Skocz do zawartości

Regulacja DA-85


Adam 10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Może ktoś z Was wie jak można rozwiązać problem z regulacją silnika DA-85, który jest w moim Tempeście.

Problem polega na tym, że przy ściągnięciu gazu z maksymalnych na obroty minimalne obroty są bardzo "fajne" ale za ok. 1-1,5 sekundy samowolnie podnoszą się na wyższe. W przypadku przestawienia trymera z powrotem na niższe, właściwe takie aby model nie kołował silnik ładnie pracuje ale po szybkim dodaniu gazu silnik gaśnie :unsure: .

Wszelkie regulacje iglic nic nie dały.

Pozdr.

A.W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to kwestia regulacji, ale ja miałem podobny problem. Tkwił on w tym, że serwo miało delikatne luzy i tak jak piszecie, ustawisz trymerem dobrze, a po przegazowaniu wracał na obroty wyższe lub niższe. Wynikało to też z drgań spowodowanych przez silnik. W pierwszej kolejności miałem na gaźniku sprężynkę odbijającą i cięgno z linki, zmieniłem to na sztywny popychacz z przegubami kulowymi i wywaliłem sprężynkę odbijającą. Polecam też serwo z zębami wzmacnianymi, ale nie metalowymi - jeśli chodzi o Hiteki to metalowe miały większe luzy. Nie wiem czy Wasz problem spowodowany jest regulacją czy właśnie tym czynnikiem z którym ja miałem problem.

Jeśli masz zbyt niskie obroty to spróbuj dać na maksymalne powoli - jest pewna granica gdzie silnik wskakuje fajnie z niskich na wysokie(przy gwałtownym dodaniu gazu), jeśli masz za niskie silnik się przydławi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów,

Może ktoś z Was wie jak można rozwiązać problem z regulacją silnika DA-85, który jest w moim Tempeście.

Problem polega na tym, że przy ściągnięciu gazu z maksymalnych na obroty minimalne obroty są bardzo "fajne" ale za ok. 1-1,5 sekundy samowolnie podnoszą się na wyższe. W przypadku przestawienia trymera z powrotem na niższe, właściwe takie aby model nie kołował silnik ładnie pracuje ale po szybkim dodaniu gazu silnik gaśnie :unsure: .

Wszelkie regulacje iglic nic nie dały.

Pozdr.

A.W.

 

Witam.

Ustaw iglice na wartości fabryczne ,ustaw wysokie obroty H najlepiej poprzez pomiar obrotów ,a potem wolne obroty.

Gasnięcie podczas szybkiego dodania gazu jest oznaką małego dopływu paliwa na wolnych obrotach ,odkręć ok 1/4 obrotu L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.