Jump to content

Uzagi-napęd


robloz

Recommended Posts

Posted

Witam.

Czy montował ktoś napęd do skrzydła "Uzagi". Jeżeli tak, to napęd pchający czy tradycyjny t.j. z przodu?

Guest Jerzy Markiton
Posted

Montowałem oba napędy, zarówno speed 280, 300 (z przekładniami) jak i bezszczotkowce. Aktualnie robimy serię małych Zagi z przednim napędem bo chcemy poćwiczyć Combat.

W czym problem ?

Guest Jerzy Markiton
Posted

Przepraszam, nie zauważyłem tego "U"....Robimy tylko jakieś tam małe zagi - 1m. Sorrki

Posted

Dzięki Patryk.

Ja zrobiłem Uzagi bez steru wysokości, tylko lotki (może to błąd). Więc planowałem założyć napęd pchający. Do tej pory latałem klasycznymi samolotami i nie wiem jak się zachowuje skrzydło.

Jak zamieścić imię w sygnaturze?

Posted

Uzagi to po prostu Tzagi ze sterem wysokości ;)

Czyli Ty wykonałeś Tzagiego. Ja miałem ten model właśnie z napędem pchającym. Teraz robię wersję ciągnącą, zobaczymy co z tego wyjdzie. :)

Posted

Witam.

Być może to jest Tzagi (na planie było U, pewnie jakiś błąd)Jakię były kąty zaklinowania silnika?

Pozdrawiam

Posted
Uzagi to po prostu Tzagi ze sterem wysokości ;)

 

Patryk, nie mieszaj :mrgreen: , Zagi (pierwowzór bardzo popularny we włoszech) to latajace skrzydło w wersji bez napędu czyli "zboczony" szybowiec, a TZagi to już klon jest też wersja z napędem ;D Oba modele mają sterowanie lotkami w konfiguracji delta, czyli posiadają i wysokość i kierunek :wink:

 

polecam http://tzagi.altervista.org/

 

Tak na marginesie - bardzo wdzięczny model, miałem w wykonaniu styro + papier pakowy, styrodur + taśma pakowa oraz styro + krycie balsą. Wszytkie w wykonaniu z silnikami pchającymi :idea:

Posted

Patryk, nie mieszaj :mrgreen: , Zagi (pierwowzór bardzo popularny we włoszech) to latajace skrzydło w wersji bez napędu czyli "zboczony" szybowiec, a TZagi to już klon jest też wersja z napędem ;D Oba modele mają sterowanie lotkami w konfiguracji delta, czyli posiadają i wysokość i kierunek :wink:

 

polecam http://tzagi.altervista.org/

 

Tak na marginesie - bardzo wdzięczny model, miałem w wykonaniu styro + papier pakowy, styrodur + taśma pakowa oraz styro + krycie balsą. Wszytkie w wykonaniu z silnikami pchającymi :idea:

 

To ja już sam nie wiem. W życiu nie wiedziałem że zagi ma ster kierunku! Chyba że chodzi Ci o mikser delta tzn sterolotki.

 

Bazuje się na stronie modelarski.net która właśnie coś ostatnio nie chce działać.

I właśnie wcale nie tak dawno Pleses dodał wpis o Uzagim. Tzn zagi z lotkami i oddzielnym sterem wysokości. Nie wiem czy to widziałeś.

Posted
W życiu nie wiedziałem że zagi ma ster kierunku! Chyba że chodzi Ci o mikser delta tzn sterolotki.

 

Dokładnie o to chodzi :wink: Delta też nie ma steru kierunku ... a sręcywuje :devil:

Posted

Może mi ktoś podać kąty ustawienia silnika?

Jakie dać śmigło?(planuję założyć bezszczotkę)

Posted

Śmigło dobiera się do silnika. Jeśli będziesz kupował w sklepie internetowym to powinni podać w opisie jakie śmigło jest Ci potrzebne. Co do skłonu to się nie wypowiadam bo zapomniałem już jak to było w napędzie pchającym :mrgreen:

Posted
Śmigło dobiera się do silnika.

 

Dokładnie tak, jednak silniczek ze względu na wielkość śmigła powinien być raczej wysoko obrotowy.

Poszperaj na stronce do której podałem link - "Power Zagi" tam jest kawa na ławę :wink:

Posted
Może mi ktoś podać kąty ustawienia silnika?

Tego nikt Ci nie poda dokładnie dla Twojego modelu. W napędzie pchającym, jeśli silnik będzie umieszczony powyżej środka oporu aerodynamicznego, powinien on "dociskać" tył modelu w dół, przeciwdziałając opuszczaniu nosa. W zagi wykłonu nie stosowałem.

Guest Jerzy Markiton
Posted

W TZagi stosowałem zawsze skłon silnika w dół, tzn. śmigło w dół jakieś 5-6 st. na początek. Silniki na łożu (280, 300)mocowane były gumką i zawsze można było to skorygować. Czasem były to klinki z balsy 4mm. Zawsze reguluję chłopcom silniki tak, żeby na full gaz dostać jak najmniejsze wznoszenie. Powodzenia, to naprawdę wdzięczny model.....

280, 300 stosowaliśmy zawsze z przekładniami i śmigłami 250-300mm. Jak się nie mieściły to przycinało się lotki...Na POT-3b z przekładnią 1:5 silniczek na full brał niecałe 3 A. Na 7x Kan 650 ponad 0,5 godz. wyśmienitej zabawy.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.