Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy istnieje jakiś dobry wzorzec, który umożliwia dobranie odpowiedniego śmigła i silnika do budowanego modelu, wiem, że mogę bazować na opiniach użytkowników, którzy taki model posiadają, ale chciałbym sam posiąść taką wiedzę. Na co zwracać i jak wpływa: masa samolotu? powierzchnia skrzydeł? jak dobrać śmigło i silnik? Jak żeby model latał wolniej a jak szybciej itp...

Opublikowano

Głównym "faktorem" jest masa modelu a co za tytm idzie, ciąg silnika w zestawieniu z odpowiednim śmigłem. W zależności od przeznaczenia modelu - akrobat, trenerek, motoszybowiec itd. itd. ciąg może / powinien być równy masie modelu, może być połowę mniejszy lub powinien być ze 2 razy większy. Kolejnym czynnikiem jest kompromis - ciąg / pobór prądu. Tu się już kłania dobór śmigła i pakietu, tak by lot nie trwał 3 minuty do rozładowania i tak by model nie był za ciężki (z razji większego pakietu) i nie latał jak rakieta przez swoją masę. Temat długi jak rzeka, większość to już eksperymenty w locie, pomiary i próby śmigieł. Mniej więcej zobaczysz jak to wygląda z tego wątku. Robert bardzo pomógł i ładnie wyjaśnił.

 

http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1

 

Pozdrawiam !

Opublikowano

Co masz na myśli pisząc, model latał wolniej? czy prędkość minimalną, czy maksymalną. Poza tym od sterowania prędkością masz drążek gazu.

Opublikowano

idfx dzięki.

robertus - chodzi mi o to czy da się sterować prędkością, czyli żeby przedmiot leciał wolno, a np: zmieniając rozmiar śmigła leciał szybciej? Czy coś namieszałem?

Opublikowano

Najpierw załóż prędkość minimalną, zanim model się nie przewali na płat i nie runie w korku (rozpędź na silniku i się baw bez niego). Jak zacznie się przewalać to przy odrobinie treningu dajesz gaz i go "reanimujesz". O tym decyduje powierzchnia nośna płatów i masa modelu. Silnik to inna bajka. Możesz mieć spory ciąg i małą prędkość i odwrotnie. Tego się nie da słowami wytłumaczyć co od czego i jak zależy :) To są tygodnie a może i miesiące prób i analiz, ale właśnie w tym cała zabawa a nie w trenerku, którym latamy bez opamiętania wokół głowy ;)

Opublikowano

Na prędkość minimalną ma wpływ obciążenie powierzchni nośnej, czyli stosunek wagi modelu do powierzchni skrzydła w gramach na dm2. Im mniejsza jest ta wartość tym model wolniej może lecieć i jest sterowny. Będzie wtedy leciał wolno szybując. Inaczej, przekłada się to na niską prędkość lądowania.

Duże obciążenie skrzydła do wysoka prędkość minimalna. Czyli trzeba lecieć szybciej aby model był sterowny, gdy ujmiemy gazu model zacznie obniżać lot i spadać.

 

Inny aspekt

Masz już model ze śmigłem 8x4 i wydaje się, że jego prędkość maksymalna jest mała, możesz go trochę przyśpieszyć zakładając śmigło 7x6, lub 8x7 pod warunkiem, że silnik obsłuży takie śmigło. O tym pisałem w wątku który przytoczył Kacper.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.