Adam 10 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Witam forumowiczów, Może ktoś z Was wie jak można rozwiązać problem z regulacją silnika DA-85, który jest w moim Tempeście. Problem polega na tym, że przy ściągnięciu gazu z maksymalnych na obroty minimalne obroty są bardzo "fajne" ale za ok. 1-1,5 sekundy samowolnie podnoszą się na wyższe. W przypadku przestawienia trymera z powrotem na niższe, właściwe takie aby model nie kołował silnik ładnie pracuje ale po szybkim dodaniu gazu silnik gaśnie . Wszelkie regulacje iglic nic nie dały. Pozdr. A.W.
kgmodel Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Witam. Mam dokładnie ten sam problem z bokserem JC EVO 120. Identyczne objawy. Może ktoś pomoże ?
Marek:D Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Nie wiem czy to kwestia regulacji, ale ja miałem podobny problem. Tkwił on w tym, że serwo miało delikatne luzy i tak jak piszecie, ustawisz trymerem dobrze, a po przegazowaniu wracał na obroty wyższe lub niższe. Wynikało to też z drgań spowodowanych przez silnik. W pierwszej kolejności miałem na gaźniku sprężynkę odbijającą i cięgno z linki, zmieniłem to na sztywny popychacz z przegubami kulowymi i wywaliłem sprężynkę odbijającą. Polecam też serwo z zębami wzmacnianymi, ale nie metalowymi - jeśli chodzi o Hiteki to metalowe miały większe luzy. Nie wiem czy Wasz problem spowodowany jest regulacją czy właśnie tym czynnikiem z którym ja miałem problem. Jeśli masz zbyt niskie obroty to spróbuj dać na maksymalne powoli - jest pewna granica gdzie silnik wskakuje fajnie z niskich na wysokie(przy gwałtownym dodaniu gazu), jeśli masz za niskie silnik się przydławi.
ZARZU Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Mój DA-85 działa bez zastrzeżeń. Obstawiam, że albo luzy albo wadliwe serwo(hiteki np. pod wplywem ciepla zmieniają neutrum)
grzes Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Witam forumowiczów, Może ktoś z Was wie jak można rozwiązać problem z regulacją silnika DA-85, który jest w moim Tempeście. Problem polega na tym, że przy ściągnięciu gazu z maksymalnych na obroty minimalne obroty są bardzo "fajne" ale za ok. 1-1,5 sekundy samowolnie podnoszą się na wyższe. W przypadku przestawienia trymera z powrotem na niższe, właściwe takie aby model nie kołował silnik ładnie pracuje ale po szybkim dodaniu gazu silnik gaśnie . Wszelkie regulacje iglic nic nie dały. Pozdr. A.W. Witam. Ustaw iglice na wartości fabryczne ,ustaw wysokie obroty H najlepiej poprzez pomiar obrotów ,a potem wolne obroty. Gasnięcie podczas szybkiego dodania gazu jest oznaką małego dopływu paliwa na wolnych obrotach ,odkręć ok 1/4 obrotu L.
Adam 10 Opublikowano 27 Października 2013 Autor Opublikowano 27 Października 2013 Dzięki, Poczekam z tym już do wiosny, Pozdr. A.W.
Rekomendowane odpowiedzi