japim Opublikowano 25 Stycznia 2008 Opublikowano 25 Stycznia 2008 A ja uczciwie przyznam się, że jak na pierwszą spalinkę wybór kombata to dość ryzykowna decyzja. Fokker: nie będzie tak źle. Kolega któremu oddałem mojego prototypowego kombatowego mustanga ze styroduru nauczył się na nim latać. Oto filmik z jednego ze startów: http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo/movies/start_p51.wmv Oczywiście model wygląda jakby go wyjąć psu z gardła, ale spełnił swoją funkcję w 200%
elektron Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2008 MODEL SKONCZONY W 100% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Model wyszedl gotowy do lotu bez paliwa 915g a z paliwem 1025g czyli patrzac na inne konstrukcje jest sredni ( chociaz wyposazenie ma lekkie :/ ) Teraz ide na 18tke kolegi wiec zdjecia wkleje jutro. O ile stan pilota bedzie odpowiedni po nie przespanej nocy i pogoda ok to jutro oblot A ja uczciwie przyznam się, że jak na pierwszą spalinkę wybór kombata to dość ryzykowna decyzja. Fokker a kto powiedzial ze to moja pierwsza spalina ?? Mialem przed tym spalinowego trenerko-akrobata - http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=3461 Potem latalem jeszcze kilka lotow spalina pod 7.5... Wiec co sie z czym je to wiem Normalny to był też ten poprzedni GWS, mogę sie założyć żebym go ulotnił chociaż 100% pewności to nie mam Powodzenia w oblocie !! Pewnie jeszcze go ulotnie Moze niekoniecznie ze spalina
jogurt Opublikowano 25 Stycznia 2008 Opublikowano 25 Stycznia 2008 No to sie najadłeś :rotfl: SMACZNEGO :wink:
elektron Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2008 Obiecalem to umieszczam zdiecja gotowego modelu ! Model bedzie oblatany gdy tylko pozwoli na to pogoda Wlacznik : A tutaj James zglasza swoja gotowosc do lotu
Janek Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 hej, niech James jeszcze chwilę zaczeka! Włącznik radzę umieścić tak aby pozycja "on" była po stronie dziobu (na zdjęciu nie widać dokładnie jak jest). Gdy jest odwrotnie (i jest umieszczony w tym miejscu) łatwo można sobie wyłączyć model przy wyrzucie metodą "od góry" (sprawdzone ) Te węże nie mają aby za ciasno? Rurka do tankowania? W os15la to czysta rozrzutność i wątpliwe wygodnictwo Było zaślepić w baku, albo nie dziurawić gumy jeśli była cała... Ogólnie to wygląda ładnie, ma szanse latać, ja bym zdjął - przynajmniej na oblot - zamulacz z tłumika (zwłaszcza że jest skierowany do przodu :shock: ). Lotki są małe i poza strumieniem więc na początku pewnie skuteczność mała. Sprawdź czy nie ma rewersu. Jakie śmigło? Aha i te gumy do skrzydeł to daj na krzyż .
elektron Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2008 Dzieki Janku za odpowiedz i rady Juz sie tlumacze - Wlacznik umiescilem strona ON w kierunku ogona - uzywalem tego z pelikanie gdzie model strzelalem z gumy i w kazdym spaliniaku. Pewnie masz racje z tym wyrzutem... Zamienie to gdu tyko wroce do polski. Weze nie maja za ciasno - wiem ze na focie to wyglada troche inaczej ale w rzeczywistosci siedza "na styk" i kazdy z nich ma napewno pelna przepustowosc. Tankowanie... jestem leniwcem Ale waga niewielka a wygoda wieksza Niewiem czemu nazywasz go "zamulaczem". Przeciez silnik na przedlozce silikonowej dziala identycznie jak bez niej. Kwestia minimalnego przestawioenia obrotow. Na focie jest jeszcze nie poprawiona wersja - jeszcze przed wyjazdem odgialem rurke na tyle ze cale spaliny ida bezposrednio pod skrzydlo. Gumy dam i na krzyz i normalnie. Smiglo 8x4 Jakie wychylenia w st dac na stery ?
Janek Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Z tankowaniem chodziło mi o to że mając pod ręką wężyk zasilający nie ma sensu dokładać węża do tankowania.. Jeśli sprawdzałeś obrotomierzem, że silnik działa z przedłużką identycznie to ok.
motyl Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 z tego co mnie uczyli, to gumy daje się na wprost, a ostatnie 2 na krzyż
Mlody Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Cześć Modelik fajny. Włącznik ja mątuje w taki sposób ze pozycja on jest w strone ogona. Modelk zucam od dołu. Powód: Pewnego razu na zawodach uciąłem taśme włącznikiem (dobrze że ON było w strone ogona ).
elektron Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2008 U mnie model tez bedzie raczej rzucany od dolu (tym bardziej ze P51 ma "wlot powietrza") Pozatym antena idzie od kabiny do statecznika pionowego i nie ma jak wyrzucic Wlanicz pozostawie w strone ogona ON. Z upgrade jaki zrobie dla lepszych osiagow - zdejme rurke i z tlumnika wyjme dlawik.
elektron Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 Niose wiesci !!!!!!!!!!!!!!!!!! MODEL LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I TO JAK !!!!!!!!!!!! Ale od poczatku : Pojechalem z ojciecm na lotnisko z wysoka trawa... ok 50cm trawy. Wiatr 5m/s w porywach do 7 czyli duzy:/ Odpalilem model doregulowalem i zbieram sie do lotu.... Ustawilem sie dokladnie pod wiatr. Zlapalem model od gory.... no i mysle- rzucic czy nie... ale raz kozie smierc. Wyrzut..... iiiii.... poszedl jak z procy !!! Niestety wiatr troche nim miotal.... ale gaz na maxa i zapie... po niebie Po kilku minutach lotu gdzie wczulem sie w model zaczalem szalec na maxa Podczas przelotu zaraz nad trawa na full gazie wiatr mi podrzucil jedno skrzydlo i o maly wlos sie nie rozkwasilem.... ale udalo sie Polatalem i wyladowalem.. -ladowanie takie se. Zatankowalem model i polecialem 2 raz Posmiglame troche i podczas zakretu zdechl mi silnik - paliwo sie skonczylo:( Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje i wyladowalem bez problemu
Marcinmb Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 no to nic tylko pogratulowac!!!wreszcie przerwales zla passe poprzedniego modelu!!! :mrgreen: :devil: :jupi: no i oczywiscie czekam na filmik z lotów... Ps.Powodzenia w dalszych lotach :twisted: :devil: ;D
elektron Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 Modelik dostal tuning : Wyjalem srodkowa czesc tlumnika ktora niektórzy nazywaja dlawikiem. Dalem smiglo 7x4 drewniane(docelowo dam kevana 7x6 tylko czekam az dojda). Silniczek na nowo wyregulowany wydaje sie miec wiekszy ciag :shock:
rabbitlkr Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 A jak będziesz miał problemy z zasilaniem w silniku to wsadź z powrotem owy dławik.
motyl Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 A jak będziesz miał problemy z zasilaniem w silniku to wsadź z powrotem owy dławik. A nie mówiłem Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje to na zbocze go:D z ta doskonałościątotroche przesadziłes PS. Kjujik, podobno cięzko chory jestes poszedłeś spać :]
Mlody Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 Cześć Ten dławik w tłumiku to zły pomysł wyjmowac. On daje ciśnienei do zbiornika.
elektron Opublikowano 4 Lutego 2008 Autor Opublikowano 4 Lutego 2008 Jutro zrobie lot modelem i jak sie okaze ze cos nie "teges" z praca silnika to wsadze dlawik.
japim Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje i wyladowalem bez problemu Gratulacje z okazji udanego oblotu. Z tym szybowaniem to nie przesadzaj. Pamietaj, że jak go przeciągniesz przy podejściu to Matka Ziemia się nad nim nie zlituje...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.