być raczej wysoko obrotowy.

Poszperaj na stronce do której podałem link - "Power Zagi" tam jest kawa na ławę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Może mi ktoś podać kąty ustawienia silnika?

Tego nikt Ci nie poda dokładnie dla Twojego modelu. W napędzie pchającym, jeśli silnik będzie umieszczony powyżej środka oporu aerodynamicznego, powinien on "dociskać" tył modelu w dół, przeciwdziałając opuszczaniu nosa. W zagi wykłonu nie stosowałem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

W TZagi stosowałem zawsze skłon silnika w dół, tzn. śmigło w dół jakieś 5-6 st. na początek. Silniki na łożu (280, 300)mocowane były gumką i zawsze można było to skorygować. Czasem były to klinki z balsy 4mm. Zawsze reguluję chłopcom silniki tak, żeby na full gaz dostać jak najmniejsze wznoszenie. Powodzenia, to naprawdę wdzięczny model.....

280, 300 stosowaliśmy zawsze z przekładniami i śmigłami 250-300mm. Jak się nie mieściły to przycinało się lotki...Na POT-3b z przekładnią 1:5 silniczek na full brał niecałe 3 A. Na 7x Kan 650 ponad 0,5 godz. wyśmienitej zabawy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.